Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Citroën prodal v prvním pololetí roku 2011 ve světě 769 000 vozů (smontovaná vozidla + sady samostatných dílů) tj. + 0,8 % oproti stejnému období roku 2010.
V Evropě (30 zemí) si Citroën udržel 6. místo, které získal v roce 2010, zejména díky zemím střední a východní Evropy a silné pozici na francouzském trhu.
Francie: podíl na trhu přesahující 15 %
Citroën dosáhl s podílem na trhu OV + LUV ve výši 15,7 % rekordu. Značka zaregistrovala více než 227 000 nových vozů a vykazuje dvojnásobně rychlejší nárůst než trh. Na trhu s užitkovými vozy obsadila druhé místo.
Itálie: 5. nejprodávanější značka
Na klesajícím trhu OV + LUV (-12,3 %) se Citroën umístil na 5. místě v pořadí značek a jeho podíl na trhu s užitkovými vozy dosáhl 7 %.
Španělsko: Citroën stále lídrem trhu
Na silně klesajícím trhu OV + LUV (-25,5 %) zůstává Citroën z hlediska prodejů jedničkou. Vede rovněž v prodejnosti užitkových vozů.
Velká Británie: udržení podílu na trhu
Na trhu OV + LUV zaznamenávajícím pokles (-4,4 %) si Citroën udržel svůj podíl na 3,9 %. Nárůst o 0,7 % zaregistroval v prodeji soukromým osobám a stabilizuje se i u firemních zákazníků a v prodeji užitkových vozů.
Německo: 42 000 zaregistrovaných vozů
Na rostoucím trhu se prodeje OV+LUV značky Citroën zvýšily o 2,4 %. Udržuje si svůj podíl u osobních vozů pro soukromé zákazníky na 2,3 %. V segmentu malých vozů (A+B) dosáhla 3,4 % penetrace, což je rekordní výsledek.
Ostatní země západní Evropy: Citroën vykazuje slušné výsledky, především v Portugalsku, kde dosáhl 8 % podílu na trhu a je jedničkou na trhu s užitkovými vozy, nebo v Nizozemsku, kde zaznamenal rekordní prodej více než 19 000 osobních + lehkých užitkových vozů, což znamená nárůst o 22 %. Prodeje stouply v v Dánsku (+ 5 %) a v Norsku (+ 13 %).
Země střední a východní Evropy: nárůst o 9,5 %
Peugeot vykázal rychlejší růst než trh, dosáhl 4,6 % penetrace a velmi dobré výsledky na trhu s užitkovými vozy, kde se v pěti zemích ze sedmi dostal na stupně vítězů. V Polsku, kde trh OV+LUV klesá (-3,1 %), zaznamenal Citroën nárůst o 9,8 % a realizuje 4,9 % podíl na trhu. V Rumunsku, kde trh poklesl o 16,1 %, vzrostly objemy o 7,1 %. Na chorvatském trhu, který zaznamenal nárůst o 19,4 %, se prodeje zvýšily o 43 % a podíl na trhu díky nim dosáhl 6,8 %. V Maďarsku dosáhl Citroën penetrace 3,8 % u OV+LUV, jeho prodeje se na trhu, který vzrostl o 9,8 %, zvýšily o 40,7 %.
Ve zbytku světa: Citroën zde realizuje téměř třetinu prodejů, což představuje 10 % nárůst za tři roky.
Čína: udržení podílu na trhu
Podíl značky na trhu zůstává stabilní ve výši 2 %, a to díky nárůstu dodávek o 6,3 %. Tyto výsledky se opírají o úspěch nejnovějších vozů (Citroën C-Quatre a C5) a o rozvoj sítě, která dnes zahrnuje již více než 300 prodejen, z toho 27 nově otevřených v prvním pololetí roku.
Rusko: zdvojnásobení prodejů
Značka Citroën se zde vyvíjí rychleji než trh (+ 56,8 %) a podařilo se jí zdvojnásobit objemy. Podíl na trhu vzrostl o 0,2 % a s 12 100 nově zaregistrovanými vozy dosahuje 1 %. Tento nárůst se opírá především o úspěch vozů Citroën C3, C3 Picasso, C5, C-Crosser a DS3. Za povšimnutí stojí nedávné spuštění montážní linky nové C4 v továrně ve městě Kaluga.
V Latinské Americe: dvakrát vyšší růst než je růst trhu
Na trhu, který zaznamenal růst o 13,4 %, se prodej zvýšil o 31,8 %, zejména díky Brazílii (+ 28,4 %) a Argentině (+ 41 %). V Brazílii se se 46 600 prodanými vozy zvýšil podíl na trhu o 0,4 procentního bodu a Citrën se posunul o jedno místo v celkovém hodnocení značek. V Argentině prodal Citroën 16 700 vozů a jeho podíl na trhu se zvýšil o 0,3 % a dosáhl 4 %.
