Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V souvislosti se zaváděním povinné „zimní výbavy" ve státech našich zeměpisných šířek vznikl problém, jak v zákonech definovat „zimní pneumatiku".
To je zřejmě i jednou z příčin, proč to u nás trvá tak dlouho. Původní německé formulace, postupně v podstatě převzaté Rakouskem a Slovenskem nechávají konečné rozhodování v podstatě na policistovi, přímo na místě a v daném okamžiku. To se zřejmě ani v disciplinovaném Německu příliš neosvědčilo.
A tak se dnes musí v SRN při sněhu, ledu a břečce jet na zimních, celoročních či M+S pneu. Při nedodržení hrozí pokuta 40 €.
Podle výkladu /ADAC Motorwelt 11-2010/ mají zimní pneu lamely po celém profilu, celoroční jen ve středním pásu, M+S bývají označeny i pneu terénní, vhodné tak do hlubšího sněhu, ale ne na na mokrou vozovku.
U nás se celoroční pneumatiky příliš nedoporučují a prakticky se v nabídkách ani neobjevují.
Takže naše zákonodárce čeká konečné - již dlouho avizované rozhodnutí - pokud možno tak, aby zasáhlo alespoň příští zimu. Ideální by bylo, kdyby se podařilo dohodnout společné opatření SRN - ČR - Rakousko - SR a samozřejmě i jednotné mezinárodní označení pro „zimní pneumatiky".
JN