Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Neplatiči povinného ručení zaplatili na sankčním příspěvku do garančního fondu České kanceláře pojistitelů do současnosti již částku 212,3 milionu korun.
Výzvou k zaplacení príspěvku bylo od začátku roku 2009, kdy vstoupila v účinnost nová legislativa zpřísňující postihy proti vlastníkům a provozovatelům nepojištěných vozidel, obesláno 267 tis. osob.
„Jak dokládají čísla, k uplatňování zákonných příspěvků na nepojištěných přistupujeme stále intenzívněji a je jen na samotných vlastnících či provozovatelích nepojištěných vozidel, aby si uvědomili, že neplatit povinné ručení se skutečně nevyplácí. Už protože výše sankčního poplatku je vždy výrazně vyšší, než řádně placené povinné ručení," doplňuje Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů.
Kompetence uplatňovat nárok na úhradu povinného příspěvku nepojištěných do garančního fondu je dána České kanceláři pojistitelů zákonem č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, s účinností od 1. ledna 2009. Počínaje tímto datem jsou vlastníci a provozovatelé vozidel, kteří nemají sjednáno povinné ručení, povinni hradit za každý den, kdy nemají vozidlo pojištěno, příspěvek do garančního fondu ČKP. Sazba příspěvku se podle druhu vozidla pohybuje od 20 do 300 Kč denně - u osobního vozu 50 nebo 70 Kč denně.