Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na ženevském autosalonu debutuje fascinující Alfa 8C Spider.
Rovněž tato úplná „novinka", vzniklá na bázi Alfy 8C Competizione, tedy světově velmi úspěšné Gran Turismo, bude vyrobena v limitované edici 500 exemplářů.
Nový automobil, který vytvořilo Centro Stile Alfa Romeo, potvrzuje dokonalost značky v této oblasti jak dokládají některé její modely spider uznávané jako jedny z nejkrásnějších v historii světového automobilismu, jako je Giulietta Spider z 50. let či mýtický Duetto proslavený filmem „Laureát" z roku 1967 s mladým Dustinem Hoffmanem. A dnes je na Alfě 8C Spider, aby převzala štafetu a promítla do budoucnosti technologické a emocionální hodnoty patřící k odkazu Alfy Romeo.
Nový automobil samozřejmě zdědil všechny trumfy verze Coupè. A to počínaje uspořádáním se „2 oddělenými místy" k fascinující vnější linii, pro kterou jsou typické plastické a mírně modelované plochy, a která „halí" konstrukční a mechanickou dokonalost modelu.
Výrazná dynamičnost automobilu je vyjádřena zejména vodorovným značením „vyraženým" u předního blatníku směrem k boku. Velkorozměrová kola a mocné „svaly" zadních blatníků zdůrazňují osobitost a výkonnost modelu, aniž by tím ubíraly na eleganci těm liniím, které běží tak měkce, že téměř podtrhují formální krásu jednotlivých vnějších prvků: „kapkovitý" světlomet zasazený jako drahokam do předního blatníku, zadní světla s led diodami, které jsou syntézou technologie a funkčnosti, neodmyslitelné kliky na dveřích. Krom toho nalezneme na čelní masce charakteristické stylové prvky Alfy Romeo s novým pojetím „kníru" a znaku, přičemž nesmíme zapomenout, že tato inovativní linie předjímá prvky a proporce budoucích automobilů Alfa Romeo a vždy plně respektuje historický odkaz značky.
Je nutno zdůraznit, že pro dosažení maximální úrovně aerodynamické účinnosti byla na Alfě 8C Spider přijata řešení, která se neomezují na design tvarů. Všechny povrchy a profily výztuh a oken byly totiž spolu s tvarem a umístěním zpětných zrcátek optimalizovány jak pomocí výpočtů tak i tunelových a reálných zkoušek. Vzduch tak obtéká automobil a sleduje svůj přirozený tok, nebrání mu hrany ani nepravidelnosti. Konečným výsledkem je, že bylo dosaženo negativního Cz (koeficient vztlaku), který stejně jako u závodních automobilů přispívá ke zvýšení stability při vysokých rychlostech.
Ale zvláštností tohoto automobilu je zatahovací střecha vybavená elektrohydraulickým zařízením pro automatický pohyb (aktivuje se stiskem tlačítka na přístrojové desce). Střecha Alfy 8C Spider se vyznačuje zejména látkou zhotovenou ze dvou vrstev tkanin: vnější látka je vícevrstvá s vysokou odolnosti vůči atmosférickým činitelům, zatímco vnitřní látka má vysokou schopnost odhlučnění vnitřního prostoru. Střecha je navíc k dispozici v několika barvách a byla zdokonalena jak z estetického, aerodynamického hlediska a hlediska akustického komfortu, tak i z hlediska funkčního s mechanickými prvky speciálně vyvinutými tak, aby usnadnily, urychlily a zajistily úkony roztažení.
Uvnitř pak Alfa 8C Spider nabízí velmi propracovaný prostor, a to díky rozsáhlému uplatnění kompozitních materiálů při výrobě přístrojové desky a vnitřních panelů, dále pak použití anatomických sedadel vyrobených z karbonového vlákna, které lze nastavit na základě tělesných proporcí řidiče (zvláštnost dosud vyhrazená závodním vozům). Krom toho si může zákazník ve znamení maximální individualizace vnitřních potahů vybrat z různých interiérů a estetických řešení, které se všechny vyznačují zvláštní pozorností věnovanou detailu a řemeslnému zpracování: od šití kontrastního či tón v tónu k barvám a exkluzivním kombinacím. Zvláštní prostor si zaslouží ušlechtilé čalounění kompletně z kůže s kompaktní povrchovou vrstvou Frau (zdůraznit je třeba exkluzivní a inovativní zpracování tkaní, kterým se kůže spojuje s tkaninou z přírodního vlákna, přičemž vytváří estetický efekt velké hloubky a účinku).
