Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Pokrokový software napomáhá výrazně šetřit palivo na základě chování řidiče, správným jízdním stylem lze snížit spotřebu až o 16 %. Moderní vozy již využívají palivo tak efektivně, že je dnes téměř nemožné snížit spotřebu o více než 10 procent jen technickým řešením.
Možné úspory - až 90 milionů tun oxidu uhličitého za rok
Fiat pro stávající studii o eco:Drivu použil hodnocení 428 000 jízd uskutečněných 5 700 řidiči z pěti zemí (Německo, Velká Británie, Itálie, Francie, Španělsko) po dobu 150 dnů. Průměrná ujetá vzdálenost byla kolem deseti kilometrů denně, což je nejčastější vzdálenost pro cestu do práce a z práce. Za sníženou spotřebu jsou odpovědné zejména faktory, jako je včasné řazení (podíl 31 %), jemné zrychlení (29 %), včasné brždění (25 %) a stejnoměrná rychlost (15 %). Ze studie jasně vyplývá, že zúčastnění řidiči na základě pokynů eco:Drive optimalizovali své řízení velmi rychle. Ukázalo se, že nejjednodušší změnou pro řidiče bylo správně a včas řadit rychlosti a brzdit v dostatečném předstihu. Zmíněná průměrná šestiprocentní úspora paliva znamená také úsporu CO2 ve výši přibližně 1 088 kg při průměrné životnosti vozidla 7,5 roku. A co se týče nejlepších eco:řidičů, kteří snížili spotřebu o 16 %, tak každý z nich by tak snížil dopad na životní prostředí přibližně o 2 895 kg CO2 za dobu průměrné životnosti vozidla a ušetřil kolem 1 575 Euro za čerpání paliva. Pokud by všichni řidiči Evropské unie dosahovali pouze průměrného zlepšení, ročně by se do ovzduší uvolnilo o cca 34 milionů tun CO2 méně. U úspěšnějších 10 % eco:řidičů by došlo ke snížení o 90 milionů tun CO2 ročně.
Překvapivé zjištění této studie je, že „eco:driving" není synonymem pro ztrátu času. Naopak! Sledovaní řidiči zvládli své každodenní dojíždění do práce nakonec v kratším čase, a to o 3,3 %. Za měsíc tak strávili v autě až o čtyři hodiny méně. Protože zastavovali o 13 % méně, jejich průměrná rychlost se zvýšila o 2,4 %. Další pozitivní změnou bylo, že eco:řidiči jezdili výrazně méně agresivně a tím pádem bezpečněji.
Různé země, různé výsledky
Studie eco:Drive ale rovněž ukazuje, že existují významné rozdíly, porovnáme-li výsledky řidičů z pěti států, kteří se sběru dat účastnili. Například němečtí řidiči jsou velmi dobří ve včasném přeřazování na vyšší rychlost, zatímco největší slabinou pro ně bylo příliš razantní zrychlování. Vůbec nejlepších výsledků dosáhli britští eco:řidiči. Jedním ze závěrů této studie tedy je, že optimální snížení spotřeby lze dosáhnout pouze individuálními, na míru řidiče přizpůsobenými pokyny a radami. Samozřejmě záleží na tom, zda-li se jezdí v městském nebo venkovském prostředí, jezdíte-li malým vozem nebo dodávkou atd. Fiat tedy potvrdil smysl tohoto inovativního software jako užitečného doplňku technologií použitých na vozidle samotném (např. Start&Stop, který skupina Fiat nabízí ve většině svých modelů). Nesmírnou výhodou eco:Drive také samozřejmě je, že na rozdíl od technologických řešení jde o bezplatnou a okamžitě použitelnou pomůcku. eco:Drive je dostupný a rovněž nejefektivnější způsob, jak šetřit palivo i životní prostředí. Fiat pomocí eco:Drive otevřel novou dimenzi šetrného a uvědomnělého řízení. Učí řidiče nespoléhat se jen na technologie, ale vzít odpovědnost za spotřebu paliva i šetrné chování k životnímu prostředí na sebe.