MotorInfo

Co s bateriemi Chevroletu Volt?

25.9.2010 19:53
Co s bateriemi Chevroletu Volt?

General Motors a ABB Group budou společně pracovat na vývoji pilotního projektu na opětovné využití baterií z elektrického vozu Chevrolet Volt.

Má vyzkoušet, zda baterie mohou bít zdrojem obnovitelné energie, který může zefektivnit výrobu elektrické energie z větru a slunečního záření. Tento záměr je základem memoranda o porozumění, které podepsali General Motors a ABB Group.

Tyto dvě společnosti budou spolupracovat na zjištění, jak je možné využít 16 kWh lithium-ionové baterie z modelu Volt na statické uchovávání elektrické energie v síti potom, co baterie naplní svou využitelnost ve voze zákazníka. Závěrečným cílem je poskytnout cenově výhodné, inovativní řešení, které zlepší účinnost elektrické sítě státu.

„Baterie Voltu budou mít významnou kapacitu na skladování elektrické energie i po skončení svého automobilového života," řekl Micky Bly, výkonný ředitel GM pro elektrické systémy, hybridy, elektrické vozy a baterie. „Proto jsme spojili síly s ABB, abychom našli způsoby, jak umožnit bateriím Voltu poskytovat environmentální výhody, které sahají daleko za hranice cest."

Bly oznámil partnerství na konferenci EV Battery Tech. „ Naše partnerství s ABB pomůže vyvinout řešení optimalizace celého životního cyklu baterií Voltu," sdělil Bly. Elektrický vůz Chevrolet Volt s prodlouženým dojezdem poskytuje zákazníkům standardně záruku na své pokrokové, lithium-ionové baterie 8 let/100 000 mil. Je to nejdelší a nejrozsáhlejší záruka na baterie v elektrickém voze a je bez příplatků přenosná i na další majitele vozu. Rozsáhlá záruka na baterie Voltu pokrývá všech 161 komponentů baterie, z kterých je 95 procent navržených a zkonstruovaných v GM, navíc k systému tepelného managementu, systému nabíjení a komponentů elektrického pohonu.

ABB je celosvětově největší dodavatel energetických síťových systémů a lídr v oblasti energetických a automatizačních technologií. Jeho technologie umožňují podnikům a průmyslovým zařízením zlepšovat výkonnost, přičemž snižují jejich vliv na životní prostředí.

„Sítě budoucnosti budou obsahovat množství obnovitelných zdrojů energie a budou muset poskytovat infrastrukturu pro obrovskou e-mobilitu - v obou případech bude potřeba široká řada řešení pro uskladňování energie," řekl Bazmi Husain, vedoucí iniciativy chytrých sítí ABB. „Jsme nadšeni objevováním možností druhotného využití baterií z elektrického vozu, které může pomoci vytvořit potřebnou skladovací kapacitu a poskytnout dalekosáhlé ekonomické a environmentální benefity." 

Konstruktéři a výzkumníci z obou společností společně pracují na studiích:

  • Obnovitelné skladování energie: energie vyrobená z větru a slunce se může skladovat v bateriových systémech automobilu Volt a využít v případě potřeby.
  • Management síťové zátěže: Podniky budou schopné využít baterie z Voltu na uskladnění elektrické energie vyrobené mimo špiček na podporu nároků během špičkových časů. To pomůže podnikům lépe řídit síť, zlepšovat spolehlivost a účinnost.
  • Vykrývací dodávky energie komunitám: bateriové systémy Voltu dokáží uskladňovat elektrickou energii, kterou mohou komunity využít během výpadků dodávky způsobené bouřkami nebo přírodními katastrofami.
  • Management časového využití: Zákazníci z oblasti průmyslu mohou skladovat levnější energii během časů mimo špičku v bateriích Voltu a využít ji úsporně během špičkových období dne.

„Chevrolet a GM cítí závazek zabezpečit, aby vliv našich vozů na životní prostředí byl minimální," sdělil Bly. „Naše koncentrace na hledání dalšího využití baterií Voltu po jejich vyřazení z vozu povznáší náš závazek na bezprecedentní úroveň."