MotorInfo

Audi e-tron se bude vyrábět v Neckarsulmu

18.6.2010 23:25
Audi e-tron se bude vyrábět v Neckarsulmu

E-tron, vize budoucí elektrické mobility v podání značky Audi, bude vznikat v závodě Neckarsulm v režii společnosti quattro GmbH, která v dohledné době zahájí manufakturní výrobu prvního modelu Audi e-tron technicky odvozeného od Audi R8. Audi uvede omezený počet prvních čistě elektricky poháněných vozů své značky do prodeje koncem roku 2012.

Zanedlouho se v závodě Neckarsulm rozběhne výroba prvního modelu Audi e-tron, a to v prostředí, které se vyznačuje ideálními pracovními podmínkami a nekompromisními měřítky kvality. V minulosti sehrál výrobní závod Audi v Neckarsulmu již několikrát důležitou roli v zavádění vyspělé techniky do výroby. Z pionýrských výkonů značky Audi má v Neckarsulmu své kořeny například vývoj motoru TDI nebo koncept hliníkové karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame).

„Vysokovýkonný sportovní vůz e-tron je začátkem rozmachu elektrické mobility budoucnosti. Stejně jako se název quattro stal synonymem pohonu všech kol, tak e-tron má být označením značky Audi pro elektrickou mobilitu," zdůrazňuje Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG.

Společnost quattro GmbH se může pochlubit značnými zkušenostmi v oblasti výroby automobilů v malých sériích a sportovních vozů. V současnosti dokazuje své umění úspěšnou produkcí vysokovýkonného sportovního vozu R8 a závodního stroje R8 LMS pro soukromé závodní týmy. Nedávno k nim přibyla limitovaná série exkluzivního modelu R8 GT. Zaměstnanci, kteří budou vyrábět první exempláře elektricky poháněného vysokovýkonného sportovního vozu, jsou speciálně vyškoleni a cíleně připraveni pro práce na vozidlech s elektrickým pohonem. „Tito zaměstnanci jsou v nejlepším slova smyslu našimi pionýry ve výrobě elektromobilů. Sbírají znalosti na poli elektrické mobility, které následně přeneseme z malosériové do velkosériové produkce. Už u technologie Audi Space Frame jsme dokázali, že tato metoda funguje dokonale," objasňuje Frank Dreves, člen představenstva společnosti AUDI AG pro výrobu.

Model e-tron, který byl představen v expozici značky Audi na IAA 2009 ve Frankfurtu nad Mohanem, se vyznačuje fascinující dynamikou a příkladnou účinností. Stane se tak nositelem hodnot značky Audi v budoucnosti. Čtyři elektromotory poskytují společně celkový výkon 230 kW a dvoumístné kupé katapultují z 0 na 100 km/h za 4,8 s, přičemž akcelerace pokračuje až k nejvyšší rychlosti 200 km/h. Sada akumulátorů Li-Ion dává k dispozici 42,4 kWh využitelné energie, což postačuje k ujetí vzdálenosti cca 250 km na jedno dobití, které při použití silnoproudu trvá přibližně 2,5 hodiny. Za jízdy dochází navíc k rekuperaci kinetické energie během brzdění.

„Při řešení mnoha technických úkolů během vývoje modelu Audi e-tron vstupujeme do země neznámé. V ostatních oblastech těžíme z přednosti našeho zcela speciálního know-how," vysvětluje Jochen Wagner, vedoucí projektu Audi R8. „E-tron vykazuje jistou příbuznost s R8, mimo jiné v koncepci karoserie Audi Space Frame." V oboru lehké konstrukce si značka Audi vypracovala rozhodující náskok před konkurencí."

Již dnes hraje lehká konstrukce rozhodující roli v inovativní automobilové výrobě a v budoucnosti bude tento faktor hrát ještě větší roli. S důsledně odlehčenou konstrukcí se můžeme setkat například v modelu R8 GT, u něhož inteligentní koncepty snižují hmotnost v porovnání se sériovým modelem o cca 100 kg. Například zadní výklopné víko je tvořeno samonosnou konstrukcí zhotovenou kompletně z kompozitních materiálů vyztužených uhlíkovými vlákny, která uspořila přibližně 6,6 kilogramu hmotnosti.