Výnosy z obratu před zdaněním činily tedy 8,2 procent oproti 7,1 procent v roce 2006. „Pro Bosch Group byl rok 2007 dobrým rokem. Zcela jsme dosáhli našich cílů v oblasti obratu a výnosů. Základní strategie Bosch Group je správná. Na celém světě máme k dispozici široké spektrum růstu", řekl Franz Fehrenbach, předseda představenstva Bosch. Bosch investoval v roce 2007 přibližně 6,2 miliard eur do budoucnosti. Z toho spadá 3,6 miliardy eur na výzkum a vývoj, 2,6 miliardy eur na investice do základních prostředků. Počet zaměstnanců společnosti Bosch se celosvětově zvýšil o přibližně 10 000 na nynějších přibližně 271 300. Pouze v roce 2007 vynaložila společnost více než 225 miliónů eur na kvalifikaci svých zaměstnanců.
Pro obchodní rok 2008 se vyjadřuje šéf společnosti Bosch opatrně optimisticky: „Určitě existují důvody pro důvěru - navzdory veškerému strachu o ekonomiku. I když se ekonomické rámcové podmínky trochu zhoršily, nepředpokládáme celkový pokles. Pro Bosch Group očekáváme celkově stále dobrý obchodní vývoj." Fehrenbach vychází z toho, že obrat Bosch Group se v roce 2008 má i přes silnou pozici eura zvýšit o přibližně pět procent. Kromě toho firma opět usiluje o dosažení cílového výnosu před zdaněním sedm až osm procent. V prvních čtyřech měsících roku 2008 se zvýšil obrat Bosch Group o čtyři procenta , po odstranění vlivu směnného kurzu o sedm procent.
Potěšitelný vývoj ve všech obchodních divizích„V důsledku dobrých výsledků v roce 2007 jsme mohli dále posílit naši finanční sílu a máme k dispozici velmi solidní finanční pozici pro financování našeho budoucího růstu", tak situaci shrnul finanční ředitel pan Gerhard Kümmel v bilanci Bosch. Míra vlastního kapitálu se zvýšila o další tři procentní body na 51 procent. Všechny obchodní divize přispívají k dobrým výsledkům. Obchodní divize automobilové techniky zvýšila nominální obrat o 4,5 procent na 28,4 miliardy eur. Po odstranění vlivů směnného kurzu byl růst 6,7 procent. Provozní zisk se zlepšil i přes značné výdaje v oblasti výzkumu a vývoje ze čtyř procent na 5,8 procent. Tento růst byl podporován především poptávkou po moderních systémech vstřikování vznětových a zážehových motorů a stoupajícím stupněm vybavení vozidel jednotkami elektronického programu stability ESP®. Na vývoji výsledků je zřejmý efekt především vysokého vytěžování kapacit a všestranných opatření pro zlepšování procesů, snižování nákladů a zvyšování produktivity celosvětově ve všech závodech.
Obrat obchodní divize spotřebního zboží a techniky budov se zvýšil o 6,5 procent na 11,7 miliard eur. Po odstranění vlivu směnného kurzu to bylo zvýšení o osm procent. Provozní zisk dosahoval 7,5 procent z obratu v porovnání s 8,2 procent v předchozím roce. Zatím co vývoj v oblastech elektrického nářadí, domácích přístrojů a zabezpečovací techniky probíhal velmi pozitivně, jak z hlediska vývoje obratu, tak také z hlediska vývoje výsledků. Naproti tomu v oblasti tepelné techniky se Bosch sice na trhu dokázal udržet, zaznamenal však silný pokles prodeje v důsledku nejistoty spotřebitelů z hlediska budoucích předpisů týkajících se emisí a veřejných podpůrných opatřeních v Německu. V prvních měsících roku 2008 se však obchod v oblasti tepelné techniky znovu zvyšoval.
Obchodní divize průmyslové techniky vykázala v roce 2007 zvýšení obratu o 9,4 procent na 6 miliard eur. Po odstranění vlivů směnného kurzu činil růst dvanáct procent. Provozní zisk stoupl ze 7,8 procent na 8,4 procent. Bosch profitoval v oblasti automatizační techniky na celosvětové konjunktuře v oblasti průmyslového zboží a na svém širokém produktovém portfoliu. Také obalová technika se po realizaci opatření spojených s restrukturalizací rozvíjela lépe než v předchozích letech.
