MotorInfo

Chevrolet v Paříži

23.9.2010 20:56
Chevrolet v Paříži

Čtyři světové premiéry, elektrická technologie a ukázka závodních znalostí budou tvořit expozici značky Chevrolet na blížícím se Mondial de L'Automobile v Paříži.

Chevrolet představí v Paříži novinky, které mají co říci v téměř každém koutu trhu. Světové premiéry tu absolvuje nový malý hatchback Aveo, MPV Orlando a SUV Captiva a poprvé bude vystaven pětidveřový Cruze hatchback. Významným exponátem bude přelomový elektrický automobil Volt, jen několik týdnů před začátkem jeho reálného prodeje na vybraných trzích v USA. Bok po boku vystavené závodní verze modelů Cruze a Corvette budou demonstrovat skutečné provázání závodních úspěchů a vývoje produkčních vozů.

„Autosalon Paříž 2010 je jedinečnou událostí pro Chevrolet přinášející čtyři světové premiéry," říká Wayne Brannon, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe. „Stánek značky Chevrolet je přehledem úplně nové modelové řady Chevrolet, kterou zákazníci uvidí na showroomech v roce 2011, roce našeho století."

Nové Orlando

Orlando je prvním zástupcem značky Chevrolet v segmentu evropských MPV/rodinných vanů, je to pravý rodinný automobil spojující praktičnost sedmisedadlového flexibilního interiéru s ojedinělým vzhledem crossoveru. Orlando do segmentu rodinných automobilů přináší novou směs funkčnosti a přístupu spolu s hranatou a výraznou tváří značky Chevrolet a nízkou střechou, inspirovanou siluetou crossoverů. Jako doplněk vzhledu exteriéru přináší Orlando moderní, svěží interiér s mnohými chytrými prvky, jako jsou „divadelní" uspořádání sedadel v druhé a třetí řadě a mnoho promyšlených odkládacích prostor. Disponuje také velkým zavazadlovým prostorem. Až přijde Orlando začátkem roku 2011 na evropský trh, budou si zákazníci moci vybrat z trojice nejnovějších hospodárných motorů - benzinového 1,8 l a dvou dieselových 2,0 l s dvěma různými výkony.

Nové Aveo

Nový, pětidveřový Chevrolet Aveo přináší do segmentu malých vozů trochu stylu „hot-hatch". Jeho produkční verze vypadá přesně tak dobře, jako studie Aveo RS, která byla představena na autosalonech v Detroitu a Ženevě začátkem tohoto roku. Nové Aveo profituje z rozsáhlého evropského vývojového programu. Výsledkem je automobil, který uspokojí všechny evropské chutě, pokud jde o vzhled a dynamiku. Podobně, jako v případě modelu Spark představeného začátkem roku, očekává Chevrolet, že i Aveo zapůsobí na mladé zákazníky, přičemž si zachovává pověst praktického, prostorného hatchbacku. Aveo, které přijde na evropský trh v létě 2011, je delší a širší, než současný model. Má prostorný interiér a také zavazadlový prostor, který paří k nejlepším v segmentu. Interiér nového Avea nevyniká jen prostorem, ale také přístrojovým panelem inspirovaným motocykly, hodnotným podsvícením a objímajícím tvaru palubní desky, které ho povznášejí na novou úroveň. K dispozici bude široká škála čtyřválcových benzinových a dieselových motorů, včetně VVT, dvojitého plynule měnitelného časování vačkové hřídele s technologií vstřikování paliva common rail. K některým motorům bude možné objednat první šestistupňovou převodovku Chevrolet pro malé automobily.

Nová Captiva

Sportovní vzhled a nová tvář přední masky, mnoho vylepšení v interiéru, nové motory a převodovky - takto absolvuje svůj světový debut na Autosalonu Paříž nové SUV Captiva, které na evropské trhy dorazí na jaře 2011. Captiva si získala od roku 2006 mnoho příznivců pro svůj vnější vzhled; jeho nejnovější změny jsou odrazem tohoto směru designu, ale Captiva vypadá ještě atletičtěji a praktičtěji. Čtyři nové výkonné motory, propojené buď s manuálními, nebo novými automatickými šestistupňovými převodovkami, potvrzují změny, které Captiva absolvovala pod povrchem a ještě více posilují odkaz, že nová Captiva za svou cenu nabízí pořádnou porci SUV. Po představení nového benzinového motoru V6 3,0 l; 258 k s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů, se stane Captiva jedním z nejvýkonnějších kompaktních SUV na trhu. Nové turbodieselové motory 2,2 l se vstřikováním common rail budou k dispozici s výkony 163, nebo 184 k. Nabídku uzavírá 2,4 l benzinový motor se dvěma vačkami v hlavě válců a výkonem 171k.  Dynamiku Captivy ještě vylepšují modifikace podvozku, zlepšující jeho ovládání, jako i jízdu a ovládání. Se systémy Electronic Stability Control (ESC), Traction Control (TCS) a Brake Assist (BAS) ve standardní výbavě nabízí Captiva vysokou úroveň bezpečnosti. Vyšší úroveň interiéru nové Captivy dodávají například materiály čalounění a dekorativní prvky. Konstruktéři také zlepšili vnitřní akustiku snížením hluku přenášeného z vozovky a aerodynamického hluku, díky tomu si posádka může na maximum vychutnat nový audio systém.

