Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se představí nová generace Fiatu Panda.
Velmi úspěšný městský automobil od italského výrobce byl vždy synonymem funkčního designu, obratnosti, využití vnitřního prostoru a pohodlí. Nová generace Pandy dále zůstává věrná kompaktní konstrukci a její rozměry "dospěly" jen proto, aby zajistily co nejlepší bezpečnostní standardy a ještě dále zlepšily úroveň prostoru pro cestující i jejich zavazadla. S celkovou délkou 365 cm, šířkou 164 cm a výškou 155 cm nová Panda pojme pětici cestujících a nabízí jeden z největších zavazadlových prostorů ve své třídě.
Panda byla prvním vozem ve své segmentu trhu (A), který získal prestižní ocenění Car of the Year (v roce 2004). Ve své době se jednalo o první kompaktní vůz (menší než čtyři metry na délku), který byl navíc vybavován i vznětovým motorem (v nabídce od roku 1986), a také jako první v tomto segmentu Panda nabídla rovněž pohon všech kol (v roce 1983). Nezbytnou součástí se stala nabídka úsporných k životnímu prostředí ohleduplných motorů, tak jak je u Fiatu v poslední době zvykem. Panda se svým modelem Elettra, také již v roce 1990 nabídla první elektricky poháněný automobil.
V současné době třetí generace vozů Panda učinila další význmaný krok vpřed, co se týče komfortu, technologií a bezpečnosti. Nový styl vozu však i nadále zachovává odkaz k tomu nejlepšímu, čím se "Pandí" rodina vždy vyznačovala a je pro ni v průběhu let charakteristické.
Elegantní vnější vzhled, který získal měkčí a zaoblenější tvary doplňuje zcela nový flexibilní interiér. Konstruktéři i designéři od samého počátku vývoj zaměřili na další vylepšení již tak úspěšného modelu. Kvalita i spolehlivost byly dále optimalizovány tak, aby i přes vnější rozměry, které jednoznačně upřednostňují Pandu pro městský provoz, dokázala tato nová generace uspokojit i potřeby při delších a těžších cestách.
Nová nabídka motorů pro novou Pandu dále zdůrazňuje špičkové technologie, které jsou u ní použity. Zákazníci si budou moci vybrat ze dvou dvouválcových motorů TwinAir (získal titul Motor roku 2011) o objemu 0,9 litru, a to v přeplňované verzi o výkonu 85 koní, nebo zcela nový nepřeplňovaný TwinAir s výkonem 65 koní. Obě verze jsou ve standardu doplněny systémem Start&Stop. V nabídce dále najdemem přepracovaný čtyřválcový benzinový motor 1,2 litru o výkonu 69 koní a turbodiesel MultiJet o objemu 1,3 litru a výkonu 75 koní. I tyto motory jsou vybevny systémem Start&Stop ve standardní výbavě. Pro dosažení co nejlepší spotřeby paliva jsou vyzy vybaveny i ukazatelem správného řazení převodových stupňů, díky kterému řidič využívá motor co nejefektivněji.
Při uvedení na trh je plánováno, že Panda bude vybavena pohonem přední nápravy, ve výhledu se však i u nové verze počítá s pohonem 4x4.
Prioritou u nové Pandy je samozřejmě také bezpečnost. I proto je vybavena v základu čtyřmi airbagy, ABS systémem s asistencí při brzdění, přední pásy mají předpínače a omezovače zátěže, najdememe zde systém Isofix pro upevnění dětské autosedačky, opěrky hlavy najdeme na všech sedadlech, ty vpředu mají systém redukující poranění krční páteře v případě nárazu, vůz je vybaven také denním svícením.
Kromě toho může nová Panda využívat systém Blue & Me - TomTom LIVE, zařízení, které kombinuje výhody integrovaného informačního systému a navigace a otevírá tak dveře ke spojení s celým světem. Systém u nové Pandy umožňuje zákazníkům používat mobilní telefony a přehrávače médií v naprostém bezpečí, aniž by museli sundavat ruce z volantu, poskytuje také navigaci a informace o dopravě aktualizované v reálném čase.