Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Dacia pokračuje ve svém nárůstu díky vynikajícímu jménu Loganu a rozšíření jeho řady v roce 2007 o Logan MCV a Logan Van. Ke konci června představuje Logan 60 % prodeje Dacie (74 928 vozů ve 47 zemích), Logan MCV 35 % (32 943 - 29 zemí) a Logan Van 5 % (3849 - Rumunsko, Bulharsko).
V západní Evropě je s prodeji 32 889 vozů nárůst nejsilnější (+63,3 %). Ve Francii s přibližně 15 000 prodeji (+30,8 %) tvoří Dacia od nynějška 1,38 % trhu osobních vozů a prosadila se mezi prvních 15 značek, na 13. místo (16. místo ke konci roku 2006). V Německu, důležitém trhu pro verze kombi, jsou objemy Dacie oproti první polovině roku 2006 trojnásobné, a to díky uvedení Loganu MCV začátkem února 2007: verze kombi řady Logan představuje 75 % z 8319 prodejů uskutečněných v první polovině roku 2007.
Logan sedan
Na trzích východní Evropy, v Turecku a v zemích severozápadní Afriky, typickém trhu tříprostorových vozů, je Logan sedan středem zájmu klientely, zatímco Logan MCV se obrací na zákazníky hledající prostor a polyvalenci. Prodeje Loganu rostou za první polovinu roku v těchto zemích na 72 257 prodaných vozů, to je o 4,8 %. Logan zůstává nejvíce prodávaným vozem v Maroku (6 268 vozů). V Alžíru vzrostly prodeje o 35,6 % ve srovnání s prvním semestrem 2006 a s 5 563 prodanými vozy. V Rumunsku, kde bylo od října 2004 imatrikulováno více než 250 000 Loganů (3 modely), je Logan sedan (39 165 vozů) leaderem a Logan MCV obsazuje druhé místo na trhu osobních vozidel (8 476 jednotek). Užitková verze Logan Van, uvedená koncem ledna, se od prvního měsíce umístila v čele rumunských prodejů v kategorii malých užitkových vozů, a to s 3 671 prodanými vozy od února do června 2007. Modely Logan Van představují v Rumunsku také více než polovinu segmentu malých užitkových vozů. V Asii a v Africe Dacia prodala 1 559 vozidel, což je zvýšení o 37 %.
Logan MCV
Model kombi řady Logan, Logan MCV, uvedený v Rumunsku a v Bulharsku od října 2006 a následně od ledna 2007 na všech evropských trzích, v některých zemích severozápadní Afriky a v Turecku, byl velice dobře přijat. V západní Evropě jeho prodej od nynějška překonává prodejní čísla Loganu. Tak jako v případě Loganu sedan si zákazníci většinou vybírají nejvíce vybavené verze: více než 75 % v západní Evropě a 63 % ve střední Evropě. Sedmimístná verze, která zvláště odpovídá rodinným potřebám, zaznamenává silnou poptávku. V západní Evropě představuje 35 % prodejů. Ve Francii je svým podílem 70 % na celkových prodejích silně zastoupen dieselový motor. Nabídka dieselů ve Francii a v Rumunsku a postupně na všech dalších trzích se od tohoto měsíce rozšiřuje o pohonnou jednotku 1,5 dCi s výkonem 85 k. Tato nová pohonná jednotka, velmi žádaná a obzvláště přizpůsobená Loganu MCV, posílí úspěch modelu ve druhém pololetí. Nabídka Dacie v Rumunsku se mimo jiné v květnu rozšířila o verzi GPL - zkapalněný plyn (alternativní druh pohonu, benzín/LPG), což představuje významnou skutečnost v rámci ekologických opatření.
Dacia, získávání nových zákazníků
Na všech trzích jsou zákazníci okouzleni základními atributy modelů Logan - jednoduchost, modernost a robustnost - stejně tak jako nepřekonaným poměrem cena / výkon. Mezi tradičními kupujícími ojetých vozidel je hodně takových, kteří mají díky Loganu přístup k novému vozu. Logan jim umožňuje také optimalizovat rozpočet a vlastnit velmi prostorný vůz za dostupnou cenu, jak při nákupu tak při používání. V západní Evropě jsou zákazníci kupující Logan většinou muži ve věku průměrně 52 let, zatímco Logan MCV oslovuje obecně více rodinnou a mladší klientelu, 45 let v průměru. Tento fenomén je ještě silnější u sedmimístné verze Loganu MCV.