Cruze hatchback show car

Globální zaměření modelu Chevrolet Cruze je ještě výraznější díky pětidveřové verzi karosérie, která se k sedanu připojí příští rok. V Paříži představí výstavní verzi nového hatchbacku. V duchu záměru značky Chevrolet přinášet hodnotu za peníze ve všech hlavních segmentech trhu, pětidveřový hatchback by měl navázat na celosvětový úspěch verze sedan, která se už prodává v 70 státech na celém světě a která v současnosti na pozici nejprodávanějšího modelu značky vystřídala Aveo. Nový Cruze hatchback má díky klesající linii střechy ves tylu kupé a krátkým převisům vpředu i vzadu stejně dynamický výraz jako sedan a bude přitom kdykoli rozpoznatelný. Bude také, díky využití nového systému vestavěného rámu (body-frame integral system; BFI) těžit ze stejného pocitu tuhosti na cestě a finálního naladění komponentů podvozku. Objem zavazadlového prostoru je téměř 400 litrů a zadní sedadla jsou dělená v poměru 60/40. Nový Chevrolet Cruze pětidveřový hatchback se v Evropě začne prodávat uprostřed roku 2011, ceny a další detaily budou oznámeny později.

Chevrolet Volt

První studie elektrického automobilu Chevrolet Volt byla vystavená na Autosalonu Detroit teprve před třemi roky; Paříž 2010 se však koná v předvečer příchodu vozu na trh v USA, kde se Volt začne ve vybraných oblastech prodávat už za několik týdnů. K událostem souvisejícím se 100. výročím založení značky Chevrolet příští rok bude patřit i začátek jeho výroby pro Evropu v roce 2011, přičemž první automobil představí v Evropě před začátkem roku 2012. Chevrolet Volt je elektrický automobil se schopností prodlouženého dojezdu a liší se od hybridních vozů tím, že jeho kola jsou vždy poháněná elektřinou. Volt využívá elektřinu jako primární zdroj a palivo jako záložní zdroj na výrobu elektrické energie. Na dosažení plného výkonu využívají hybridní vozy oba zdroje, tedy motor a baterie. Typicky je v hybridních vozech spalovací motor větší ze dvou pohonných systémů a poskytuje většinu výkonu během energeticky náročných manévrů vozu. Volt se liší od ostatních systémů elektrických, či hybridních. Až do 60 kilometrů je poháněný elektřinou, uloženou v 16 kWh lithium-ionové baterii. Když se vyčerpá, začne zabudovaný generátor produkovat elektrický proud na dobíjení baterie, čímž se dojezd modelu Volt prodlouží na více než 500 kilometrů. Na dobití je třeba Volt připojit do jakékoli běžné zásuvky s napětím 230 V, přičemž na plné dobití jsou třeba méně než tři hodiny. Na přístrojovém panelu je umístěný „měřič účinnosti", v reálném čase informující řidiče o účinnosti pohonu, přičemž tlačítko „Green Leaf" (zelený list) umožňuje řidičovi vstoupit do toku energií ve voze, stavu nabíjení a informací o energii. Řidič bude moci nastavit v autě nebo dálkově, rozvrh nabíjení, v závislosti na čase nebo ceně energie. Tak nebo onak - Volt je běžný, pětidveřový hatchback s pohonem předních kol, který nabízí velký prostor pro čtyři pasažéry a 300 l zavazadel. Díky točivému momentu 370 N.m zrychlí Volt na 100 km/h za vynikajících 9 sekund a dosahuje nejvyšší rychlost 161 km/h. Pro porovnání s obvyklými systémy pohonu - stálý točivý moment Voltu dává jeho jízdě pocit výkonného motoru V6.

Společná technologie: závodní a cestovní automobily

Zatímco inovativní inženýr Louis Chevrolet by byl hrdý na spojení 100. výročí vzniku značky, kterou založil v roce 1911, s výrobou elektrického modelu Volt, závodník v něm by byl stejně hrdý na tradici výkonů, kterou si značka za roky vybudovala a také na to, kolik znalostí a zkušeností se přeneslo do vývoje standardních, produkčních modelů. Dva z nejnovějších příkladů tohoto propojení budou vystaveny na Autosalonu Paříž; Corvette ZR1 tu stojí vedle C6.R, své závodní příbuzné, která soutěžila na 24 h Le Mans a v sérii American Le Mans; a také Cruze sedan, v současnosti velmi úspěšně jezdící v Mistrovství světa cestovních vozů WTCC, kde je na čele dvě kola před koncem sezóny.