MotorInfo

Citroën DS3 Racing v Ženevě

21.2.2010 12:52
Citroën DS3 Racing v Ženevě

Technici týmu Citroën Racing přizpůsobili vůz DS3 potřebám závodního týmu značky. Novinka se představí v Ženevě a počítá se s výrobou omezené série.

Citroën vstoupil do historie automobilového sportu ziskem pěti tiutlů mistra světa v Poháru konstruktérů ve WRC. Značka v nastoupené cestě pokračuje i nadále, tentokrát s vozem DS3 Racing. Koncept má stoprocentní závodní znaky, včetně využití karbonových prvků v konstrukci a specifických součástí příslušenství. Tým Citroën Racing u nového vozu použil motor s objemem 1,6 litru, který vyladil na výkon 200 koní. Podvozek a nápravy prošly velmi důkladným a přesným seřízením.

Jedinečnost i v barevné kombinaci 

DS3 Racing přebírá stylové prvky od vozu DS3, ale liší se od něj závodními prvky, které svědčí o jeho silném temperamentu. Se svou délkou 3,94 m a plynulými a protáhlými liniemi ztělesňuje sportovního ducha. Je vybaven karbonovými díly na předním nárazníku, na prazích a na rozšířených blatnících, zvýrazňujících velká osmnáctipalcová kola. Karbonový povrch mají i boční lišty dveří. U vozu DS3 Racing byly použity aerodynamické úpravy používané u závodních automobilů. Je vybaven vzduchovým difuzorem z karbonu, jehož cílem je udržet vůz stabilní i ve vysoké rychlosti. Linii vozu doplňuje i chromovaná koncovka výfuku. Exkluzivita DS 3 se projevuje i  v jedinečnosti verze, která je určena pro autosalon v Ženevě. Karosérie má šedou barvu, zatímco střecha, vnější zpětná zrcátka a brzdové třmeny jsou oranžové. Tento odstín se objevuje i na chromované masce chladiče a na ráfcích kol. Speciální je i ozdobná fólie na střeše, na horní části víka zavazadlového prostoru a na krytu víčka palivové nádrže.

Originální interiér

Interiér vychází z vozu DS3, ale prošel podobnou úpravou jako exteriér. Posádku čeká luxusní, sportovní a originální atmosféra. Karbon se i zde vyjímá na středové části palubní desky, na spodní liště volantu, na loketních opěrkách ve dveřích a na držácích přístrojové kapličky. Na širokých elegantních lištách palubní desky, na hlavici řadicí páky a na spodní části řadicí páky se pak opakuje oranžová barva střechy. Exkluzivnost vozu DS3 Racing je umocněna i číslovaným štítkem umístěným na čalounění stropu.

Vyladěný motor

Nejvýraznějším rysem vozu DS3 Racing je jeho výkon. Motor je vyladěný týmem Citroën Racing, který využil všech zkušeností posádek vozů Citroën a aplikoval je do úprav. Konstruktéři použili motor THP 150 o objemu 1,6 litru, u kterého zvýšili výkon ze 156 na 200 koní. Vyšší je i točivý moment, který má teď hodnotu 275 N.m. Zvýšení výkonu a točivého momentu je výsledkem řady změn a vylepšení mechanických částí. Turbodmychadlo bylo nastaveno tak, aby bylo dosaženo zvýšení výkonu o řádově 30 %. Kartografie počítače řízení běhu motoru byla přepracována, aby se dalo dosáhnout co možná největšího výkonu. Také výfuk byl opatřen specifickou koncovkou a tlumičem.

Přesně nastavený podvozek

Podvozek a nápravy vozu DS3 prošly velmi důkladným a přesným seřízením. Rozchod kol vpředu i vzadu byl rozšířen o 30 mm, světlá výška byla snížena o 15 mm. Tyto úpravy umožnili značným způsobem vylepšit jízdní vlastnosti. Nové jsou i přední a zadní tlumiče, které byly upraveny tak, aby zvládaly vyšší výkon motoru. DS3 Racing dostal také zvláštní tužší pružiny, které dále posílily již tak dobrou stabilitu a jízdní komfort. Rovněž řízení bylo upraveno, aby lépe vyhovovalo sportovnímu využití auta. Nastavení řízení je specifické, kdy používání serva bylo přizpůsobeno novým pneumatikám.

K plnému využití síly motoru přispívá i brzdový systém, který rovněž prošel závodní úpravou, aby byl dostatečně odolný a výkonný. Přední brzdy byly opatřeny čtyřpístovými třmeny a speciálními kotouči. U zadních brzd jsou použity vrtané brzdové kotouče, opět s cílem zvýšit výkonnost, účinnost a bezpečnost. A nakonec bylo upraveno i naprogramování elektronického stabilizačního systému ESP. Řidič může také ESP odpojit, pokud si to bude přát.

Automobil DS3 Racing se dostane na trh v omezené sérii 1 000 kusů ve druhé polovině roku 2010.

Hlavní parametry

Rozměry (d x š x v)      3 948 x 1 737 x 1 451 mm

Rozvor                        2 460 mm

Motor                          HP 200, přeplňovaný čtyřválec, 16 ventilů; 1 598 cm3, max. výkon 200 k (147 kW)/5 800 1/min; max. točivý moment 275 N.m/2 500 1/min

Pneumatiky                 205/40 R 18