MotorInfo

Ford má přes deset procent evropského trhu

16.10.2009 21:11
Ford má přes deset procent evropského trhu

V září dokázal Ford zvýšit svůj podíl na devatenácti hlavních evropských trzích na 10,1 procenta. Pro firmu je to nejlepší výsledek od září 2001.

Během září 2009 prodal Ford na devatenácti hlavních evropských trzích celkem 152 600 automobilů, což ve srovnání se stejným měsícem roku 2008 představuje zlepšení o 12,3 %. Ve stejné době bylo v Evropě nově zaregistrováno 51 400 vozů Ford Fiesta. Druhým nejprodávanějším modelem značky Ford v Evropě byl v září Focus s 32 100 registracemi, následovaný s odstupem třetím Mondeem (13 300 registrací). Ford byl v září nejprodávanější značkou ve Velké Británii, Irsku, Dánsku, Maďarsku a Turecku a nejprodávanější dováženou značkou ve Francii a Itálii.

„Nárůst našeho tržního podílu navzdory složité hospodářské situaci dokazuje, že zákazníci důvěřují Fordu, protože jim nabízíme vzrušující a inovativní modely, po jakých opravdu touží. Platí to zejména o Fiestě, která má za sebou nejlepší září od roku 1994," řekl Ingvar Sviggum, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „I nadále však cítíme obavy z pokračující zranitelnosti trhu. V důsledku náhlého ukončení některých programů ‚šrotovného‘ čelí náš obor nejisté budoucnosti, pokud jde o vývoj poptávky," zdůrazňuje Ingvar Sviggum. „Je zřejmé, že k podpoře trhu až do doby, kdy se poptávka ustálí na udržitelné úrovni, je v Evropě stále zapotřebí vládních intervencí."

Leden až říjen 2009

I v celkovém hodnocení dosavadního průběhu roku 2009 zaznamenal Ford pozitivní vývoj tržního podílu, který posílil o 0,5 procentního bodu na 9,2 %. Nejvíce přitom rostl v Dánsku (+ 2,7 %), Maďarsku (+ 2,3 %) a České republice (+ 2,1 %). Evropsky nejžádanějším modelem byla Fiesta (350 800 vozů), následovaná modely Focus (232 100) a Transit (90 800). Za prvních devět měsíců roku 2009 si Ford na 19 hlavních trzích Evropy připsal 1 097 100 nových registrací, což oproti stejnému období roku 2008 představuje pokles o 51 100 vozů, respektive o 4,5 %. Celý trh však ve sledovaném časovém intervalu klesl o 9,7 %. Na všech 51 trzích prodal evropský Ford od ledna do konce září 2009 celkem 1 243 700 vozidel. Je to o 172 000 vozů a 12,2 % méně než ve stejném období roku 2008. K tomuto úspěchu přispěly i velmi dobré výsledky Fordu v České republice.  Tady je Ford s velkým odstupem nejúpěšnějším automobilovým importérem, za prvních devět měsíců mu patří 10,4 % celého českého trhu (v září dokonce 12,2 %) a model Fusion je třetím nejprodávanějeím vozem na českém trhu.

Vysvětlující poznámky:

  • Tržní podíl společnosti Ford of Europe se týká 19 tradičních evropských trhů s výjimkou Turecka a Ruska.
  • Navíc uvádíme také souhrnné výsledky v celém regionu, za který Ford of Europe odpovídá (51 zemí).
  • Prodejní výsledky jednotlivých modelů se vztahují k 19 tradičním evropským trhům: Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.
  • Trhy regionu EDM (European Direct Market) jsou: Albánie, Andorra, Alžírsko, Arménie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Bosna, Bulharsko, Černá Hora, Egypt, Gruzie, Gibraltar, Chorvatsko, Kazachstán, Kyrgyzstán, Kypr, Libye, Makedonie, Malta, Moldávie, Maroko, Rumunsko, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Tádžikistán, Turkmenistán, Tunisko, Ukrajina a Uzbekistán.