MotorInfo

Chevrolet v Evropě s rekordy

12.1.2011 20:11
Chevrolet v Evropě s rekordy

Chevrolet předal v roce 2010 v Evropě 477 194 vozů, což představuje nárůst o 12 procent v porovnání s rokem 2009.

Rok 2010 uzavřel Chevrolet s rekordním tržním podílem ve čtvrtém čtvrtletí (2,7 procenta) a v prosinci (3,0 procenta). Celkem se v tomto roce zvýšil tržní podíl značky ve 21 zemích Evropy. Chevrolet zaznamenal v roce 2010 rekordní tržní podíly na jedenácti evropských trzích, z toho na čtyřech v západní Evropě (Rakousko, Dánsko, Portugalsko, Španělsko) a sedmi ve střední a východní Evropě (Bosna, Bulharsko, Chorvatsko, Rumunsko, Slovinsko, Turecko, Uzbekistán). V Rusku Chevrolet obhájil svou pozici nejprodávanější cizí značky s tržním podílem 5,9 procenta.  

„Naše výsledky dobře připravily půdu pro rok 2011, rok našeho stého výročí," říká Wayne Brannon, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe. „Díky sedmi novým vozům, které v tomto roce přivedeme na trh, máme fantastickou příležitost povznést Chevrolet v Evropě na novou úroveň."

Zákazníci značky Chevrolet v Evropě se můžou těšit na nový rodinný van Orlando, novou generaci SUV Captiva, úplně nové Aveo (čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback) a pětidveřovou verzi kompaktního modelu Cruze. Modelová řada se rozšíří o Corvette Grand Sport, i o ikonické Camaro kupé i kabriolet, které je několik měsíců v čele tabulek sportovních automobilů v USA. Na konci roku bude v evropských showroomech oceňovaný Volt, elektrický automobil s prodlouženým dojezdem.

„Doteď nabídka našich modelů pokrývala méně než 30 procent trhu v Evropě," vysvětluje Brannon. „S našimi novými 'stoletými auty' a s několika novými dieslovými a benzinovými motory budeme konkurovat ve více než polovině tržních segmentů."

Ačkoli je Chevrolet více známý svými sportovními automobily, jako Corvette, jeho bestsellerem v Evropě byl mini automobil Spark. Ačkoli na trh přišel začátkem roku, rychle se probojoval na 4. příčku segmentu s podílem vyšším než 7 procent.