Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na Tokijském autosalonu představila automobilka Audi originální a pro značku Audi charakteristickou designérskou studii vozu třídy subkompaktů nazvanou metroproject quattro.
Tento třídveřový čtyřmístný vůz inovativně spojuje dynamický styling s obdivuhodným využitím prostoru a prvotřídní kvalitou. V souladu s tím je i řada uplatněných futuristických technických řešení a poskytovaná dynamika a požitek z jízdy, které dosahují takového stupně, jaký dokáže zaručit jen Audi.
Pohonný systém konceptu Audi metroproject quattro může být vzorem nezávislé, inovativní technologie. Pod kapotou pracuje 1,4 l motor TFSI o výkonu 110 kW (150 k), jehož síla je přenášena na přední nápravu prostřednictvím převodovky S-tronic s přímým řazením. Na zadní nápravě je umístěn elektrický motor o výkonu 30 kW (41 k), který může při akceleraci vozu dodávat dalších 200 N.m točivého momentu. Při „vystartování", tedy akceleraci za současného působení motoru TSFI a elektromotoru pro posílení dynamického charakteru jízdy, se koncepční studie mění z vozu s předním pohonem na quattro a výkon je na vozovku přenášen maximálně efektivním způsobem.
Elektromotor navíc dokáže pohánět vůz samostatně v místech, kde nejsou přípustné žádné emise, například v rezidenčních oblastech. Při čistě elektrickém pohonu poskytuje vozu kapacita jeho lithium-iontových baterií maximální dojezd až 100 km; baterie se mohou dobíjet z jakékoliv elektrické zásuvky. Vybavení automatickou funkcí start/stop, regenerace energie a fáze provozu s čistě elektrickým pohonem snižují spotřebu a emise koncepční studie Audi metroproject quattro ve srovnání s pohonem pouze spalovacím motorem asi o 15 procent. Přes své sportovní výkony (z 0 na 100 km/h za 7,8 s, maximální rychlost 201 km/h) vykazuje studie spotřebu paliva jen 4,9 l/100 km a průměrnou hodnotu emisí 112 g/km.