MotorInfo

Audi A3 e-tron concept

20.4.2011 09:14
Audi A3 e-tron concept

Audi představuje na autosalonu v Šanghaji atraktivní technickou studii A3 e-tron concept.

Čtyřmístná limuzína se může pochlubit kompletním technickým know-how značky sahajícím od vylepšeného ovládacího systému MMI, přes highendový informační a zábavní systém až po hybridní poháněcí ústrojí typu plug-in s velmi nízkou spotřebou a možností vnějšího dobíjení. Lithium-iontové akumulátory mají dostatečnou kapacitu pro ujetí až 54 kilometrů v režimu čistě elektrického pohonu.

Audi A3 e-tron concept je čtyřmístná limuzína s délkou 4,44 metru, šířkou 1,84 metru, ale výškou jen 1,39 metru. Harmonické proporce karoserie podtrhují dynamický charakter designu. Po stranách masky chladiče Singleframe jsou uloženy světlomety vybavené novou generací elektroluminiscenčních diod LED. Z profilu je nápadný oblouk střechy, který ústí do šikmého střešního sloupku C ve stylu kupé. Efektní souhra ploch a linií definuje také krátkou záď zakončenou elegantní odtrhovou hranou na víku, pod nímž je ukrytý zavazadlový prostor o objemu 410 litrů.

Díky důslednému uplatnění principů lehké konstrukce a pokrokových výrobních metod váží Audi A3 e-tron concept pouhých 1 720 kilogramů. Dveře, kapota motoru a víko zavazadlového prostoru jsou vyrobeny z hliníku. Karoserie limuzíny se zároveň vyznačuje maximální tuhostí, která je základem pro vynikající komfort a precizní jízdní vlastnosti.

Čtyřčlenná posádka konceptu Audi A3 e-tron nalezne v interiéru velkorysý prostor na všech místech díky rozvoru 2,63 metru. Přední sportovní sedadla s výrazným bočním vedením jsou doplněna dvěma individuálními sedadly vzadu. Za kompaktním tříramenným multifunkčním volantem s dole zploštělým věncem se nachází inovativní displej, který zobrazuje celou řadu informací včetně specifických údajů o činnosti hybridního systému.

Základem hybridní soustavy typu plug-in je čtyřválec 1.4 TFSI o výkonu 155 kW (211 k) a elektromotor o výkonu 20 kW. Kombinovaný výkon systému 175 kW (238 k) umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 s a jízdu rychlostí až 231 km/h. Sada akumulátorů Li-Ion uložená pod zadními sedadly má kapacitu 12 kWh, což postačuje k překonání vzdálenosti až 54 km v čistě elektrickém režimu. Přenos hnací síly zajišťuje kompaktní sedmistupňová převodovka S tronic.

 

 

Podvozek s přední nápravou typu McPherson a zadní čtyřprvkovou nápravou je odvozen od aktuálního modelu RS 3 Sportback. Řidič si může chování vozu přizpůsobit svým okamžitým potřebám prostřednictvím pěti různých režimů systému Audi drive select, který ovlivňuje charakteristiku motoru, posilovače řízení a sedmistupňové převodovky S tronic. Impozantní 20“ kola z lehké slitiny jsou vybavena pneumatikami rozměru 245/30.