Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...S 85 000 prodanými vozy (v uplynulém roce: 74 900 vozů) dosáhla automobilka Škoda v březnu 2011 nejlepšího měsíčního prodejního výsledku ve své historii.
Nikdy předtím neprodala značka za jediný měsíc více vozů než ve třetím měsíci roku 2011. Podnik tím korunoval silné první čtvrtletí 2011, v němž prodeje vzrostly celkem o 21,4 % na 217 100 vozů (leden – březen 2010: 178 900 vozů). Nových rekordů přitom Škoda dosáhla např. na trzích Indie, Ruska a Belgie.
„I nadále si na našich trzích vedeme velice dobře a očekáváme, že i za celý rok 2011naše prodeje oproti předchozímu roku podstatně vzrostou“, prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast prodeje a marketingu. „Náš růst v zásadě přichází ze všech trhů. Největší dynamiku zaznamenávají i nadále růstové země Rusko, Indie a Čína. Na základě těchto výsledků počítáme s tím, že celosvětový automobilový trh v tomto roce ještě dále poroste. Jako všechny automobilky se i Škoda aktuálně soustředí na stabilní logistické a dodavatelské řetězce, aby byla schopna uspokojit rostoucí poptávku.“
Na domácím českém trhu potvrdila Škoda v březnu 2011 své vedoucí postavení - 5 100 prodaných vozů představuje tržní podíl 30,6 %. Nejprodávanějším modelem značky na domácím trhu byla s velkým náskokem Octavia Combi. Oblíbené kombi navíc ve svém segmentu jasně vede českou statistiku registrací.
I na dalších trzích střední a východní Evropy drží automobilka vysoké tempo růstu a dosáhla v březnu vysokých přírůstků. V Maďarsku prodeje vzrostly o 10,8 %, ve Slovinsku o 22,1 % a na Ukrajině o 54,0 %. Na západoevropském trhu se značce v březnu 2011 dařilo s celkem 41 100 prodanými vozy dále posílit svou pozici. Prodeje oproti předchozímu roku vzrostly o 8,8 %. V Belgii přitom dosáhla Škoda s necelými 2 500 prodanými vozy nového historického prodejního rekordu. Dynamický byl i vývoj v Nizozemí: nárůst zde činil 133,1 %. Také ve Švýcarsku byl růst o 26,4 % nadprůměrný.
Mimořádně dynamicky se znovu vyvíjely prodeje české automobilky na rostoucích trzích Ruska, Indie a Číny. Na všech třech trzích Škoda v březnu podstatně překonávala vývoj příslušných celkových trhů. Jak v Rusku s více než 5 500 prodanými vozy (plus 88,2 %), tak i v Indii s více než 3 000 vozy (+ 46,3 %) vzrostl odbyt na nový měsíční rekord. Úspěšně si vedl zejména model Fabia: jeho prodeje vzrostly o 82,5 %. Také v Číně Škoda pokračovala v pozitivním vývoji: 19 500 vozů dodaných zákazníkům v březnu 2011 představuje ve srovnání s březnem minulého roku nárůst o 21,4 % (březen 2010: 16 000 vozů). Nejžádanějšími modely na čínském trhu byly Octavia (+ 13,7 %) a Fabia (+ 24,1 %). I další mimoevropské trhy se v březnu vyvíjely velice pozitivně: mezi nimi vynikají prodeje v Turecku (+ 97,4 %), v Izraeli (+ 21,8 %) a v Austrálii s nárůstem o plných 100 %.
Dodávky zákazníkům v březnu 2011 (Modely značky Škoda v porovnání s březnem 2010)
Octavia (34 200 vozů/+ 15,2 %), Fabia (27 300 vozů/+ 17,6 %), Superb (11 700 vozů/+ 37,3 %), Yeti (7 000 vozů/+ 37,7 %), Roomster (3 700 vozů/+ 12,8 %).