Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Výrobci originální výbavy vozidel upřednostňují nově zavedenou povrchovou ochranu trojúhelníkových a podélných ramen nápravy Federal-Mogul
Nová technologie účinně zabraňuje korozi a překonává elektrostatické nanášení barvy, používané mnoha jinými dodavateli automobilových náhradních dílů.
Společnost Federal-Mogul zavedla u všech trojúhelníkových a podélných ramen nápravy MOOG, vyrobených z ocelového plechu, vysoce sofistikovanou antikorozní povrchovou úpravu, upřednostňovanou výrobci originální výbavy vozidel. Tento nový způsob nanášení barvy kataforézou významně překonává elektrostatický nástřik, používaný mnoha dodavateli automobilových náhradních dílů, a zajišťuje maximální odolnost dílu proti korozi po jeho instalaci.
“Kataforetické lakování je autoopravnami i jejich zákazníky považováno za velkou výhodu,” říká Gültekin Hazer, technický ředitel značky MOOG Federal-Mogul pro teritorium Evropa, Střední Východ a Afrika. “Silná koroze může snížit pevnost komponentu, a tím ohrozit bezpečnost řidiče. Používání výrobků MOOG s kataforeticky provedenou povrchovou ochranou je proto výborným způsobem, jak odvrátit škody, které může koroze způsobit.”
Kataforéza zahrnuje vysoce účinnou počáteční úpravu povrchu komponentu před speciálním lakováním. Díl se ponoří do lázně barvy s elektrickým nábojem, která zajišťuje pokrytí všech vnitřních i vnějších částí povrchu stejnoměrnou vrstvou barvy. Pak se díl vypálí při vysoké teplotě, aby se barva dokonale spojila s povrchem a povlak získal pevnost. Výsledkem je ideální přilnutí barvy a dokonalá ochrana povrchu výrobku. Elektrostatický nástřik barvy, který dosud běžně používají jiní dodavatelé automobilových náhradních dílů, již dnes výrobci automobilů v případě vnějších komponentů často odmítají přijmout, protože nemůže zajistit tak dokonalou ochranu dílu, jak to požadují jejich normy.
“Zatím jen velmi málo dodavatelů náhradních dílů podvozku na světě zavedlo tuto technologii, protože se chtějí vyhnout vyšším nákladům, které jsou s touto dokonalejší ochranou proti korozi spojeny,” uvádí Hazer. “U značky MOOG je to však jinak. Naše komponenty jsou konstruovány a vyráběny tak, aby si získaly důvěru zákazníka nejen tím, že jejich použití usnadňuje provedení opravy, ale také svým nepřekonatelným výkonem a životností.”
Nedávno prováděné zkoušky životnosti ukázaly, že na vnějším povrchu komponentů podvozku lakovaných elektrostatickým nástřikem se vytváří značná koroze po 300 hodinách vystavení účinkům jemných kapiček slané vody a na jejich vnitřním povrchu se koroze vytváří již po 100 hodinách. Dvojitá trojúhelníková ramena nápravy MOOG, na které byla kataforeticky nanesena vrstva ochranného laku, nevykazovala žádné známky koroze ani po 750 hodinách působení slaných vodních kapiček a na jednoduchých trojúhelníkových ramenech nebyla zjištěna žádná koroze ani po zkouškách trvajících déle než 850 hodin.