Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Pneumatika Dunlop Sportmax GP Racer D211, která byla představena v březnu tohoto roku, je převtělením úspěšné závodní pneumatiky D211 GP v silniční model určený pro jezdce pohybující se na silnici i na závodním okruhu.
Podle zásady společnosti Dunlop - přenášet technologie ze závodních tratí na silnice - byly do GP Racer D211 vloženy všechny znalosti a know-how, jež Dunlop získal při vývoji závodních pneumatik D211 GP. Poprvé si tak mohli motocykloví nadšenci na závodním okruhu vyzkoušet pneumatiky, které se rychle zahřívají, poskytují dobrou přilnavost a výkonnost na suchém povrchu, ale zároveň nabízejí i mimořádnou přilnavost na mokru, výborný kilometrový výkon a delší životnost.
Celosvětová poptávka
Silniční verze GP Racer D211 s sebou přinesla ozvěnu úspěchu závodní pneumatiky D211 GP. Po celém světě se stala hojně využívanou během volných dnů na závodních okruzích a na jednorázových závodech. S příchodem druhé poloviny závodní sezony se GP Racer D211 probojovala i na PromoSport Cup a sérii WERC ve Francii, Yamaha R6 Cup v Německu, italský šampionát Superstock 600, šampionáty Superstock 600 a 1000 v Dubaji, britský Ducati 848 Cup a Harley-Davidson Cup. V Austrálii je GP Racer D211 Slick využívána v rámci National Superbike Championship. Je jisté, že ještě před koncem závodní sezony 2010 tyto pneumatiky dosáhnou rekordu v celosvětovém počtu získaných pódií a vyhraných závodů. Zároveň zvládnou uspokojit potřeby nesčetných motoristických nadšenců vyhledávajících vzrušení na závodních tratích - umožní jim zážitek z jízdy s pneumatikami na závodní úrovni.
Dědictví ze závodů
Pneumatika Dunlop D211 GP (podle které byla pneumatika GP Racer D211 vyvinuta) má za sebou do nynějška přes 170 pódií, více než 25 jezdeckých šampionátů v mezinárodních sériích Superstock a Supersport a bezpočet klubových závodů po celém světě. Do historie se zapsala také na letošních závodech TT Isle of Man, když jezdec Ian Hutchinson překonal dosavadní traťový rekord série Superstock 1000 průměrnou rychlostí 130 mph se závodními pneumatikami D211 GP.
„Mohu s potěšením prohlásit, že nyní máme s těmito pneumatikami skutečné zkušenosti ze závodů," říká Stephen Male, Dunlop Motorcycle Motorsport Manager. „Nové GP Racer D211 plní naše očekávání. Přináší kratší časy a větší stálost v závodních sériích, kde se používají jako kontrolní pneumatiky. To přesně byl náš cíl."
Technologie GP Racer D211
Dunlop převzal technologie využívané u závodních pneumatik a použil je u GP Racer D211 za účelem zvýšení výkonnosti pneumatik. „GP Racer D211 je perfektní ukázkou spolupráce mezi naším centrem pro zakázkovou výrobu pneumatik pro motorsport (Birminghamu, UK) a továrnou pro masovou výrobu (Montlucon, Francie)," uvedl Sharon Antonaros, European Motorcycle Marketing Manager. „Vzít technologie přímo ze závodního okruhu a přenést je na silnice je něco, v čem Dunlop vždy vynikal."
U zadní pneumatiky je využito stejné provedení běhounu jako u závodní D211 GP a tatáž NTEC konstrukce, jaká se uplatňuje při výrobě závodních pneumatik Superbike, Moto2 a Supersport. Inteligentní technologie NTEC umožňuje jezdci snížit tlak pneumatik na úroveň vhodnou pro jízdu na závodním okruhu, čímž je dosaženo maximální přilnavosti bez ztráty pevnosti pneumatik. Zadní pneumatika je vybavena běhounem s technologií více směsí. Tyto vlastnosti zlepšují přilnavost zadní pneumatiky v zatáčkách, záběr při výjezdu ze zatáčky a stabilitu při akceleraci. Přední pneumatika GP Racer D211 také disponuje běhounem závodní D211 GP a radiální konstrukcí s aramidovým pásem. Je vybavena směsí Multi-Tread, díky čemuž je zvýšena stabilita při brzdění, stabilita při nájezdu a projíždění zatáček a přilnavost. Pneumatika Dunlop GP Racer D211 je nabízena ve čtyřech rozměrech*, které by měly vyhovovat většině motocyklů s objemem 600 cm3 a 1 000 cm3, a ve třech provedeních směsi - měkké „S" (soft), střední „M" (medium) a vytrvalostní „E" (Endurance).
*Rozměry
Přední 120/70ZR17 GP Racer D211
Zadní 180/55ZR17 GP Racer D211
190/55ZR17 GP Racer D211
200/55ZR17 GP Racer D211