MotorInfo

BMW zvyšuje hodnotu své značky

17.5.2011 21:47
BMW zvyšuje hodnotu své značky

Značka BMW vystoupala v letošním prestižním žebříčku nejhodnotnějších globálních značek BRANDZ™ Top 100 na druhé místo v automobilovém odvětví a celkově obsadila 30. místo.

Hodnota značky BMW byla vyčíslena na 22,425 miliardy amerických dolarů, což znamená meziroční nárůst ve výši 3 %. Z geografického hlediska se značka BMW umístila na pátém místě mezi nejhodnotnějšími značkami z kontinentální Evropy. Navíc se může pochlubit nejlepším postavením mezi německými automobilovými značkami.

Pozoruhodná je rovněž skutečnost, že BMW je nejdoporučovanější značkou z Top 10 nejhodnotnějších automobilových značek. Z hodnocení BRANDZ™ Top 100 pro rok 2011 vyplývá, že hodnota značek v automobilovém průmyslu vzrostla v meziročním srovnání o 7 %, nicméně v porovnání s předkrizovým stavem roku 2008 je stále o 27 % nižší.

Žebříček nejhodnotnějších globálních značek BRANDZ™ Top 100 byl vyhlášen pošesté během uplynulých 13 let. Komplexní hodnocení značek zahrnuje kvantitativní průzkum mezi spotřebiteli a rozsáhlou finanční analýzu. Hodnota značky v tomto podání vyjadřuje schopnost značky vytvářet poptávku. Potřebná data pochází ze studií BRANDZ™ a od společností Bloomberg a Kantar Worldpanel. Žebříček sestavuje společnost MillwardBrown Optimor z pověření skupiny WPP.