Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost AUDI AG prodala v uplynulém roce 1 092 400 automobilů, čímž znovu předčila své prodejní plány pro rok 2010, který se tak stal pro ingolstadtskou automobilku prodejně nejúspěšnějším rokem všech dob.
Značka se čtyřmi kruhy prodala v Číně rekordních 227 938 vozů a v USA bylo poprvé v historii prodáno více než 100 000 vozidel Audi.
„Na americkém trhu jsme překonali historický prodejní rekord a zároveň jsme v dosáhli nejlepšího finančního výsledku za dlouhou dobu," říká Peter Schwarzenbauer, člen představenstva AUDI AG pro marketing a prodej. „V následujících letech uvedeme naši úspěšnou technologii TDI clean diesel do segmentu manažerských vozů. Motory TDI nabídneme našim americkým zákazníkům také v nové generaci Audi A6 a Audi A8. Tím výrazně posílíme naše postavení v tomto segmentu."
Již dříve společnost AUDI AG informovala o svém záměru zdvojnásobit podíl manažerských vozů na svém celkovém prodeji v USA uvedením modelu Audi A7 Sportback a nových generací modelů A6 a A8. Rovněž na čínském trhu dosáhlo Audi rekordního odbytu. Poptávka vzrostla oproti původním očekáváním mnohem rychleji, což na konci roku způsobilo nedostatek disponibilních vozů u prodejců. Audi dodalo zákazníkům od ledna do prosince celkem 227 938 automobilů, o 43,4 % víc než v předchozím roce. V prosinci bylo zákazníkům předáno ještě 18 186 vozů Audi.
Podle očekávání přispělo nové Audi A1 v závěru roku k výborným obchodním výsledkům v Německu. Na nárůstu prodeje v prosinci se ovšem podílela rovněž oživená poptávka ze strany firemních zákazníků. S 23 950 vozy prodala společnost AUDI AG o 36,4 % více automobilů než ve stejném měsíci předchozího roku. Prodejní čísla v Německu za celý rok (229 157 vozů) mírně převyšují výsledky za rok 2009 navzdory počátečnímu poklesu v důsledku ukončení „šrotovného".
Také v celé Evropě došlo v prosinci k silnému nárůstu prodeje, a to na 52 200 vozů, což je o 18,2 % víc než v prosinci 2009. Od ledna do prosince zde společnost AUDI AG prodala celkem 647 600 automobilů, a potvrdila tak své postavení nejprodávanější prémiové značky v Evropě.
Přehled prodeje
Prodej AUDI AG | V prosinci | Za celý rok | ||||
| 2010 | 2009 | Meziroční změna | 2010 | 2009 | Meziroční změna |
Svět | 88 500 | 79 265 | +11,7 % | 1 092 400 | 949 729 | +15,0 % |
Evropa | 52 200 | 44 125 | +18,2 % | 647 600 | 618 854 | +4,6 % |
- Německo | 23 950 | 17 565 | +36,4 % | 229 157 | 228 844 | +0,1 % |
- Velká Británie | 5214 | 4789 | +8,9 % | 99 705 | 90 513 | +10,2 % |
- Itálie | 5123 | 4092 | +25,2 % | 60 337 | 57 204 | +5,5 % |
- Francie | 4199 | 3449 | +21,7 % | 52 520 | 48 010 | +9,4 % |
- Španělsko | 2380 | 2893 | -17,7 % | 39 558 | 38 788 | +2,0 % |
USA | 10 546 | 9030 | +16,8 % | 101 629 | 82 716 | +22,9 % |
Asijsko-pacifická oblast | 21 200 | 22 629 | - 6,4 % | 276 200 | 199 003 | +38,8 % |
- Čína (včetně Hongkongu) | 18 186 | 19 069 | -4,6 % | 227 938 | 158 941 | +43,4 % |