Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Obě varianty kompaktního MPV od Citroënu, vozy typu „visiospace" C4 Picasso a Grand C4 Picasso, se přizpůsobují nové image značky a současně využívají mikrohybridní technologii e-HDi.
Při svém uvedení na trh se tyto modely setkaly s nesporným obchodním úspěchem, prodalo se jich téměř 650 000 kusů a v současné době procházejí určitou úpravou, která se týká jak stylu, tak motorizace. C4 Picasso a Grand C4 Picasso, které se mohou díky velkému panoramatickému čelnímu sklu pochlubit výjimečným prosvětlením, jsou zepředu i zezadu opatřeny novým logem značky a v předním nárazníku pod světlomety přibyly LED diody, které vozu zaručují světelný podpis, viditelný ve dne i v noci. Příchod mikrohybridní technologie e-HDi kombinuje systém Stop&Start druhé generace s pilotovanou manuální převodovkou a motor HDi 110 FAP. Díky nim získává zákazník jak vynikající komfort řízení, tak nízkou spotřebu paliva (4,8 l/100 km) s citelně nižšími emisemi škodlivin a CO2 (125 g/km). K vozům C4 Picasso a Grand C4 Picasso může zákazník obdržet i balíček služeb Citroën eTouch, zahrnující tísňové a asistenční volání, virtuální servisní knížku a službu Eco Driving.
Tyto novinky budou k dispozici v průběhu posledního čtvrtletí roku 2010.
Nová image, úpravy na míru a vývoj směrem k větší eleganci
Z hlediska stylu se u vozů C4 Picasso a Grand C4 Picasso objevuje mnoho novinek, které mají posílit eleganci obou vozů:
e-HDi : mikrohybridní technologie pro snížení emisí CO2 a spotřeby paliva
Nový mikrohybridní systém e-HDi je spojen s motorem HDi 110 FAP a pilotovanou manuální šestistupňovou převodovkou BMP6. Tato mikrohybridní technologie využívá funkci Stop&Start druhé generace. Systém je vybaven alternátorem/startérem nebo reverzibilním alternátorem s optimalizovanými výkony. Výkon zařízení se zvýšil o 70 % oproti předchozí variantě a dosahuje 2,2 kW, a je opatřeno i výkonovou elektronikou. K rychlému a spolehlivému nastartování dojde během 400 ms, což je o polovinu rychleji než pomocí běžného startéru. Potlačení hluku bylo dosaženo použitím řemene místo ozubeného převodu u tradičního startéru. Absence vibrací při startování i uvedení motoru do pohotovostního režimu je důsledkem použití dvojitého setrvačníku, utěsnění dávkovače vzduchu a rychlejšího dosažení volnoběžných otáček. Pomocné palubní zařízení e-booster umožňuje zesílit elektrické napájení alternátoru pomocí přebytečné kapacity, připojované dočasně do série k akumulátoru. Toto zařízení s sebou nese mnoho výhod:
Vozy C4 Picasso a Grand C4 Picasso jsou dále vybaveny utěsněným akumulátorem, který vydrží až 600 000 cyklů opětovného startování. U obou modelů bylo rovněž vylepšeno zavěšení motoru pro ještě větší komfort při jeho zastavování a opětovném startování. Výrazného pokroku bylo dosaženo v oblasti snížení spotřeby a emisí CO2. Spotřeba nafty je ve smíšeném režimu 4,8 l/100 km u vozu C4 Picasso (5,0 l u vozu Grand C4 Picasso) a emise CO2 ve stejném režimu dosahují 125 (130) g/km. V městském provozu může snížení spotřeby a emisí CO2 dosáhnout až 15 %.
Citroën eTouch, abyste zůstali připojeni
Služba CITROËN eTouch je nyní k dispozici pro vozy C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Sestává se z řady dílčích služeb zahrnujících tísňové a asistenční volání s lokalizací, virtuální servisní knížku a službu Eco Driving, která je k dispozici v nabídce MyCITROËN na Internetu. Při volání funguje CITROËN eTouch zcela samostatně. Systém je totiž vybaven modulem GPS a SIM kartou, která nevyžaduje smlouvu na telefonní služby, a to bez časového omezení. Na palubní desce jsou dvě tlačítka, jedno s nápisem SOS, které slouží pro tísňová volání (k volání může rovněž dojít automaticky v případě nárazu), druhé s logem dvou šípů slouží pro volání asistenční službě. Tísňové volání zkracuje dobu do zásahu složek záchranného systému, ať už je vozidlo obětí nehody, nebo jen svědkem. Obě tyto služby jsou bezplatné a jsou k dispozici nepřetržitě.