MotorInfo

Citroën představil METROPOLIS

8.3.2011 12:41
Citroën představil METROPOLIS

Citroën ukázal v Ženevě evropské veřejnosti linie nového konceptu METROPOLIS.

METROPOLIS je velká a avantgardní limuzína, na které je již na první pohled vidět, že i Citroën se zaměřuje ve svých úvahách směrem na východ, tedy lépe řečeno na asijské trhy. Koncept je výsledkem práce mezinárodního designerského týmu Citroënu, který působí již od roku 2008 v Šanghaji, aby dokázal co nejlépe reagovat na očekávání prudce se rozvíjejícího čínského trhu. Koncept byl vystaven ve francouzském pavilonu na Světové výstavě v Šanghaji od května do října 2010. METROPOLIS tak byl spatřen více než 10 miliony návštěvníků. 

 

METROPOLIS - maximální luxus

 

Za karoserií sedanu, která je u tohoto segmentu v Číně nevyhnutelná, skrývá METROPOLIS vizi kreativního sofistikovaného luxusu, který čiší z jeho úctyhodné velikosti (530 x 200 x 140 cm), jež odráží ambice a měřítka země, pro kterou je tento koncept určen. Vnější styl je impozantní a zároveň elegantní, je zahalen do měňavého šatu jemného odstínu „Pearl Silk“, jehož intenzita se mění podle osvětlení, které dává tušit velkorysé křivky a dokonale propracované detaily. Tento nový koncept charakterizuje velikost, harmonie, stabilita a elegance, v kombinaci s kreativitou, technologií, impozantním zjevem a kvalitou. Dobře odrážejí průnik čínského a francouzského cítění. Chromovaná lišta v horní části bočních oken pokračuje daleko dozadu, a prodlužuje tak kabinu, bez toho, že by to bylo na úkor soukromí cestujících na zadních sedadlech. Zadní postranní okénko ve tvaru korouhve ubírá vozu na těžkopádnosti a vytváří plovoucí dojem. Skrývá v sobě zdroj světla, jako letmé připomenutí modelu DS. 

Z masky chladiče tvaru „papírového draka“ s velmi propracovaným designem jasně vyzařuje výkonnost vozu METROPOLIS. Štíhlé světlomety, které ho obklopují, působí velmi rozhodně a ostře a celku dodávají neoddiskutovatelnou přirozenou autoritu.

U zadní části konceptu se autorům podařilo sladit šířku a stabilitu, a přitom zachovat sevřený aerodynamický tvar. K plynulému stylu přispívá konkávní okno zadního víka v kombinaci s tvarem zavazadlového prostoru, do něhož je zabudovaný aktivní spojler. Lamelové bumerangové světlomety ve tvaru překrývajících se krovek přidávají vzhledu zadní části vozu METROPOLIS originální tečku.

 

Design interiéru se inspiroval stylem čínských vějířů a strunových nástrojů (guženg). Ty jsou v Číně známkou kultivovaného, vzdělaného člověka s vybraným vkusem. Celek je tvořen vzájemně se překrývajícími útulnými vrstvami, které vytvářejí schránku, z níž luxus čiší novým, „orientálním“ způsobem.