Motor růstu v Asii - rozšiřování aktivit také v NěmeckuV roce 2007 jsme dokázali všechny tři obchodní divize posílit řadou akvizic. „V předchozím roce jsme investovali přibližně 800 miliónů eur na akvizice a navýšení podílů v dosavadních podílových společnostech", řekl Fehrenbach. Pro další strategické nákupy budeme mít jak v roce 2008, tak i v následujících letech dostatek finančních prostředků, aby bylo možné vynakládat i značně vyšší sumy. „Chceme nadále zcela využívat všechny šance růstu v oblasti automobilové techniky a dosahovat nadprůměrných výsledků v oblasti spotřebního zboží, techniky budov a průmyslové techniky. Pro tyto účely budeme realizovat další akvizice - pokud budou vhodné k našim klíčovým kompetencím a k naší kultuře společnosti", prohlásil Fehrenbach.
Regionálně dokázala společnost Bosch znovu dosáhnout dvoumístný růst obratu v oblasti Asie a Oceánie. V Severní Americe byl zvýšen obrat po odstranění vlivu směnného kurzu a přes slabost automobilového průmyslu o 6,5 procent. Při vyjádření v eurech poklesl obrat v Severní Americe o 1,6 procent. V regionu Evropy hospodařil Bosch s plusem šesti procent. „Do roku 2015 chceme dosáhnout skoro polovinu našeho obratu mimo Evropy. Vlastní Evropa přitom zůstane rozhodujícím trhem pro naše inovace. Kromě toho nadále sázíme i přes všechny aktuální problémy na dlouhodobou sílu amerického hospodářství. Naší nejsilnější oblastí růstu je však Asie", zdůraznil pan Fehrenbach. Do roku 2015 chce Bosch v tomto regionu obrat ztrojnásobit a do roku 2010 investovat až 1,9 miliard eur. To je o půl miliardy eur více než v předchozích třech letech. V Německu bude firma také dále posilovat přítomnost: „Rozšíříme naše vývojové centrum v Abstattu u Heilbronnu do roku 2010 a budeme zde investovat více než 60 miliónů eur, aby tak mohlo vzniknout až 900 dalších pracovních míst především v oblastech vývoje a aplikací", oznámil Fehrenbach na výroční tiskové konferenci.
Fehrenbach: Cíle na ochranu podnebí lze dosáhnout pouze s dostatkem odborníků
Bosch chce všechny obchodní divize nadále rozšiřovat díky výzkumu a vývoji technologií šetrných k životnímu prostředí a přírodním zdrojům. Například v automobilové oblasti: Zde má Bosch vedle projektu hybridního vozidla také další projekty v oblasti výkonných lithiových-iontových akumulátorů, zde se jedná o klíčovou kompetenci pro další elektrifikaci v oblasti pohonu. Aktivity však značně přesahují oblasti automobilu: „V současnosti je v rámci Bosch Group směřováno více než 40 procent našich výzkumných a vývojových činností na výrobky šetrné k životnímu prostředí a přírodním zdrojům. Výdaje v této oblasti činily pouze v roce 2007 skoro 1,5 miliard Euro", říká Fehrenbach. Kromě efektivního využívání energií se chceme intenzivněji zaobírat problematikou regenerativních energií a jejich využitím. Obrat u těchto systémů vzroste v roce 2008 na více než 750 miliónů eur - a v roce 2010 by měl překonat 1,2 miliardy eur.
„Ale v 21. století dokážeme ambiciózní cíle v oblasti snižování emisí oxidu uhličitého dosáhnout pouze tehdy, když budeme mít k dispozici dostatek odborníků. O tom se nejen málo uvažuje, nemluvě o tom, co se pro to dělá", míní Fehrenbach. „Zřídka kdy bylo vzdělání tak důležité jako v dobách globalizace. Konkurenční boj o nejlepší odborníky každým dnem roste." Proto se Bosch angažuje všestranným způsobem v oblasti vzdělání. Mimo jiné Bosch v roce 2007 na celém světě nově přijal 5 500 absolventů vysokých škol. Fehrenbach je přesvědčen: „Vzdělání je dlouhodobě nejlepší investicí růstu".