Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
DKV Euro Service, vedoucí společnost na evropském trhu v oblasti tankovacích a servisních karet pro podnikání v nákladní a autobusové dopravě, slaví v roce 2009 své 75leté jubileum.
Rodinný podnik z německého Düsseldorfu má za sebou úctyhodný vývoj: v roce 2008 dosáhla společnost DKV obratu ve výši 4,6 mld. EUR a v současnosti zaměstnává kolem 550 pracovníků ve 13 zemích. Založením organizace sdružující 14 automobilových dopravců skončil v polovině třicátých let 20. století boj mezi německou Říšskou dráhou a přepravními společnostmi, proti nimž železnice uplatňovala likvidační cenovou politiku. Společnost „Deutscher Kraftverkehr" (DKV, Německá nákladní automobilová doprava), založená 21. listopadu 1934 v Düsseldorfu, zajišťovala jako zastřešující organizace pro speditéry na objednávku Říšské dráhy nákladní přepravu z nádraží k zákazníkům.
„Mokrý byznys" jako motor úspěchu
Když dráha v polovině 50. let spolupráci vypověděla, byla DKV nucena zaměřit své podnikání jiným směrem. „Mokrý byznys", jak byl svého času u DKV označován obchod s pohonnými hmotami a mazivy, takový potenciál nabízel. DKV se stále více etablovala jako poskytovatel služeb přepravcům, který kromě tankování na dodací list nabízel také vyřízení mýta či havarijní a servisní služby. V roce 1965 se DKV v tomto segmentu dostala v Německu do vedení, měla i mezinárodní zastoupení a stala se jediným dodavatelem s úplnou nabídkou v oblasti služeb pro přepravce. V roce 1966 provedla DKV revoluční počin: 1. dubna byly do té doby používané tankovací šeky nahrazeny „DKV kartou". DKV se stala v Německu první společností, která svým klientům umožnila bezhotovostní platby tankovací a servisní kartou v mezinárodní síti čerpacích stanic všech značek.
Pozoruhodný vývoj obratu
S přibývajícími aktivitami DKV na evropských trzích a v Maroku enormně vzrostly obraty podniku. Jestliže se hospodářský výsledek v roce 1953 pohyboval kolem 6,23 milionu marek, v roce 1963 už obrat vzrostl na 51,82 milionu. Od roku 1973 do roku 1983 DKV svůj obrat zčtyřnásobila a v roce 2008 se výsledek vyšplhal až na špičkovou hodnotu 4,6 mld. EUR. Na základě porovnání obratu z roku 2008 se DKV stala čtvrtým největším rodinným podnikem v Düsseldorfu po společnostech Metro AG (68 mld. EUR), Henkel AG (14,131 mld. EUR) a C & A Brenninkmeijer (6,3 mld. EUR). Ve městě je pak DKV Euro Service po C & A Brenninkmeijer druhým největším rodinným podnikem bez kotace na burze. V obratu na jednoho pracovníka zaujímá DKV pozoruhodnou vedoucí pozici, a to nejen v Düsseldorfu: v roce 2008 činil obrat podniku na jednoho pracovníka 8 363 636 EUR. Pro srovnání: Metro AG - 233 725 EUR, Henkel AG - 254 553 EUR a C & A Brenninkmeijer - 185 294 EUR.
Společnost DKV Euro Service, která již po tři generace prosperuje jako rodinný podnik, je vedena dvěma jednateli: Eckhardem Köhnem a Alexanderem Trautmannem. V 75. roce existence podniku nabízí DKV Euro Service nejhustší síť 43 000 čerpacích a servisních stanic různých značek ve 40 evropských zemích. Jen v Německu je k dispozici více než 10 000 čerpacích stanic. Portfolio evropské jedničky na trhu zahrnuje také vyřízení mýta, zpětnou úhradu daně z přidané hodnoty, havarijní nouzové volání a další doplňkové služby. DKV je prostřednictvím vlastních poboček a dceřiných společností zastoupena ve 13 zemích Evropy a ve 30 dalších zemích spolupracuje s agenturními partnery.
Cestou růstu krizi navzdory
I v době krize směřuje DKV k dalšímu růstu: s nabídkou všech služeb spojených se správou karet třetím osobám vstoupila společnost do další oblasti podnikání. „Naše reputace na trhu a naše know-how v této vysoce komplexní oblasti jsou pro nás ideálními předpoklady pro úspěšnou expanzi v tomto segmentu," říká jednatel Alexander Trautmann. Jeho kolega Eckhard Köhn doplňuje: „Přesunem těchto pracovních procesů na DKV získají naši zákazníci v této oblasti mnoho volného prostoru, který potřebují pro své vlastní podnikání a růst."
DKV v horní padesátce německých rodinných podniků
Rok 2009 ale není pro DKV zvláštním rokem jen kvůli firemnímu jubileu V tomto roce se společnost v hodnocení listu Frankfurter Allgemeine Zeitung dostala mezi horních 50 německých rodinných podniků a je v současnosti na 49. místě. V Německu DKV obdržela v anketě čtenářů odborných časopisů Trans Aktuell, Fernfahrer a Lastauto Omnibus již popáté za sebou vyznamenání „Nejlepší značka" v kategorii tankovacích a servisních karet. Také výzkumná společnost TNS Emnid ve spolupráci s časopisem Verkehrsrundschau na základě ankety mezi 250 respondenty z oboru potvrdila společnosti DKV za rok 2009 již podruhé v řadě nejlepší image v kategorii tankovacích karet.
Obchodní čísla, podoba a hodnota značky jsou povzbudivá a potvrzují, že se DKV vyvíjela v zájmu svých klientů. „Celkem 89 000 zákazníků s více než 1,4 milionu servisních karet a palubních jednotek je pro nás jednoduše tím nekrásnějším komplimentem," uzavírá jednatel Alexander Trautmann.