Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Moderní koncepční crossover Peugeot SXC byl vytvořen v designových studiích Peugeot v čínském Tech Center v Šanghaji.
S konceptem SXC, který byl odhalen na autosalonu v Šanghaji, potvrzuje značka Peugeot své mezinárodní ambice, schopnost přizpůsobit se specifickým požadavkům jednotlivých trhů a vyjadřuje svou vizi budoucnosti.
Nové ztvárnění crossoveru
Prostřednictvím různých koncepčních vozů představil Peugeot v roce 2010 směr vývoje své stylové identity: SR1 (roadster grand tourisme), BB1 (čtyřmístný městský vůz s délkou 2,5 m), EX1 (dvoumístný, plně elektrický roadster, který překonal rekordy ve zrychlení zaregistrované ve Francii a Číně) a HR1 (exkluzivní městský vůz, inovační s maximálním komunikačním rozhraním).
Při příležitosti autosalonu v Šanghaji se návrháři Peugeotu zaměřují na úplně jinou kategorii – vozy typu crossover, které jsou na čínském trhu stále oblíbenější. Koncept SXC (v Šanghaji nazývaný cross Concept) předkládá novou podobu tohoto typu automobilu. Koncepční vůz přebírá některé prvky charakteristické pro třídu SUV (robustnost, zvýšená pozice při řízení, …) a přidává moderní rysy vycházející ze stylu reprezentativních limuzín. Design vozu je dílem mezinárodních návrhářských týmů Peugeot, které se soustředily ve středisku China Tech Center v Šanghaji.
Výrazný styl
SXC je vůz s velmi osobitým charakterem a designem, jehož jednoduché a čisté křivky dávají bez okázalosti vyniknout jeho vypracovaným rysům. Každý detail karoserie působivých rozměrů (délka 4,87 m, výška 1,61 m a šířka 2,035 m) byl pečlivě vymodelován.
Přední část konceptu SXC nese novou stylovou identitu Peugeot. Typická přední maska, která budí dojem, že je oddělena od zbytku karoserie, je harmonicky začleněna do tvarů vozu. Protáhlé přední světlomety dodávají vozu pronikavý pohled. Nezaměnitelnou světelnou identitu vozu zvýrazňuje ve dne i v noci LED osvětlení. Podobně stylově vytříbená jsou i zadní světla ve tvaru bumerangu, která doplňují propracovanost zadní části. Zvláštní pozornost byla věnovaná i dalším « High Tech » detailům jako jsou například podlouhlá vnější zpětná zrcátka se zabudovanými zpětnými kamerami. Střešní lišty s originálním designem, lišta kolem prosklených ploch… celá řada prvků je provedena z leštěného hliníku, lehkého a ušlechtilého materiálu, který vyzdvihuje exkluzivní charakter vozu. Na celkové vyváženosti vozidla se podílejí také hliníková kola velkých rozměrů (22") s jejich zajímavým designem i robustním charakterem. Dvoudílná panoramatická střecha a pohodlný přístup dvěma dveřmi s protichůdným otevíráním slibují prostorný interiér, kde se každému ze čtyř cestujících dostane maximální pozornosti.
Jízdní zážitky
Prioritou značky Peugeot je obhájit i v budoucích letech prvenství v oblasti zavádění efektivních environmentálních řešení. Proto je i koncepční vůz SXC poháněn technologií HYbrid4 se spalovacím motorem vpředu (pohon předních kol) a elektrickým motorem vzadu (pohon zadních kol). Pokud pracují oba motory současně, jsou poháněna všechna čtyři kola a zvyšuje se tak bezpečnost jízdy a adheze v extrémních podmínkách. Při nízkých rychlostech je vůz poháněn pouze elektrickým motorem a pracuje v režimu nulových emisí. Pod kapotou najdeme spalovací motor 1.6 THP, který v tomto případě dosahuje výkonu 160 kW (218 k). V souladu se strategií downsizing využívá skupina PSA Peugeot Citroën těch nejvyspělejších technologií a vyrábí motory s malým zdvihovým objemem, které podávají vysoký výkon a vykazují dobrou ekologickou účinnost. Spalovací motor je spojen s elektromotorem o výkonu 70 kW (95 k) a celek má tak výkonový potenciál 230 kW (313 k) při kombinované spotřebě pouhých 5,8 l/100 km a s emisemi CO2 143 g/km.