MotorInfo

Design a emoce - nastupuje Peugeot 508

17.2.2011 14:00
Design a emoce - nastupuje Peugeot 508

Peugeot 508 ztělesňuje novou vizi lví značky v segmentu velkých cestovních automobilů.

Model Peugeot 508 je pokračováním mezinárodní produktové ofenzívy značky Peugeot. Pro všechny trhy (vyjma Číny) se bude vůz vyrábět ve Francii a pro čínský trh se bude od letošního roku vyrábět přímo v Číně.

 

PROGRESIVNÍ NABÍDKA

S modelem 508 potvrzuje Peugeot své postavení a ambice v segmentu velkých cestovních vozů, který je historicky jejím výsadním teritoriem. Každý z modelů řady „40X“ a „50X“ se totiž dokázal na desetiletí nesmazatelně zapsat do povědomí své doby: stylem, jízdními vlastnostmi, univerzálností, robustností… 

Peugeot 508 představuje moderní progresivní nabídku, dokonale reagující na přání klientely, která prošla výrazným vývojem: je náročná, dynamická a zodpovědná. Nabídku tvoří dvě karosářské varianty: sedan (délka 479 cm) a SW (481 cm).

Kvalita, stylová čistota a efektivita, to jsou klíčová slova, která stála při vzniku vozu 508 a prolínala se celým projektem, aby v rozhodujícím okamžiku zapůsobila na smysly potenciálních majitelů.

 STYLOVÁ ČISTOTA

Tvůrci stylu modelu 508 byli vedeni snahou o nalezení dokonale vyvážených a aerodynamických tvarů. Přední část 508 demonstruje vývoj nejnovějších stylových znaků značky Peugeot, který odstartoval koncept SR1 s „plovoucí“ mřížkou chladiče a výraznými protáhlými světlomety využívajícími technologii LED diod. Podobně vzadu vystupují z kapoty sedanu tři červené části světel maskující tři řady LED diod. SW využívá motiv „zahnutého“ světla, s červenou světelnou lištou kolem, která se rozsvítí po zapnutí světel. 

POHODLÍ VE VOZE NA VYSOKÉ ÚROVNI

Jednoduchý elegantní styl palubní desky, použité materiály, pečlivé provedení, odolnost, nabízené technologie (barevný head-up displej, čtyřzónová klimatizace, hands-free otevírání a startování…) - to vše vytváří na palubě vozu atmosféru luxusu. Každý člen posádky si zejména díky prostornosti vozu užívá pocitu výsadního postavení. U SW se tento pocit ještě násobí prosklenou panoramatickou střechou (prosklená plocha 1,62 m2).

Praktický zavazadlový prostor nabízí úložný prostor o objemu 545 l (515 dm3 podle normy VDA) u sedanu a 660 l (560 dm3 VDA) u SW. Po sklopení opěradel (jednoduchým pohybem ruky) se vytvoří rovná podlaha a objem se zvýší na 1 581 l (1 381 dm3 VDA) u sedanu a na 1 865 l (1 598 dm3 VDA) u SW. Objemy zavazadlového prostoru jsou měřeny při absenci rezervního kola (s lepicí sadou). S rezervním kolem jsou tyto hodnoty o 48 l menší. 

EKOLOGICKÁ ÚČINNOST

Od prvopočátku projektu byl kladen důraz na ekologickou účinnost. V prvé řadě došlo k optimalizaci aerodynamiky (Cx od 0,26 a SCx od 0,60) a snížení hmotnosti oproti modelu 407 (navzdory tomu, že je auto větší a má rozmanitější výbavu). Pod kapotou vozu 508 se ukrývají motory s výkony od 82 po 150 kW (112 - 204 k). Každý z nich si ve své kategorii drží velmi dobrou pozici, jak z hlediska spotřeby a emisí CO2, tak z hlediska výkonu a reaktivity. Tato řada motorů, jejichž úroveň emisí začíná na 109 g CO2/100 km (u vozů vybavených systémem e-HDi), bude v budoucnu rozšířena o technologii HYbrid 4 s výkonovým potenciálem 147 kW (200 k), pohonem 4 x 4 a s emisemi pouze 99 g CO2/km.

Při uvedení vozu Peugeot 508 na trh bude nejsilnějším motorem v nabídce nový 2.2 HDi FAP o výkonu 150 kW (204 k), s nímž vůz dosáhne vyšších výkonů než dieselová verze 407 V6, ale jeho produkce emisí bude o 30 % menší.

DYNAMICKÉ EMOCE

Emoce se v případě modelu 508 projevují také v potěšení z jízdy, které bylo pro značku Peugeot vždy zásadní. Vůz 508 bude k dispozici se dvěma typy nápravového systému: novou přední nápravou typu pseudo-McPherson u většiny verzí, zajišťující dokonale vyvážený poměr mezi komfortem odpružení a vedením stopy, a přední nápravou s dvěma trojúhelníkovými rameny s oddělenou těhlicí u verze „GT“ pro dynamičtější jízdu, vyhovující výkonům motoru 2.2 l HDi FAP 204 k.