Výrobní závody ve vývoji pro podporu nárůstu značky
Během prvních šesti měsíců roku bylo v Pitesti v Rumunsku vyrobeno 114 443 vozů a v továrně Somaca v Maroku 6 737. Výrobní závody Dacie Logan se přizpůsobují silné poptávce na všech trzích. Rumunská továrna, která vyrobila od roku 2004 kolem 500 000 Loganů, zvyšuje své kapacity a namísto 235 000 vozidel ročně jich bude od roku 2008 produkovat 350 000. V současné době se investuje 100 milionů euro do navýšení kapacity lisovny, pořízení nové budovy lakovny a zvětšení klempírny a montážní linky. Aktuálně opouští výrobní linku denně 930 Loganů (Logan, Logan MCV a Logan Van). S cílem zajistit zvýšený objem dodávek bude výrobní kapacita koncem roku postupně zvyšována až na 1 000 vozidel ročně. V roce 2007 zahájila továrna v Somacu (Maroko), která od roku 2005 exkluzivně zásobovala domácí trh, export Loganů do Francie a do Španělska. V roce 2007 bude více než 5000 Loganů dodáno do Evropy. Aby se zvýšil objem, denní produkce Loganů se zvýšila z 54 na 120 vozidel denně. Bylo zaměstnáno 300 osob ke spuštění druhé směny.
Slibné perspektivy
Druhé pololetí bude plně těžit z uvedení Loganu MCV na evropských trzích a trzích zemí Euromed. Začátkem roku 2008 doplní řadu Loganu v Rumunsku pick-up vyvinutý
na platformě Loganu. Tento nový model uspokojí jednak profesionální klientelu - řemeslníky a obchodníky - jednak soukromé zákazníky. Věrný svým genům řady Dacia Logan bude nabízet velmi konkurenceschopný poměr cena/výkon.
Současně pokračuje ve svém nárůstu Logan uvedený pod značkou Renault: v první půli roku 2007, prodeje jsou v nárůstu o 75 % (47 281 jednotek).
V Rusku zaznamenává Logan s více než 31 031 prodanými kusy za prvních šest měsíců roku (+47 % ve srovnání s výsledkem stejného období roku 2006), kde celkový trh všech značek roste o 28,8 %, pozici nejprodávanějšího zahraničního sedanu. Továrna v Moskvě (Avtoframos) zdvojnásobí svoje výrobní kapacity do roku 2009 na 160 000 vozů za rok, aby tak reagovala na poptávku na trhu a přijala nový model.
Od jara 2007 je Renault Logan uveden v dalších čtyřech zemích: Írán, Indie, Argentina a Brazílie. První výsledky jsou slibné. Logan reaguje na každém z těchto trhů
na specifické potřeby místní klientely. Také v Indii uvedl Renault se svým partnerem Mahindra první Logan s řízením vpravo. V Brazílii je Logan nabízen s pohonnou jednotkou flex-fuel.
Prodeje Dacia
1- Přehled prodejů Dacie Logan
2004 | 2005 | 2006 | 6 měsíců 2007 | ||
Celkem Dacia | 22 833 | 135 054 | 184 470 | 111 892 | 454 249 |
2 - Top 10 prodejů Dacia - první polovina 2007
1 | Rumunsko | 51 312 |
2 | Francie | 14 915 |
3 | Německo | 8357 |
4 | Maroko | 6268 |
5 | Alžír | 5563 |
6 | Španělsko | 4148 |
7 | Ukrajina | 3391 |
8 | Turecko | 3239 |
9 | Itálie | 2606 |
10 | Bulharsko | 1506 |
1 - Prodeje Loganu (Dacia a Renault) - první polovina roku 2007
Amerika | 272 |
Asie-Afrika | 1559 |
Euromed | 72 257 |
Evropa | 22 865 |
Francie | 14 939 |
Celkem Dacia Logan | 111 892 |
Amerika | 10 947 |
Asie-Afrika | 5303 |
Euromed | 31 031 |
Celkem Renault Logan | 47 281 |
CELKEM | 159 173 |
2 - Top 10 prodejů Loganu (Renault a Dacia) - první polovina roku 2007
1 | Rumunsko | 51 312 |
2 | Rusko | 31 031 |
3 | Francie | 14 939 |
4 | Německo | 8319 |
5 | Maroko | 6265 |
6 | Alžír | 5563 |
7 | Venezuela | 5422 |
8 | Indie | 5167 |
9 | Kolumbie | 4221 |
10 | Španělsko | 4153 |