Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
General Motors investuje 336 miliónů USD do montážního závodu Detroit-Hamtramck, aby v něm mohl v roce 2010 začít plánovanou produkci elektrických automobilů Chevrolet Volt s prodlouženým dojezdem.
Celkové investice GM, související s výrobou modelu Volt, dosáhnou ve státě Michigan 700 miliónů USD a budou rozděleny do osmi provozů. Detroit-Hamtramck bude místem finální výroby modelu Volt, kde se budou využívat díly z Grand Blanc, dodávky lithium-ion baterií z výrobny bateriových soustav GM Brownstown Twp., stejně jako výlisky a 1,4 l motory-generátory z Flint. Volt se bude vyrábět na již existující montážní lince v Detroit-Hamtramck. Montáž prototypů modelu Volt začne na jaře, přičemž začátek sériové výroby je naplánován na konec roku 2010. Výroba Chevroletu Volt pro evropské trhy bude zahájena koncem roku 2011.
„Předpokládáme, že závod Detroit-Hamtramck bude prvním výrobním závodem v USA vlastněným velkou automobilkou, určeným na výrobu elektrických vozů. Je osou soukolí, které se rozběhlo v roce 2007, když Volt debutoval na North American International Auto Show v Detroitu," říká Jon Lauckner, viceprezident GM pro produktové plánování. „Počet vyzyvatelů i partnerů od té doby významně vzrostl. Tato konkurence a spolupráce urychluje vývoj technologie elektrických vozů a infrastruktury."
Kromě zařízení začleněných do 700 miliónové investice GM související s modelem Volt, je ve státě Michigan i v USA mnoho dodavatelů, společností a organizací investujících do podpory výroby modelu Volt a vývoje elektrických automobilů. V srpnu podpořilo Ministerstvo energetiky USA sumou více než 2 miliardy USD 45 společností, univerzit a organizací ve 28 státech za elektrický pohon, výrobu baterií a elektrifikaci dopravy.
„Na čele s GM vznikla díky vývoji elektrických vozů nová průmyslová odvětví. Patří sem vývoj a recyklace baterií, stavba domácích a průmyslových dobíjecích stanic, ovládací zařízení a dodávky elektromotorů," říká Lauckner. „Není třeba ani zdůrazňovat, že tento ekosystém elektrických vozů vytváří nová pracovní místa a posiluje dlouhodobou konkurenceschopnost státu Michigan i USA."
Aby došlo ke snížení nákladů a maximalizace flexibilních výrobních postupů, některá výrobní zařízení pro Chevrolet Volt pocházejí z jiných provozů GM a znovu se použijí v karosárně závodu Detroit-Hamtramck. Ten byl otevřen v roce 1985 a v současnosti v něm pracuje přibližně 1 200 pracovníků, včetně 1 000 dělníků pracujících za hodinovou mzdu, reprezentovaných UAW.
„Tato investice je vynikající zprávou pro pracovníky, protože pomáhají vytyčit cestu do budoucnosti a k elektrifikaci automobilu," sdělil Cal Rapson, viceprezident a ředitel UAW International Union.
Volt je elektrický automobil s prodlouženým dojezdem. Je zkonstruován tak, aby ujel až 60 km na elektrický pohon bez použití paliva a produkce výfukových emisí. Když se energie lithium-ionové baterie modelu Volt vyčerpá, plynule se zapne motor/generátor a prodlouží dojezd vozu na více než 500 km bez nutnosti tankování paliva nebo zastavení kvůli dobití baterie. Cena modelu Volt nebyla dosud oznámená.