MotorInfo

General Motors předbíhá růst trhu střední a východní Evropy

9.12.2007 12:48

O téměř 21 % vzrostl trh osobních a lehkých užitkových automobilů v regionu střední a východní Evropy během prvních devíti měsíců tohoto roku v porovnání se stejným obdobím roku 2006.

Ve stejném období se prodeje GM zvýšily o více než 43 procent na celkových 362 019* (ze 253 018) vozidel a tržní podíl GM stoupl ze 7,46 na 8,83 procenta.

„Trh v tomto regionu rychle roste, ale prodeje GM tam rostou ještě rychleji. Předbíháme růst trhu - a platí to pro obě naše největší značky: Opel i Chevrolet," říká Chris Lacey, výkonný ředitel GM pro střední a východní Evropu. „Našim největším trhem samozřejmě zůstává Rusko, ale výborně si vedeme i na mnoha dalších trzích - například v Srbsku jsme nedávno podepsali smlouvu se společností Zastava o montáži modelů Opel Astra Classic. V obou těchto zemích se prodeje zdvojnásobily."

V Rusku se prodeje GM během prvních devíti měsíců tohoto roku zvýšily o 88 586 vozidel na více než 178 800 automobilů, což představuje nárůst o 98,2 %. Značky GM tak obsadily 9,34 procent ruského trhu, zatímco vloni to bylo jenom 6,15 procenta. V Srbsku, Rumunsku a Bulharsku dosáhl meziroční nárůst prodejů GM 100 %, resp. 86 %, resp. 33 %. Dvě největší značky General Motors - Chevrolet a Opel - dosáhly rekordních prodejů. Chevrolet je nyní jasnou „jedničkou" GM ve střední a východní Evropě. Během prvních devíti měsíců tohoto roku se v tomto regionu prodalo více než 200 000 Chevroletů a 160 000 Opelů. To pro Chevrolet znamená meziroční nárůst během prvních devíti měsíců o 50 %, prodeje vozů Opel meziročně stouply o 35 %.

V Rusku se extrémně dobře dařilo i prémiovým a luxusním značkám Cadillac, Saab a Hummer, které zaznamenaly pozoruhodný nárůst prodejů o 228 procent, když si zákazníci odvezli 1547 vozů (vloni ve stejném období jen 479 vozů). Prodeje značky Saab vzrostly o 147 % ze 223 vozidel vloni na 551 automobilů ze stejné období letošního roku.

*) všechna čísla vycházejí z předběžných údajů o registracích