V Turecku Citroën rostl o 54,7 %.
Citroën i přes velmi rozdílnou situaci v jednotlivých zemích drží nastoupený kurz. Opírá se o úspěšnou strategii „Kreativní technologie“ a cílem je ještě větší světové zastoupení a posílení hodnoty značky. Nejdůležitější fakta za prvních šest měsíců roku 2011 tyto cíle dokonale splňují:
Citroën, který realizuje 30 % prodejů mimo Evropu (tj. o 10 % víc než v roce 2008), dokazuje, že různorodost jeho nabídky vozů se přizpůsobuje různým trhům.
Citroën C3 zůstává se 121 000 prodanými kusy nejprodávanějším modelem v nabídce. Ve světě jeho prodej vzrostl o 7 %.
Citroën C4 zahájil se 71 000 objednávkami za prvních šest měsíců roku a 93 000 objednávkami od uvedení do prodeje svou kariéru velmi dobře. Krom toho startuje jeho výroba v továrně v ruském městě Kaluga.
Oblíbené jsou i další modely jako Citroën C3 Picasso, jehož prodej vzrostl o 29 % a dosáhl 57 000 kusů a jenž se začíná prodávat v Latinské Americe. Citroën C3 Aircross , který byl na konci roku uveden na brazilský trh, nezaostává, dosáhl výrazného úspěchu, kdy představuje 16 % prodejů ve své kategorii (segment B premium cross).
Citroën C5 zaznamenal 57 000 prodaných kusů ve světě, z toho 17 000 v Číně. Je stále lídrem ve své kategorii ve Francii.
V Číně potvrdila úspěch řada C-Quatre, která dosáhla téměř 59 000 kusů prodaných za pololetí, díky čemuž dosáhla 5 % podíl na trhu v segmentu C.
Modely se 100 % elektrickým pohonem Citroën C-Zéro a Berlingo First, které se prodávají v Evropě, zaregistrovaly od uvedení na trh více než 2 500 objednávek. Citroën je ostatně nejúspěšnějším prodejcem elektromobilů ve Francii.
Posílená hodnota značky díky úspěchu modelů řady DS
Citroën DS3 registruje od uvedení do prodeje v březnu 2010 již 107 000 objednávek. Tento první model nové řady DS se tak setkal s výrazným úspěchem. Vůz, který získal mnoho různých ocenění („car of the year“ od Top Gear, „women’s world car of the year 2011“ od mezinárodní potory, „2011 lease car of the year“ v kategorii „best in class economy“ od poroty ING Car Lease (Benelux), „Car of the year 2011“ a „Best small car“ od Diesel Car Magazine (UK), je jedničkou v prodeji v kategorii malých sedanů Premium ve Francii a v Belgii. První pololetí je uspokojivé nejen z obchodního hlediska, ale také z hlediska sportovního, protože Citroën DS3 WRC se v polovině sezony drží v čele mistrovství světa ve WRC.
Citroën DS4, jehož prodej začal v evropských zemích na konci května, odstartoval dobře a zaznamenal již 9 000 prodaných kusů. To je dobrou předzvěstí pro další uvedení na trhy, vůz navíc získal cenu „Designaward“ od časopisu Auto Bild a již dříve si ho tisíce návštěvníků internetu z různých zemí zvolilo „Nejkrásnějším autem roku“.
Stoupající prodej ostatních modelů
Modely řady DS, tedy vozy DS3 a DS4, představují 7 % prodejů značky (nárůst o 3 % oproti loňskému roku). Díky těmto modelům spojeným se segmentem D/E (Citroën C5, C6, C-Crosser) zdvojnásobila značka během dvou let prodeje Premium. V prvním pololetí roku 2011 tak představují 15 % prodejů značky Citroën.
Současně patří zejména díky úspěchu modelu C4 jedna třetina prodaných vozů Citroën do segmentu C.
„Kreativní technologie“ se kromě výrobků objevuje i ve službách
Citroën, jehož cílem je přinášet stále více pohody a usnadňovat cestování, nabízí celou řadu cenných a přizpůsobených služeb. Důkazem toho je fakt, že třetina nových vozů se prodává se smlouvou na služby. 1. března letošního roku byla navíc spuštěna služba Citroën Multicity. Citroën tak nabízí internetový portál (www.multicity.citroen.fr), usnadňující cestování, když bere v úvahu všechny existující způsoby dopravy. Díky této nabídce si může uživatel vypočítat trasu od startu po cíl, zarezervovat si jízdenky či letenky, pronajmout si auto (včetně 100 % elektromobilu Citroën C-Zéro) nebo si zakoupit balíček dovolená/víkend. Tato služba zaznamenala za čtyři měsíce fungování 6 000 zákazníků a více než 600 000 návštěvníků.