Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost AD Technik bude v rámci letošního veletrhu Autotec na svém stánku č. 1 v pavilonu G1 předvádět kromě řady špičkových dílenských technologií také jedno, svým rozměrem malé, ale svým pojetím a významem velmi zajímavé zařízení. Tento stroj patří do rodiny velmi sofistikovaných dílenských vybavení.
Tento soustruh je zcela unikátním řešením obrábění brzdových kotoučů přímo na vozidle. Je současně absolutní novinkou na českém trhu a prezentuje zcela nový způsob rychlého a nízkonákladového řešení vyrovnání a obrobení kotouče bez jeho demontáže a bez nutnosti demontáže sousedních podvozkových skupin. Logicky tak navazuje na další exponát společnosti AD Technik přihlášený do soutěže Autotec Prix 2010, kterým je "Plně integrované měření geometrie od americké společnosti Hunter". Stejně tak jako měření geometrie Hunter posouvá hranice časové proveditelnosti na hodnoty, kdy takové měření je již možné zařadit do příjmových servisních operací, získat tak rozhodující informaci o stavu podvozku vozidla ještě před zahájením hlavních (požadovaných) servisních úkonů a předcházet tak opakovanému výskytu nejrůznějších závad způsobených neodhalením špatného stavu geometrie, umožňuje i soustruh Pro - Cut zcela revoluční změnu v provedení operace soustružení (srovnání) kotoučů přímo na vozidle. Konstrukce brzdového soustruhu Pro Cut na rozdíl od dosud běžně užívaných řešení různých výrobců v Evropě je zcela kompaktní. To znamená, že pohonná jednotka (motor, převodovka), kompenzační jednotka i vlastní soustružnická hlava tvoří jeden celek, vyvážený a umístěný na mobilní výškově nastavitelné konzole. Celý soustruh na mobilním držáku se připevní pouze k náboji kola (kotouče). Na rozdíl od dosud běžných řešení se nemusí provádět žádné další pracné demontáže držáků brzdových třmenů a upínání soustružnické hlavy namísto držáků. Soustruh má v sobě integrovanou kompenzační jednotku, která po zahájení kompenzace jednak vyhodnocuje skutečnou boční házivost brzdového kotouče, snímané hodnoty předává vlastní řídicí jednotce. Ta pomocí patentovaného mechanizmu zcela automaticky, bez možnosti ovlivnění obsluhou stroje provede nastavení (kompenzaci) celého soustruhu včetně jeho soustružnické hlavy do skutečné osy rotace kotouče (resp. kolmo na tuto osu - v případě hlavy se soustružnickými noži). Tím eliminuje odchylku boční házivosti, resp. geometrické osy kotouče. K provedení vlastního soustružení je k dispozici výkonný motor spřažený se soustružnickou hlavou velmi tuhým pevným ramenem umožňujícím efektivní, rychlé a přesné soustružení povrchů brzdového kotouče. Konstrukce soustruhu společně s držákem umožňuje soustružení v libovolné poloze, což společně s prostorově úspornou a kompaktní celkovou konstrukcí umožňuje dostat se do kolového prostoru všech typů osobních a dodávkových vozidel, bez nutnosti rozsáhlé demontáže podvozkových skupin. Hlavní a zásadní výhodou tohoto soustruhu je dosažení velice přesného a jemného obrobení obou třecích ploch kotouče za dobu 9 minut včetně veškerých přípravných časů (tj. demontáž kola vozidla a příprava stroje). Takovou rychlost a přesnost tohoto stroje umožňuje jeho unikátní tuhá a kompaktní konstrukce společně s patentovaným, počítačem řízeným procesem kompenzace stroje a velice jednoduchou obsluhou. Zásadní zkrácení této servisní operace na maximálních 9 minut oproti dosavadním 30 až 60 minutám běžným u strojů s rozdělenou konstrukcí (upínání nezávislé soustružnické hlavy namísto držáku brzdového třmenu) umožňuje nyní zařazení této důležité a stále častěji předepisované servisní operace jako standardního úkonu při každé výměně brzdových destiček. U naprosté většiny vozidel je možné provádět současné srovnávání brzdových kotoučů společně s výměnou desek bez jakéhokoli nároku na delší pracovní čas. Tímto řešením se vytváří servisu prostor pro zásadní zvýšení profitability při opravách brzd. Tato operace je zcela nízkonákladová (kromě vlastních odpisů stroje jsou spotřebním materiálem pouze břitové destičky) a realizovatelná ve stejném čase a souběžně s výměnou desek. Za stejný čas lze vytvořit výrazně vyšší přidanou hodnotu. Díky časové i nákladové (cenové) dostupnosti této operace, lze velice efektivně odstraňovat celou řadu závad snižujících jízdní a brzdné vlastnosti vozidla. Operaci " srovnání" povrchu brzdových kotoučů vozidel právě soustruhem Pro Cut již schvaluje, nebo doporučuje jako standardní opraci při jakémkoli zásaho do brzdového systému celá řada výrobců vozidel ( např.BMV, Ford, GM, VW a další) a řada výrobců vozidel ji přímo vyžaduje ( např.Chrysler/JEEP,Nissan,Toyota/Lexus aj.). Soustružení kotoučů na vozidle na rozdíl od dříve známého "stáčení" demontovaných kotoučů na jednoúčelových, nebo universálních soustruzích má několik hlavních důvodů, jejichž význam stále roste v závislosti na vývojem moderních vozidel a nároků na jejich jízdní a brzdové vlastnosti: Nově přinášená technologie Pro-Cut (a související technologie měření geometrie Hunter) umožňuje zařadit tyto servisní operace díky své rychlosti, přesnosti a jednoduché obsluhy jako cenově přijatelnou součást standardních servisních úkonů. Jejím trvalým a hromadným použitím lze zásadním způsobem předejít nejrůznějším komplikacím jízdních a brzdných vlastností vozidel a v konečném důsledku tak jednoduchým, nenákladným a efektivním způsobem přispět k růstu profesionality i v značkových i neznačkových servisech, jejich rentability a profitability a vyšší provozní bezpečnosti u výrazně většího počtu vozidel na našich silnicích.