Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Před 40 lety po celozávodní dovolené zahájila Škoda Auto, tehdy Automobilové závody, národní podnik, výrobu oblíbeného sportovního kupé Škoda 110 R. Současně je to letos také 30 let od ukončení výroby tohoto automobilu.
Vůz navrhli a do výroby prosadili zaměstnanci pobočného závodu v Kvasinách, který se po spojení s mladoboleslavskou Škodou zabýval výrobou menší série užitkových a sportovních vozů včetně oblíbeného kabrioletu Felicia. Škoda 110 R Coupé vycházela z vozu Š 100/110, jehož výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi po celozávodní dovolené o rok dříve, v roce 1969, jako nástupce modelu 1000/1100 MB. V listopadu 1967 byla koncepce nového kupé vedením automobilky schválena. První prototyp byl postaven 31. 3. 1968. Veřejnosti byl vůz představen na brněnském autosalonu 5. - 14. 9. 1970.
Karoserie kupé se splývavou zádí měla uspořádání sedadel 2+2. Jako pravé kupé měla Š 110 R dveře bez rámů oken a aerodynamičtější sklon čelního okna. Proti sedanu Š 110 mělo „eRko" zvýšen výkon z 53 na 62 k. Z karoserie 110 R Coupe vyšlo několik sportovních speciálů. V roce 1974 to byly tři prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich pak byl odvozen homologovaný úspěšný sortovní vůz 130 RS. Poslední vůz Š 110 R Coupé byl v Kvasinách smontován 30.12.1980.
Technické parametry Š 110 R Coupé
Výkon: 45,6 kW (62 k) při 5 250 - 5 500 1/min
Max. točivý moment: 86 N.m při 3 500 1/min
Objem motoru: 1107 cm3
Max. rychlost: 145 km/h
Spotřeba: 9 l/100 km
Vyrobeno: cca 57 000 ks