Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Občanské sdružení elektromobily (OSE) jako hlavní partner představilo při průjezdu Citorënu Berlingo - 100 % elektromobilu monackého výrobce VENTURI - akci Mise 2 - ze Šanghaje do Paříže.
Akce Mise 2 - Šanghaj-Paříž se koná pod patronátem prince Alberta II. Monackého a předsedy francouzské vlády F. Fillona. Venturi Global Challenges - Mission 2 představuje cestu ze Šanghaje do Paříže 100 % elektromobilem z pásové výroby (Již proběhlá "Mise 1" stanovila světový rekord v nejvyšší dosažené rychlosti s elektromobilem „Venturi Jamais Contente" - 487 km/h). V současné "Misi 2" se účastníci pokusí stanovit elektomobilový rekord v délce jízdy, kdy cesta čítá přes 13 400 km. Venturi tak přdevádí pokrok svého technologického výzkumu skrze extrémní výzvy.
Dalším z cílů je uspořádat na každém kontinentu světa samostatnou misi, která by se stala výzvou jak technologiím, tak člověku. Záměrem těchto jednotlivých misí je prokázat spolehlivost, energetickou účnnost a robustnost elektromobilů Venturi v extrémních podmíkách.
Mezi lety 1931-1932 podnikla francouzská automobilka Citroën průzkumnou cestu „Středoasijská mise". Nyní, o 80 let později, se Venturi vydalo opačným směrem z Šanghaje zpět do Paříže. Cesta byla zahájena 3. kvěna 2010 u monackého pavilonu na výstaviši Shanghai China Expo 2010.
Testovaným elektromobilem je automobilkou Venturi vyráběná přestavba sériově vyráběných dodávek Citroën Berlingo. Jedná se lehce pozměněý model (dojezd byl rozšířen na 400 km na jedno nabití), který vyhrál francouzský státní tendr na nákup poštovních vozidel pro La Poste de la France. Stejná vozidla budou v Evropě sériově k dostání od roku 2010. Mise 2 tak má možnost prokázat jak spolehlivost a výdrž takto nabízených vozidel, tak též existující kapacity k dobíjení elektrovozidel po celém světě.Ve spojení s podporou prince Alberta II. byly v rámci mise uspořádány přednášky na téma nových energetických zdrojů, technologií motorů, stejně jako o Misi 2 jako takové (antropologie, zeměpis, historie). Posádka vozidla také musí každý večer osobně zajistit zdroj energie k nabití baterií vozidla. Současně s cestou vzniká rovněž dokument o místech, kterými cesta vede. Ta protíná Čínu, Kazachstán, Rusko, Ukrajinu, Polsko, Českou republiku, Německo a Francii. Posádku vozidla tvoří Xavier Chevrin a Géraldine Gabin, univerzitní učtelé, kteří jsou dosud držiteli rekordu v jízdě elektromobilem v závodu Green Cruise, což byla cesta na elektroskútrech z Paříže do Almaty (Kazachstán).
Technická specifikace Citroën Berlingo Powered by Venturi:
Baterie: nikl-sodík-chloridové "Zebra For Venturi"
Kapacita: 70,5 kWh (3 x 23,5 kWh)
Motor: Asynchronní třífázový motor, vodou chlazený
Největší výkon: 42 kW (4 000 1/min)
Největší točivý moment: 180 N.m
80 % nabití: S nabíječkou ve vozidle: 5 hodin (220 V-16 A standardní zásuvka)
Převody: Pevný převod s diferenciálem, převodový poměr: 1 / 8.6
Výkony: Dojezd: 350-400 km
Největší rychlost: 110 km/h