Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Ford Motor Company oznámila, že ve druhém čtvrtletí roku 2009 hospodařila s provozní ztrátou 424 milionů USD (v přepočtu 7,6 mld. Kč) před zdaněním. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2008 to znamená zlepšení o 609 milionů USD. Čistý zisk firmy za 2. kvartál činí 2,3 mld. USD, tedy 0,69 USD na akcii.
„Přestože podnikatelské prostředí zůstává v celém světě extrémně náročné, učinili jsme významný pokrok ve svém restrukturalizačním plánu," řekl Alan Mulally, prezident a generální ředitel Ford Motor Company.
Ford navýšil svůj tržní podíl ve všech regionech a zaznamenal zlepšení v renomovaných výzkumech spokojenosti zákazníků, jako je například studie J. D. Power. Modely Ford F-150 a Ford Flex dokonce obsadily první příčky ve svých segmentech. Majitelé si cení zejména jejich hospodárnosti a designu.
Ford v Evropě
Na starém kontinentu hospodařil Ford ve druhém čtvrtletí se ziskem 138 milionů USD (2,49 mld. Kč) před zdaněním, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2008 představuje pokles o 444 mil. USD. Pokles byl zapřičiněn snížením objemu celého automobilového trhu, snižováním skladových zásob prodejců a vyššími cenami materiálů. V porovnání s prvním čtvrtletím 2009 se nicméně výsledky Fordu v Evropě zlepšily o přibližně 700 mil. USD. Tržní podíl značky Ford v Evropě narostl o půl procentního bodu, na 9,0 procent. Nový Ford Fiesta je druhý nejprodávanější automobil kontinentu - od jeho uvedení na trh na podzim loňského roku si tento atraktivní model zvolilo již více než 300 000 zákazníků.
Výhled do nejbližší budoucnosti
I přes nepříznivé hospodářské klima Ford hospodaří dle stanovených cílů a úspěšně realizuje svůj restrukturalizační plán. Firma očekává, že objem automobilového trhu v USA za celý rok 2009 bude činit 10,5 až 11 milionů vozů a v Evropě 15 až 15,5 milionu. Vyrovnaného hospodaření nebo zisku chce Ford dosáhnout v roce 2011.
„Naše transformace založená na produktech zjevně funguje a výsledky za druhé čtvrtletí nám dělají radost," řekl Mulally. „I když hospodářské prostředí zůstává nepříznivé, jsem si jistější než kdykoli předtím, že jsme na správné cestě k vytvoření zdravého a rentabilního Fordu."