Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Ford of Europe navýší roční objem výroby vozů s motory EcoBoost ze 141 000 (v roce 2011) na přibližně 480 000; z toho více než 300 000 má připadnout na nový tříválec 1.0 EcoBoost.
Společnost Ford of Europe plánuje více než ztrojnásobit výrobu automobilů poháněných zážehovými motory EcoBoost. Zatímco v loňském roce vyrobil evropský Ford celkem 141 000 vozů s těmito výkonnými a hospodárnými pohonnými jednotkami, v roce 2015 by jich mělo být přibližně 480 000.
Více než 300 000 motorů z uváděného počtu připadne na nový tříválec 1.0 EcoBoost, který se již vyrábí v rumunské Craiově. V letech 2012 až 2015 hodlá Ford v Craiově a v Kolíně nad Rýnem vyrobit 800 000 těchto agregátů pro evropské zákazníky. Celkem za uvedené období vznikne v továrnách Fordu 1,3 milionu motorů EcoBoost různých zdvihových objemů pro evropské modely. Navýšení výroby souvisí s rozšířením dostupnosti motorů EcoBoost napříč modelovou paletou evropského Fordu. Počet modelů, které lze s tímto druhem agregátu objednat, se do roku 2015 zdvojnásobí z dnešních pěti na deset.
Technicky vyspělé motory z celosvětové řady EcoBoost využívají přeplňování výfukovým turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Díky tomu poskytují výkon odpovídající většímu motoru, ale při mnohem nižší spotřebě. EcoBoost byl v Evropě uveden koncem roku 2010 ve variantách se zdvihovým objemem 1,6 l (pro C-MAX, S-MAX, Galaxy a Mondeo) a 2,0 l (pro S-MAX, Galaxy a Mondeo). V roce 2011 se nabídka evropských modelů Ford rozrostla o Focus EcoBoost. V tomto roce přibyl v paletě motorizací pro Focus další EcoBoost, nový tříválec o zdvihovém objemu 1,0 l, který bude ještě letos k dostání také pro C-MAX a B-MAX a později se objeví v dalších modelech značky Ford. Prognózy Fordu počítají s tím, že v roce 2013 bude pro Evropu vyrobeno 330 000 motorů EcoBoost. Jejich podíl na celkové produkci zážehových motorů Ford of Europe by tak měl činit 44 procent a do roku 2015 vzrůst na 57 procent.
Evropský Ford nicméně vyrobí během roku 2015 dalších 800 000 motorů EcoBoost pro mimoevropské trhy, přičemž ještě v roce 2011 to bylo jen 90 000. Například v Severní Americe dnes jezdí více než 180 000 vozů Ford s motory této řady.
„Ať už se jedná o verzi 1,0 l 92 kW ve Focusu nebo sportovní 2,0 l 184 kW v blížícím se Focusu ST, EcoBoost nabízí takovou kombinaci hospodárnosti a dynamiky, jaká by ještě nedávno byla považována za nemožnou,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Poskytuje všechen výkon, kultivovanost a točivý moment, které zákazníci chtějí, ale při spotřebě odpovídající menšímu motoru.“
Vedle motoru 1.0 EcoBoost bude továrna Fordu v rumunské Craiově vyrábět rovněž nový model B-MAX, který bude uveden na trh během letošního roku.
Dirk Heller, výrobní ředitel Ford of Europe, řekl: „Vzhledem k tomu, že zde budeme vyrábět stěžejní produkty jako motor 1.0 EcoBoost a nový B-MAX, je Craiova velmi důležitá pro budoucí úspěchy Fordu v Evropě.“
Výroba motorů 1.0 EcoBoost byla v Craiově zahájena v listopadu 2011. Varianta 1,6 l se vyrábí v britském Bridgendu a jednotky 2,0 l vznikají ve španělské Valencii.