Obdobně jako interiéru, je stejná péče věnovaná i zpracování vnějších detailů: od slitinových kol k brzdovým čelistem, každý detail lze vybrat dle libosti, protože každá Alfa 8C Spider může být totožná jen sama se sebou. Nezaměnitelné auto dle osobnosti majitele. Jedinečný a neopakovatelný styl exkluzivní Alfy 8C Spider tak předpovídá radost ze sportovní jízdy, přičemž plně respektuje tradici značky.
Jak velí tradice Alfy Romeo, skrývá se pod těmito krásnými italskými „šaty" to nejlepší co je dnes k dispozici na poli mechaniky a pohonů. Alfa 8C Spider nabízí především pevnou a lehkou konstrukci (kompaktní podvozek je z oceli kvůli dosažení maximální torzní tuhosti zaručující vždy přesné a bezpečné řízení, zatímco karosérie je z karbonového vlákna). Jde o volbu odůvodněnou potřebou maximálně snížit hmotnost, ale rovněž i optimalizovat těžiště automobilu, což vše přispívá k pohyblivosti a ovladatelnosti na těch nejnáročnějších trasách.
Stále ve znamení nejpropracovanějších technologií využívá Alfa 8C Spider nový „8 válcový motor s válci uspořádanými do V s úhlem 90" a obsahem válců 4 691 cm3, který byl navržen s jasným cílem: zaručit mimořádné výkony, ale bez rezignace na plynulost řazení a použitelnost v jakýchkoli silničních podmínkách. Zrodil se tak výkonný a progresivní pohon, který má maximální výkon 450 k při 7.000 rpm a maximální točivý moment 480 N.m při 4 750 1/min a maximální povolené otáčky 7 500 1/min. Tento motor je kombinován s robotizovanou převodovkou se šesti převody s počítačově ovládaným řazením převodových stupňů prostřednictvím páček za volantem a se samosvorným diferenciálem.
Stejně jako u legendárních automobilů Formule z 50. let, nabízí Alfa 8C Spider uspořádání Transaxle, které zajišťuje nejlepší rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. Motor je totiž posunut v motorovém prostoru vzad, zatímco jednotka převodovky je u zadní nápravy spolu s diferenciálem a hydraulickým řadicím mechanismem. Uspořádání Transaxle má pevné spojení mezi motorem a převodovou skříní, která obsahuje rovněž i samosvorný diferenciál. Obě jednotky jsou spojeny trubkovým prvkem, uvnitř kterého se otáčí kloubový hřídel, čímž je zatížení optimálně rozděleno mezi přední a zadní nápravu.
Takový výkon lze svěřit jen vynikajícímu brzdovému systému: Alfa 8C Spider je vybavena karbon-keramickými brzdami (CCM) Brembo o průměru 380 mm na předních kolech a 360 mm na zadních kolech; toto řešení zaručuje výkonné a účinné brždění i při nejintenzivnějším používání. Výrazné snížení hmotnosti oproti tradičnímu systému redukuje neodpruženou hmotnost auta a zlepšuje dynamické vlastnosti a komfort při řízení automobilu. Krom toho je brždění vždy promptní díky vysokému koeficientu tření, který zůstává stabilní během brždění při všech rychlostech a klimatických podmínkách, přičemž řidiči umožňuje optimalizovat tlak, kteý musí vyvíjet na pedál. Brzdové třmeny jsou pevné pro zajištění maximální tuhosti a minimální deformace způsobené vysokou zátěží vyvolanou tlakem pístů na destičky.
Alfa 8C Spider tedy proklamuje, že „je Alfou" od začátku do konce a přesvědčuje o kontrole a radosti z řízení bez kompromisů. Odjakživa byl totiž komfort řazení a dynamické vlastnosti zvláštní charakteristikou automobilů Alfa Romeo a v případě tohoto automobilu jsou to skutečné a opravdové trumfy. Je to zásluhou například zavěšení, které má čtyřprvkové uspořádání s těhlicemi a rameny z kovaného hliníku a příčnou vzpěrou ke kontrole sbíhavosti.
K optimální stabilitě na vozovce přispívají i pneumatiky s 20" koly speciálně vyvinutými pro zajištění vynikajících výkonů: 245/35 na předním podvěsu a 285/35 na zadním podvěsu instalované na kolech s paprskovým designem vyrobených z fluotvarovaného hliníku pro zajištění lehkosti a maximální účinnosti při chlazení brzd. A nakonec nabízí Alfa 8C Spider poslední verzi VDC Alfa Romeo, tedy pokrokový systém kontroly stability a pohonu, což řidiči zaručuje maximální prožitek z automobilu.