Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Řadu vozů Citroën DS3 a DS4 doplnil další model DS5.
Citroën vyvinul novou řadu produktů, doplňujících hlavní produktovou linii. Jde o řadu DS, kterou dnes tvoří vozy Citroën DS3 a DS4. Citroën DS5, který se na trhu objeví na konci roku 2011, představuje novou etapu vývoje řady DS. Moderní vizionářský model dokonale splňuje koncepci značky „Kreativní technologie“ a nabízí zase o něco výraznější styl, architekturu, pocity a eleganci.
Řada DS, kterou tvoří modely Citroën DS3, DS4 a nyní i DS5, se vyrábí ve Francii a prodává se na evropských trzích. Citroën jako mezinárodní značka bude tuto novou řadu výrobků Premium distribuovat i v mezinárodním měřítku, především v Číně, kde se objeví v roce 2012.
DS. Dvě písmena, která evokují spoustu vzpomínek z odkazu značky Citroën, vzpomínek na model, který byl ve své době naprosto revoluční. Dvě písmena ztělesňující kreativitu, náročnost a odvahu. Označení DS je symbolem inovací a know-how, stylu a technologie a znázorňuje nový způsob vnímání budoucnosti automobilů.
Přitažlivý aerodynamický tvar
Citroën DS5 měl před sebou magický a odvážný zdroj inspirace: koncept Citroën C-SportLounge.
Přední strana dotvrzuje jeho osobitost a příslušnost k řadě DS. K typickým rysům patří velký vstup vzduchu, široká chromovaná maska chladiče se zabudovanými zdvojenými šípy, logo DS nad ní a ostré protáhlé světlomety, podtržené světly s LED diodami. Výrazně klenuté boky přitahují pohled, stejně jako hra světla a stínu, která na nich vzniká. Světlo se odráží v chromované protáhlé liště sahající od špiček světlometů až po přední okna. Stín vzniká díky vystouplému tvaru zadního blatníku, což je jeden z charakteristických rysů řady DS. K osobitosti vozu Citroën DS5 přispívá i vzhled zadní části. Vůz díky širšímu rozchodu dobře sedí na vozovce, pro jeho vzhled je typická dvojitá koncovka výfuku zabudovaná do zadního nárazníku a 6 světelných lišt, díky nimž je vůz v provozu nepřehlédnutelný.
Osobitý interiér
Autoři mysleli především na řidiče. Jeho místo připomíná kupé třídy Gran Turismo: typický je téměř vertikální volant s velkou středovou plochou, zvýšená podlaha nebo široká středová konzola s pákou převodovky v přímém pokračování předloktí. Citroën DS5 ale především využívá toho nejlepšího z know-how značky, pokud jde o kvalitu a eleganci. Každému detailu byla věnována mimořádná pozornost. Materiály jako je kůže Club (plnohodnotná hladká kůže) a kov, exkluzivní provedení ladící s potahy sedadel Bracelet, které jsou typické pro celou řadu DS a jsou na trhu zcela jedinečné.
Nová architektura
Citroën DS5 díky své inteligentní koncepci otevírá nové horizonty. Jeho architektura je úplně nová:
Technologie pro větší pohodu
Citroën DS5 využívá ty nejlepší technologie ve prospěch pohody celé posádky. Přináší radost, snadné řízení, ale pochopitelně také bezpečnost a klid. Pro zajištění stabilního a efektivního chování je vůz vybaven i novinkou z dílen značky Citroën: systémem Intelligent Traction Control ITC, který je spojen s elektronickým stabilizačním systémem ESP. Pro zájemce o stálé připojení je určena služba Citroën eTouch. Toto bezpečnostní zařízení funguje ve většině zemí, kde je vůz prodáván, a zahrnuje především službu nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu. Citroën DS5 nabízí i 2 zcela nové funkce. Zpracování snímků nahraných miniaturní kamerkou zabudovanou ve vnitřním zpětném zrcátku zajišťuje automatické přepínání potkávacích a dálkových světel podle světelných podmínek a okolního provozu. Dále je to nová, prediktivnější generace systému varování před neúmyslným překročením dělicí čáry (AFIL video).
První Citroën s technologií Hybrid4
Citroën DS5 je prvním vozem značky vybaveným technologií Hybrid4, plně hybridním převodem spojujícím výkony dieselového motoru HDi a efektivnost elektrického pohonu. Tento hybrid přináší bezpochyby skvělé pocity při řízení (200 k, pohon všech 4 kol, elektrický pohon ve městě, funkce boost při silném zrychlení) a velmi nízké emise CO2 (99 g/km).
Citroën DS5 nabízí rovněž dokonale zrežírované řízení. Interiér je osvětlen LED diodami. Stiskem tlačítka START se vůz nastartuje a kabina oživne. Spustí se systém promítání informací na čelní sklo (Head-up Display), který barevně promítá do zorného pole řidiče základní informace (rychlost, pokyny tempomatu/regulátoru rychlosti nebo pokyny navigace). Oživne i digitální displej a ručička přístroje. Světelná atmosféra ponoří místo řidiče do světa tvořeného červenými a bílými body..