MotorInfo

Faceliftovaná Mazda2 na českém trhu

4.11.2010 11:13
Faceliftovaná Mazda2 na českém trhu

Když se nová Mazda2 objevila v roce 2007 na evropských silnicích, zapůsobila na automobilový trh, přivyklý neustálému zvyšování hmotnosti a velikosti nových modelů,  jako zjevení.

Díky unikátní „strategii gramů" byla totiž o 100 kilogramů lehčí než její předchůdkyně, přestože přinesla vyšší úroveň ochrany cestujících při nehodě. O rok později obdržela Mazda2 v bariérových testech Euro NCAP pět hvězdiček a vyhrála prestižní anketu „Světové auto roku 2009". V Evropě se zařadila mezi nejpopulárnější modely značky Mazda - oslovila více než 207 000 zákazníků, kteří hledali cenově dostupný, ale přitom expresivní a dynamický malý automobil.

„Projekt faceliftu jsme zahájili rozsáhlým průzkumem trhu a na jeho základě jsme se pokusili udělat Mazdu2 přesně takovou, jakou si ji zákazníci přáli. Doufám, že až ji spatříte, budete se jí dotýkat a svezete se v ní, všimnete si, jak moc se změnila," řekl vedoucí programu Shigeo Mizuno.

Po faceliftu působí tento stylový subkompaktní model Mazdy ještě sportovnějším dojmem, nabízí více pohodlí a je šetrnější k životnímu prostředí. Nový vzhled přední části dodává již tak dynamickému vzezření exteriéru na sportovnosti. Díky dokonalejšímu jízdnímu komfortu a kvalitnějšímu interiéru je jízda v novém modelu Mazda2 ještě příjemnější. A protože všechny motorizace nyní splňují emisní normu Euro 5, spotřebují méně paliva a produkují menší množství CO2, mohou se zákaznici těšit také na ještě příznivější užitnou hodnotu a nižší provozní náklady než dosud.

Nové prvky designu exteriéru

  • Nová „tvář" značky Mazda, která vozu uděluje sportovnější a dynamičtější vzhled
  • Nově navržené obruby předních světlometů do mlhy
  • Nová paleta 11 odstínů laku karoserie se dvěma novými barvami, modrou Aquatic Blue Mica avínovou Burgundy Red Mica
  • Nová šestnáctipalcová kola z lehkých slitin a patnáctipalcová ocelová kola s novým designem krytů
  • Paket sportovního vzhledu (dostupný na vybraných trzích) s bočními nástavci prahů a střešním spoilerem

Nové prvky designu interiéru

  • Nový design přístrojů s bílým písmem na černém pozadí a stříbřitými obrubami
  • Lakování ploch na středové konzole a palubní desce černým „klavírovým" lakem s hlubokým leskem
  • Odolnější povrchová úprava často dotýkaných míst na středové konzole
  • Nové, stylovější textury a vzory látkových potahů sedadel
  • Nové černé výlisky výdechů ventilace po stranách palubní desky namísto dřívějších stříbrných, které se za jistých okolností mohly odrážet v bočních oknech
  • Nová uzavřená přihrádka v palubní desce pro vozy s řízením vlevo

Inovace v konstrukci karoserie a podvozku

Veškeré změny karoserie a podvozku byla zacíleny na zvýšení jízdního komfortu:

  • Vyztužení karoserie dodatečnými bodovými sváry v oblasti zadních podběhů
  • Optimalizovaná tuhost zadních pouzder spodních ramen předního zavěšení pro dokonalejší komfort odpružení bez újmy na stabilitě jízdy
  • Nová, poddajnější pouzdra zadních vlečených ramen pro efektivnější pohlcování rázů vznikajících při přejezdu ostrých příčných nerovností
  • Optimalizované elastické komponenty zadní nápravy pro efektivnější tlumení vibrací

Pohonné jednotky

  • Všechny zážehové i vznětové motory nyní splňují emisní normu Euro 5
  • MZR 1.3 Standard Power vyvine největší výkon 55 kW/75 k v 6 000 1/min. a největší točivý moment 119 N.m v 3 500 1/min., přičemž spotřebuje asi o dvě procenta méně paliva (5,1 l/100 km v kombinovaném cyklu) a produkuje o pět procent méně CO2 (119 g/km)
  • MZR 1.3 High Power vyvine největší výkon 62 kW/84 k v 6 000 1/min. a největší točivý moment 121 N.m v 3 500 1/min., přičemž spotřebuje asi o dvě procenta méně paliva (5,1 l/100 km v kombinovaném cyklu) a produkuje o pět procent méně CO2 (119 g/km)
  • MZR 1.5 s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou vyvine největší výkon 75 kW/102 k v 6 000 1/min. a největší točivý moment 133 N.m v 4 000 1/min.; spotřeba této motorizace činí 5,8 l/100 km (v kombinovaném cyklu) a emise CO2 135 g/km (v kombinovaném cyklu)
  • MZR 1.5 se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou vyvine největší výkon 75 kW/102 k v 6 000 1/min. a největší točivý moment 133 N.m v 4 000 1/min.; spotřeba této motorizace činí 6,3 l/100 km (v kombinovaném cyklu) a emise CO2 146 g/km (v kombinovaném cyklu)
  • Zdokonalený přeplňovaný vznětový agregát MZ-CD 1.6 Euro 5 se vstřikováním common-rail vyvine největší výkon 70 kW/95 k (+ 5 k) v 3 800 1/min. a největší točivý moment 205 N.m v rozsahu 1 750 - 3 000 1/min.; spotřebuje asi o dvě procenta méně paliva než stávající „diesel" (4,2 l/100 km v kombinovaném cyklu) a produkuje méně CO2 (pouze 110 g/km).