MotorInfo

Ford představí ve Frankfurtu řadu modelů ECOnetic

4.9.2007 18:59
Ford představí ve Frankfurtu řadu modelů ECOnetic

Ford Focus ECOnetic je s hodnotou 115 gramů CO2 na kilometr jízdy nejlepší ve své třídě, pokud jde o emise skleníkových plynů. Nová řada Ford ECOnetic se připojí k existující paletě modelů Flexifuel a rozšíří tak nabídku ekologicky šetrných vozů Ford.

Díky kombinaci nejmodernějších vznětových agregátů Common-rail s dalšími technickými prvky produkují tyto vozy minimální množství oxidu uhličitého. Jako první bude uveden do prodeje Ford Focus ECOnetic. Jeho emise CO2 činí pouhých 115 gramů na kilometr jízdy - to je nejlepší hodnota mezi všemi automobily této třídy, které využívají konvenční pohonné ústrojí.

„Ačkoliv všechny naše evropské modely jsou z hlediska produkce skleníkových plynů vysoce konkurenceschopné, víme, že stále více zákazníků žádá automobily s co nejnižšími emisemi a že nabídka takových vozů se neustále rozrůstá," řekl prezident a generální ředitel společnosti Ford of Europe, John Fleming.

„Zařazením modelů ECOnetic do nabídky vycházíme vstříc zákazníkům, pro které jsou nízké emise nejdůležitějším rozhodovacím kritériem při nákupu nového vozu. Název ECOnetic pak spojuje ekologicky šetrnou techniku s naší filozofií "Energie v pohybu", reprezentované kinetickým designem," dodává Fleming vzápětí. „Chceme tak zdůraznit, že ani při volbě ekologicky příznivého vozu není nutné obětovat cokoli z vynikajících jízdních vlastností ani výkonů, jež zákazníci od automobilů značky Ford očekávají."

Ford Focus ECOnetic: nejnižší emise ve své třídě

Podrobnější informace o řadě Ford ECOnetic budou zveřejněny v září na frankfurtském autosalonu. Již nyní je však zřejmé, že nejprve přijde na řadu nejpopulárnější model Fordu - Focus.

Ford Focus ECOnetic bude důkazem, že velmi příznivé spotřeby paliva a významného snížení emisí CO2 lze dosáhnout s použitím konvenčního pohonného ústrojí, podaří-li se správně zkombinovat jednotlivá úsporná opatření. U prodejců Ford bude tento model k dispozici od první poloviny roku 2008.

Nový Ford Focus ECOnetic, poháněný vznětovým motorem Duratorq TDCi 1,6 l o výkonu 80 kW (109 k), dosahuje kombinované spotřeby 4,3 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 pouze 115 g/km.

K dosažení tohoto výsledku se vývojový tým nejprve soustředil na snížení třecích sil a zlepšení aerodynamiky. Úprava světlé výšky vozu, nový aerodynamický paket a pneumatiky o rozměru 195/65 R15 pomohly stlačit koeficient aerodynamického odporu cd na velmi příznivou hodnotu 0,31.

Dalším krokem bylo použití zcela nového převodového oleje s nízkou viskozitou, který pro Ford vyvinula společnost BP. Výsledky testů prokázaly takové zlepšení, že tento olej bude plněn do všech nových automobilů Ford v segmentech C a CD.

Zákazníci mají možnost výběru

Zařazením modelů ECOnetic do - již tak velmi široké - nabídky dává Ford svým zákazníkům možnost volby z několika ekologicky šetrných druhů pohonu.

Ford of Europe je průkopníkem technologie Flexifuel, která získává energii z obnovitelných zdrojů. Do vozů Ford Focus a C-MAX v provedení Flexifuel lze čerpat palivo E85 (směs 85 % biolihu a 15 % benzínu), samotný benzín nebo jakoukoliv kombinaci těchto pohonných látek.

Spalováním biolihu je možné snížit celkové emise CO2, vyprodukované během životního cyklu daného automobilu, o 30 až 80 procent - a bez jakýchkoli kompromisů stran dynamiky či potěšení z jízdy. V průběhu roku 2008 bude nabídka vozů Ford Flexifuel rozšířena o modely Mondeo, Galaxy a S-MAX.

Na vybraných evropských trzích Ford nabízí rovněž přestavbu některých modelů pro provoz na LPG (kapalný propan-butan) nebo CNG (stlačený zemní plyn).

„Zatím neexistuje žádné trvalé řešení udržitelné mobility, ale Ford je odhodlán nadále pokračovat ve vývoji ekologicky šetrných vozidel. Řada Ford ECOnetic je pro nás dalším krokem na této cestě," dodal John Fleming.