Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Toyota Motorsport GmbH plánuje překonat rychlostní rekord na Nürburgringu v kategorii elektromobilů.
Toyota Motorsport GmbH (TMG) odhalila další podrobnosti o svém plánu, zapsat se 29. srpna do historie okruhu Nürburgring překonáním rekordního času na okruhu v kategorii elektromobilů. K pokusu na náročné severní smyčce (Nordschleife) o délce 20,832 km Toyota nasadí svůj nový elektromobil.
Vysoce výkonná hnací jednotka od TMG by měla napomoci k výraznému zlepšení aktuálního rekordního času, který v případě elektromobilů činí 9 min a 1,338 s. Na základě neoficiálního testování si TMG troufá odhadnout, že rekordní čas v závislosti na klimatických podmínkách pokoří okamžitě, bez nutnosti využít dalších dnů naplánovaných jako rezerva.
Elektrický pohon od TMG využívá dvou elektromotorů, které dohromady vyvinou špičkový výkon 280 kW, přičemž vůz dosahuje maximální rychlosti 260 km/h s nulovými emisemi. Pohonná jednotka je tak ideální volbou pro budoucí nasazení v elektromobilech účastnících se závodních seriálů jednoho modelu; od roku 2012 začne TMG svoji technologii elektrického pohonu prodávat na běžném trhu.
Celková hmotnost dvoumístného sportovního vozu činí pouhých 970 kg, včetně lithium-keramických akumulátorů. To vozu umožňuje dynamickou jízdu zatáčkami věhlasné severní smyčky okruhu, a dosáhnout tak vysoce konkurenceschopného času.
Ludwig Zeller, ředitel TMG pro elektropohony a elektroniku, k tomu uvedl: „Naším cílem je ukázat, že i pomocí elektropohonu můžeme dosahovat vysokých výkonů, nejen v motoristickém sportu, ale v rámci všech vývojových projektů TMG zaměřených na elektromobily pro běžný provoz. K demonstraci těchto výkonů neexistuje příhodnější místo než severní smyčka okruhu Nürburgring. Naším cílem je překonat stávající rekord o více než pouhých několik sekund, protože tím ukážeme, jak významný posun naše technologie prodělala od roku 2007, kdy jsme začali pracovat na systémech KERS. Řada lidí stále sní o budoucnosti elektromobilů v motoristickém sportu; v TMG se domníváme, že tato budoucnost je mnohem blíže, než by se mohlo zdát, a naším cílem je ukázat, čeho lze s vysoce výkonným elektrickým pohonem dosáhnout.“
TMG odhalila první obrázky svého elektromobilu v moderních a dynamických barvách Aguti, ze kterých vyzařuje atmosféra elektrizující rychlosti. TMG rovněž oznamuje jména partnerů, kteří se pokusu o překonání rychlostního rekordu účastní a jsou na elektromobilu zviditelněni. Firma Aguti vytvořila a realizovala koncepci karoserie; společnost rational motion zajistila zástavbu elektrického pohonu, trakčních akumulátorů a řídicí elektroniky. O potřebný výkon se stará elektromotor EVO Electric; dodavatelem pneumatik je firma Yokohama. O zdokumentování rekordního času se postarají oficiální časoměřiči.
Elektromobil Toyota Motorsport GmbH s vysoce výkonným elektrickým pohonem
Výkonové parametry: |
Největší rychlost 260 km/h Akcelerace 0-50 km/h 1,8 s |
Akcelerace 0-100 km/h 3,9 s |
MotorMax. točivý moment 800 N.m |
Max. výkon 280 kW (375 k) |
Největší otáčky 5 000 1/min |
AkumulátoryTyp lithium-keramické |
Napětí 520 V |
Kapacita 41,5 kWh |
Hmotnost: 350 kg |
RozměryCelková délka 4 190 mm |
Celková šířka 1 785 mm |
Celková výška 1 070 mm |
Rozvor 2 368 mm |
Hmotnost: 970 kg |