MotorInfo

Chevrolet 2012 Aveo/Sonic v Detroitu

11.1.2011 22:21
Chevrolet 2012 Aveo/Sonic v Detroitu

Po světové premiéře pětidveřového Avea v Paříži v září 2010, představil Chevrolet na North American International Auto Show v Detroitu model 2012 Sonic určený pro trh USA (mimo Ameriku nazvaný Aveo).

 Sonic/Aveo je k dispozici se dvěma variantami karosérie: stylový čtyřdveřový sedan a sportovní pětidveřový automobil. Oba dva disponují prostorem na zadních sedačkách s objemem zavazadlového prostoru, který je v čele příslušné třídy. Jak čtyřdveřová, tak i pětidveřová verze Avea se na evropské trhy dostanou uprostřed léta 2011.

„Zcela nový Chevrolet Sonic spojuje praktičnost malého automobilu s radostí z jízdy, kterou jsou automobily Chevrolet známé, jako například Corvette." říká Chris Perry, viceprezident Chevrolet pro marketing.

Výroba modelu Sonic pro americký trh začne v průběhu roku 2011 v závodě General Motors Orion Assembly Center v Michiganu, který získal investici 545 milionů USD, určenou pro přestavbu a na nástrojovou vybavenost, která pomůže uchovat přibližně 1 000 pracovních míst v oblasti města Detroit.

„Chevrolet je jedinou společností, která v USA vyrábí malé automobily," říká Perry. „Věříme, že Sonic přinese svým agresivním výrazem a výkonností nový vítr do segmentu a změní názor na malé automobily v Americe."

Progresivní vnější design

Ze všech úhlů pohledu vyzařuje pětidveřový model sílu, stabilitu a propracovanost. Široký, zemitý postoj s koly umístěnými v rozích, vyjadřuje výkonnost. Progresivní linie karoserie vytváří dojem pohybu i v případě, že vůz stojí. Agresivní prvky, mezi které patří výrazné blatníky a motocykly inspirované okrouhlé světlomety, se snoubí s globálními prvky designu - dvojitou čelní mřížkou a okrouhlými zadními světly - čímž vznikl tvar okamžitě identifikovatelný pro Chevrolet. Výrazný tvar kapoty tvoří charakteristická linie nad předními světlomety, která ladně přechází do plynulé, vysoké boční linie a nízké linie střechy.

Sedan je od pětidveřové varianty výrazně odlišný. Pětidveřová karoserie má pevný, dvouprostorový tvar s agresivními, strmými liniemi; vzhled sedanu má profil důstojnější a dospělejší. Na první pohled vypadá pětidveřový model jako třídveřový hatchback, protože kličky zadních bočních dveří jsou diskrétně umístěné v oblasti C-sloupku. Zadní část navazuje nevšedními detaily, včetně výrazných zadních světel inspirovaných motocykly. Mezi detaily, které podtrhují kvalitu a detailní vypracování modelu Sonic, patří chromové lemování čelní mřížky a její matně černá struktura ve tvaru včelího plástu na všech modelech, přičemž jeho sportovnost posiluje řada velkých kol, včetně litinových sedmnáctipalcových. 

Nápaditý interiér

Kabina modelu Sonic doplňuje motocykly inspirovaný exteriér s detailně propracovaným seskupením přístrojů, obsahujícím velký kruhový analogový otáčkoměr a velký digitální displej tachometru.

Další výrazné prvky interiéru:

  • Povrch středového přístrojového panelu je k dispozici ve dvou barevných variantách (tmavě titanová a cihlová) a přechází plynule do horní části dveří sprémiovým, nízko proskleným vzhledem.
  • Ovládací páka automatické převodovky má tvar „hlavy kobry"; hlavice řadicí páky manuální převodovky má chromovaný povrch.
  • Kruhové výdechy klimatizace vystupují ztěla palubní desky.

V interiéru je řada odkládacích prostorů ve střední konzole a ve dveřích. Zadní sedačky po sklopení vytvoří rovnou plochu pro větší náklad. Přední výrazně tvarovaná sedadla jsou standardem a k dispozici je i jejich vyhřívání.

Stvořený pro agilní, atletickou jízdu a ovládatelnost

Konstruktéři důsledně doladili jízdní vlastnosti a ovladatelnost modelu Sonic/Aveo. Všechny modely využívají u zavěšení předních kol vzpěry Mc Pherson s vinutými pružinami a stabilizátorem; semi-nezávislou vlečnou zadní nápravu s torzním členem a robustní, dutou příčkou s přířezem ve tvaru V a plynovými tlumiči. Rozchod vpředu a vzadu je identický (1 509 mm) a dostatečně široký pro dobrou stabilitu a vynikající vyváženost. Řízení s elektronickým posilovačem je standardem a obsahuje kompenzátor opotřebení, který kontinuálně nastavuje interakci systému s převodovkou řízení a zabezpečuje tak přesné řízení po čas celé životnosti systému. Struktura karoserie modelu Sonic/Aveo je navržená jako jedna z nejtužších v této třídě. Její tuhost umožnila ještě přesněji vyladit jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Například jedinečné řešení přední struktury podvozku zabezpečuje jeho optimální tuhost. Zadní náprava zabezpečuje i snížení přenosu hluku a vibrací.