Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Ekonomika českých dopravců se po novém roce výrazně zhoršila. V důsledku zvýšení DPH a spotřební daně vzrostly ceny pohonných hmot, což v kombinaci se zavedením mýta na Slovensku a českého mýta nad 3,5 tuny pro podnikatele v autodopravě pracující s maržemi v řádu jednotek procent představuje velmi vážný problém.
„Předchozí zkušenosti DKV ze zemí, jako jsou Lucembursko, Polsko či Slovinsko, ukazují, že logickým krokem dopravců je za této situace přesunout tankování do zemí, kde je nafta levnější," říká Ondřej Pavlík, výkonný ředitel DKV ČESMAD, která je českou pobočku největší evropské servisní společnosti pro dopravce DKV Euro Service. „Tradičně naši zákazníci již léta využívají možnosti cenově výhodného tankování v Lucembursku nebo třeba ve Španělsku. V poslední době mnoho zákazníků ze Slovenska nebo severní Moravy zase upřednostňuje čerpání motorové nafty v Polsku a i jiní přizpůsobují své trasy Evropou cenám nafty. Od 1. ledna letošního roku se seznam zemí s levnějším tankováním rozšířil a cenové rozestupy vůči stávajícím zemím se pro českého dopravce ještě více rozevřely."
Podle Ondřeje Pavlíka lze tedy očekávat výrazný trend přesunu objemů tankování v následujících měsících mimo hranice ČR, tím spíše, že tankování kdekoliv po Evropě je dnes pro české dopravce běžnou záležitostí. „Bezproblémové tankování v cizině umožňuje naše karta DKV, která pokrývá 36 tisíc čerpacích stanic, což DKV staví na první místo v Evropě," říká Ondřej Pavlík. Data DKV ukazují, že rozdíl mezi průměrnými cenami nafty v Česku a třeba v Polsku byl v lednu 12 %, takže se dopravcům vyplatí si natankovat zde nebo na zpáteční cestě ze Západu v Lucembursku, Rakousku či Španělsku, kde je nafta také výrazně levnější. Nahrávají tomu i mnohasetlitrové, často zdvojené nádrže kamionů, které umožňují ujet mezi natankováním bez problémů 2 000 km i více. U vybraných čerpacích stanic např. v Rakousku lze natankovat až o 8 % levněji než v ČR. Zákazníci DKV si nad rozdíly průměrných cen mohou dojednat i speciální slevy na úrovni jednotlivých čerpacích stanic.
Také rozhodování mají dnes dopravci jednoduché, protože informace o cenách nafty po Evropě jsou k dispozici v podstatě on-line. Informační systém DKV nabízí na www.dkv-euroservice.com pro přihlášené uživatele plánovač trasy DKV Route Planner, který zároveň vyhledá tři nejlevnější čerpací stanice na trase. Na stránkách jsou k dispozici i přehledy aktuálních cen nafty u důležitých DKV stanic a průměrné ceny v evropských zemích, včetně srovnání cen v Evropě. Získat údaje o tom, kde je na naplánované trase pro konkrétní kamion nafta nejlevnější, je tak doslova otázkou několika vteřin. Velmi důležitá je přitom skutečnost, že DKV Euro Service spolupracuje jen s velkými a prověřenými partnery, takže nehrozí natankování nekvalitní nafty, což je v zejména v současném zimním období velmi důležité.
„Pro tankování v zahraničí hovoří i změny ve způsobu vracení DPH, které počátkem roku vstoupily v rámci Evropské unie v platnost a které zlepší cash flow firem," uvádí Ondřej Pavlík. „Jestliže zákazník používá k platbám za pohonné hmoty kartu DKV, získává navíc výrazný finanční benefit v podobě až měsíčního odkladu placení. Pokud zároveň využije program DKV Net Invoicing Program (= fakturace netto), na jeho měsíční faktuře už se objeví částka za tankování v cizině s odečtenou DPH, což je další plus pro firemní finance."
Příklady rozdílů v průměrných cenách naftyx)
Česká republika 100,0 %
Německo 108,3 %
Polsko 87,8 %
Rakousko 97,3 %
Lucembursko 89,1 %
Slovinsko 98,2 %
Španělsko 96,9 %
Belgie 99,5 %
x) Zdroj: DKV Euro Service - srovnání průměrných cen bez DPH