Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
General Motors (GM) zaznamenal v roce 2007 nejvyšší prodej svých modelů v Evropě v historii - celkem se vloni v Evropě prodalo 2 182 000 automobilů koncernu GM, což je o 179 000 kusů či 8,9 procenta více než v roce 2006. Výsledný tržní podíl 9,5 procenta znamená nárůst o 0,3 procentního bodu. Je to nejvyšší tržní podíl skupiny GM od roku 1999.
„GM oslavuje nejlepší prodeje v Evropě všech dob jako výsledek úspěšné týmové práce. Naše víceznačková strategie začíná přinášet výsledky," říká Carl-Peter Forster, prezident GM Europe.
„První místo v tabulce nárůstu prodejů je zadostiučiněním pro všechny naše evropské dealery. Máme atraktivní modelové portfolio a naši prodejci vědí, jak z daných možností vytěžit co nejvíce," říká Jonathan Browning, viceprezident GM Europe pro prodej, marketing a poprodejní služby. GM zaznamenal v Evropě v roce 2007 největší nárůst prodejů - o 179 000 vozů více vůči roku 2006 - čímž překonal všechny konkurenty. Nejvíce k tomuto nárůstu přispěly trhy Velké Británie, Ruska, Itálie, Ukrajiny a Řecka.
GM zdvojnásobil prodeje v Rusku
Prodeje GM v Rusku v roce 2007 vzrostly o 95,2 procenta, čímž vysoce překonaly nárůst tamního automobilového trhu (+ 33,5 procenta). GM v Rusku prodal 258 835 automobilů a svůj tržní podíl zvýšil o 3,0 bodu na 9,6 procenta.
Opel/Vauxhall - nárůst prodejů o 4,3 procenta
Velký zájem o novou Corsu a modely Astra, Meriva a Zafira zdvihl prodeje značek Opel/Vauxhall v roce 2007 o 4,3 procenta. Corsa zaznamenala nárůst prodejů o 45 procent na 454 047 vozů. Meriva se stala lídrem evropského segmentu malých monocabů a spolu se Zafirou vedou kombinovaný segment malých a středních monocabů.
V České republice se vloni prodalo 5 651 osobních a lehkých užitkových modelů Opel, což představuje nárůst oproti roku 2006 o 22 procent.
Opel dokázal v Rusku zvýšit prodeje o 232 procent a zvýšil i tržní podíl z 1,5 na 2,5 procenta. V Německu se Corsa stala nejprodávanějším modelem v segmentu malých vozů.
Vauxhall prodal ve Velké Británii v roce 2007 celkem 384 387 osobných a lehkých užitkových automobilů, což představuje tržní podíl 13,7 procenta.
Chevrolet se stal významným hráčem v Evropě
Prodejem 457 224 vozů v roku 2007, což znamená nárůst o 33,6 procenta, dosáhl Chevrolet rekordního tržního podílu 2 procenta (+0,4 bodu).
„Chevrolet ukázal svoji sílu výrazným růstem ve střední a východní Evropě, ale i v západní Evropě dokázal posílit o téměř 10 procent. Chevrolet je dnes nejprodávanější importovanou značkou v Rusku. Tyto výsledky potvrzují pozici Chevroletu jako významného hráče a nejrychleji rostoucí velkoobjemové značky v Evropě," říká Jonathan Browning, viceprezident GM Europe pro prodej, marketing a poprodejní služby.
V České republice se vloni prodalo 3 150 osobních a lehkých užitkových modelů Chevrolet, což představuje nárůst oproti roku 2006 o 28 procent.
Saab je vedoucí značkou v Evropě v segmentu automobilů E-85
Saab prodal v roce 2007 celkem 84 930 automobilů a udržel si tržní podíl 0,4 procenta. I přes malý pokles celkových prodejů vzrostly prodeje vozů Saab v jižní, střední a východní Evropě. Rozšířením nabídky BioPower modelů i na řadu 9-3 je Saab vedoucí značkou v Evropě v segmentu vozidel spalujících palivo E-85.
Cadillac zvýšil prodeje o 31 percent
Prodeje automobilů Cadillac v Evropě v roce 2007 vzrostly o 31 procent na 4508 vozů. Významně se zvýšil odbyt v Rusku, ve Velké Británii, Rakousku, Dánsku, Španělsku a Itálii. Chevrolet Corvette zaznamenal prodeje 1257 vozidel a prodeje značky HUMMER vzrostly o 18 procent na 2292 vozů.