Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Začátkem prosince podepsali v Mladé Boleslavi zástupci společností Robert Bosch, Škoda Auto, Scania CZ a Ministerstva školství ČR smlouvu o spolupráci v rámci Evropského projektu koordinovaného vzdělávání pedagogických pracovníků II. Jde o pokračování úspěšného projektu, který běžel v České republice poprvé od roku 2005.
Projekt, který byl v ČR spuštěn jako v druhé zemi po Německu, přinesl do českého odborného školství kvalitní informace. Průběžnými školeními na nejmodernějších přístrojích reaguje na velmi rychlý vývoj techniky v automobilovém průmyslu. Do autoservisů odcházejí vědomostmi podstatně lépe vybavení technici, kteří se mohou velmi rychle zapracovat.
V rámci Evropského projektu koordinovaného vzdělávání pedagogických pracovníků II. budou školena témata:
Elektrika - zabývá se základy měření, el. schématy, dobíjecí a startovací soustavou, palubní sítí 12/24 V, CAN Bus, seriovou/paralelní diagnostikou - vývoj funkce, osvětlení vozu - ovládání, xenon,AFS...., elektrické komponenty vozidel.
Podvozek - konstrukce podvozku, zavěšení, geometrie, brzdy, ABS, ASR, ESP, měření geometrie.
Karoserie - trendy ve výrobě, airbagy, předpínače a bezpečnostní prvky, topení a klimatizace.
Převodovky - mechanické + 4x4, automatické převodovky, diagnostika, nové převodovky (6°a 7°DSG; Haldex).
S dalšími tématy zabývajícími se zážehovýmí (motory - 1.6; 1.8; 2.0; 2.0 TSI; 1.4 TSI) či vznětovými motory (diesel motory CRDI), dále komfortní elektronikou se projekt začne zabývat v průběhu příštího roku.
Konstrukce nákladních vozidel - výrobní program Scania, systém řízení motorů Scania, zpomalovací zařízení vozidel Scania, pneumatické systémy pérování.
Elektronika nákladních vozidel - pneumatické brzdové systémy, elektrické brzdové systémy, elektrická výstroj vozidel, příslušenství, nástavby vozidel, měření výkonu a spotřeby.
Úspěšná první vlna Evropského projektu proškolila 28 pedagogů v šesti tématech. Ti předali nabyté poznatky dále do oboru. Celkem je tak proškoleno 1 178 dalších pedagogů.
Dalším krokem bude přenos nově nabytých poznatků v rámci projektu do regionů. V této fázi se do projektu zapojí jednotlivé kraje ČR, které se tak po firmách Robert Bosch, Škoda Auto a Scania CZ, po Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR, a vybraných odborných školách stanou dalším aktivním partnerem Evropského projektu koordinovaného vzdělávání pedagogických pracovníků II. Tím se naplní hlavní cíl - plošné zvýšení kvality výuky v automobilních oborech.
Prostřednictvím první skupiny absolventů projektu, se pak nové informace mohou rychle dostat do výuky v rámci všech regionů. Kursy nyní prochází 28 pedagogů ze 14 pilotních škol, které byly předem vybrány do projektu krajskými úřady.
Účastníci projektu školení systém hodnotí pozitivně díky aktuálnímu přínosu vědomostí. Sada klíčů dnes ke kvalitní diagnostice závady a k plnohodnotné opravě nestačí. Pedagogičtí pracovníci musí získávat pravidelně nejnovější informace a ty pak přenášet na žáky odborných škol. Ti pak mohou do praxe nastupovat s kvalitnějšími znalostmi a zlepšit tak práci pro zákazníky autoservisů.
Těsná spolupráce největší domácí automobilky, celosvětově vedoucí firmy na trhu dodavatelů automobilového průmyslu, předního výrobce nákladních automobilů, evropských struktur, českého školství a krajských samospráv přináší záruku dalšího kvalitativního rozvoje automobilového průmyslu jako celku v České republice.
„Všech šest částí školení bylo jak našimi vyučujícími, tak dalšími 22 učiteli z jedenácti škol Jihomoravského kraje hodnoceno jako dosud nejlepší autoopravárenská odborná školení pro vyučující odborných předmětů a praktické výuky, a to včetně poskytnutí výukových materiálů. Pokud je vyučující používají dále ve výuce, jako je to v naší škole, musí se to zákonitě projevit v kvalitě výuky a tudíž i v úrovni absolventů oborů automechanik, autotronik a silniční doprava," hodnotí první běh projektu ing. Vratislav Kšica, ředitel Integrované střední školy automobilní v Brně.
„Informace, které získali naši odborní učitelé při školeních Škoda - Bosch, jsou velmi málo dostupné, a proto tyto novinky příznivě působí na žáky při výuce. Dále byly všechny informace předány ostatním pedagogům odborných škol v Libereckém kraji, kteří je využívají ve výuce na dalších školách. Na hodnocení vlivu na absolventy je dosud brzy, ale díky těmto informacím u širší odborné veřejnosti a také u žáků samotných stoupá prestiž odborných učitelů a odborného vzdělávání na školách," doplnila Markéta Zelinková, ředitelka Integrované střední školy ve Vysokém nad Jizerou.