MotorInfo

Chevrolet zkoumal řidiče

23.12.2010 13:26
Chevrolet zkoumal řidiče

Chevrolet uspořádal koncem listopadu mezinárodní průzkum, který se zaměřil na údržbu vozidel a návyky jejich řidičů.

Výsledky prokázaly, že majitelé se o své „plechové miláčky" dobře starají. Zimní počasí, konkrétně sníh, led, nebo mrznoucí déšť, umí na cestách způsobit pořádný zmatek. Tvrdá realita si každoročně vyžaduje zvláštní pozornost při přípravě automobilu na zimu. Výsledky mezinárodního průzkumu Chevrolet přinesly zajímavé zjištění - návyky řidičů v České republice a na Slovensku se od sebe příliš neliší. Sněhová nadílka a kluzké vozovky, se kterými se v posledních dvou týdnech potýkáme, české řidiče až tak nezaskočily - 65 % z nich si totiž vyměnilo zimní obutí již dříve. Průzkum dále ukázal, že slovenští řidiči byli na zimu připraveni ještě o něco lépe: 85 % z nich přezulo zimní pneumatiky ještě před prvním sněžením. 

Výsledky průzkumu dále prokázaly, že 43 % českých řidičů navštíví se svým vozem myčku alespoň jednou za měsíc a překvapivě 28 procent si klidně počká, až mu na jejich kapotu někdo napíše „Umyj mě". To na Slovensku 50 procent majitelů aut navštíví myčku minimálně jednou za měsíc a téměř 30 % řidičů myje své auto jednou za dva týdny. Průzkum také zjistil, že Češky se cítí být vůči svým vozům daleko zodpovědnější než muži.

Když ale dojde na nejhorší, tedy na nutnost nahlédnout pod kapotu vozidla, nejsou Češky ani Slovenky, stejně tak jako ženy z ostatních zemí Evropy, ochotny „zašpinit si při kontrole vozidla ruce". Konkrétně jen 13 % Češek a 15 % Slovenek takto činí pravidelně. Horší výsledky zaznamenal průzkum, který proběhl v 11 evropských zemích, už jen v Litvě (11 %) a Lotyšsku (7 %), kde se ženy ještě více zdráhají nahlédnout pod kapotu svého auta. Na druhé straně v Bulharsku tvrdí dokonce 52 % žen, že pravidelně kontroluje stav „vnitřností" svého vozidla. Co se týče výměny motorového oleje, spoléhá většina českých žen stále ještě na svého automechanika v rámci pravidelné roční prohlídky vozidla.

V České republice většina dotazovaných žen uvedla, že preferuje malá městská vozítka. Narozdíl od všeobecného předpokladu, že muži preferují rychlá a sportovní auta, průzkum ukázal, že čeští muži dávají přednost velkým rodinným vozům. V České republice se průzkumu společnosti Chevrolet zúčastnilo 500 řidičů, z toho 182 žen a 318 mužů. Celkem se do šetření zapojilo 4 700 řidičů z 11 evropských zemí včetně Maďarska, Rumunska, Bulharska, Slovenské republiky, Estonska, Lotyšska, Litvy, Srbska, Chorvatska a Slovinska.