Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
General Motors investuje během příštích čtyř let do svého Powertrain Engineering Center (Vývojové středisko pohonů) v Turíně 20 milionů euro.
Tento objem navýší základní investici 30 milionů EUR při založení centra v roce 2005. Turínské centrum odpovídá za vývoj všech dieselových motorů pro osobní automobily General Motors na celém světě, včetně ovládacích systémů dieselových motorů a také pokrokových technologií pro hybridní a konvenční pohony.
Nová investice umožní centru vybudovat tři nové dynamické zkušebny motorů, jednu klimatickou zkušebnu, jednu zkušebnu pro NVH (hluk, vibrace) a jednu dynamickou zkušebnu podvozků. Pět nových zkušeben tak doplní již existujících 15 zkušeben. Umožňují virtuální simulaci provozu vozidel, a tím výrazně snižují čas potřebný na vývoj a ladění programů budoucích motorů. Například klimatická zkušebna umožní simulovat provozní teploty od -40 ° C do 70 ° C a nadmořskou výšku do 3 000 m. Zkušebna pro NVH se bude vyžívat během konstrukční a zkušební fáze nových motorů a pomůže minimalizovat jejich hluk a vibrace. Podvozková zkušebna bude v provozu ve druhé polovině roku 2011 a umožní emisní zkoušky vozidel.
Vzhledem k pokračující ofenzívě pohonných jednotek GM a Chevrolet, pracuje v současnosti centrum na plný výkon. Na konci roku 2011 bude 15 stávajících zkušeben plně využitých ve dvou směnách, s možností třetí směny v plně automatickém módu. Centrum bude nakonec využívat 20 zkušeben, jednu podvozkovou zkušebnu a několik laboratoří zaměřených na vývoj a optimalizaci komponentů motorů.
Oznámení investice bylo provedeno během oficiální inaugurace exteriérových zařízení centra. „Nová investice zvýší dokonalost a kompetentnost našeho centra. Dieselové motory budou nadále hrát důležitou roli a tato investice je vyjádřením zájmu GM a značky Chevrolet na dalším vývoji a optimalizaci této technologie," řekl Pierpaolo Antonioli, výkonný ředitel centra. "Naše úzká spolupráce s dodavateli a místními institucemi, jako nedaleko sídlící Politecnico University, je pro naše centrum velkou výhodou, oceňovanou v rámci GM."
Revoluční změna ve skladbě zaměstnanců v GM Powertrain v Turíně
V technickém centru v Turíně tvoří zhruba 20 procent techniků ženy. GM tak, pokud jde o rovnost pohlaví, v současné době překonává mnoho svých konkurentů a ještě více italský průmysl.
Ženy, které společně s mužskými kolegy vyvíjejí novou generaci zelené technologie pohonů, jsou také docela mladé: průměrný věk je jen 34 let a několik z nich pracuje na manažerských postech. „Je to výsledek otevřené politiky přijímání zaměstnanců," řekl Pierpaolo Antonioli, výkonný ředitel centra. Pan Antonioli věří, že zastaralé předsudky vůči ženám v automobilovém průmyslu jsou překonány - především v General Motors v Turíně a to díky mladému managementu.
V roce 2010 GM přestěhoval centrum do kampusu prestižního "Politecnico di Torino", čímž se jako první automobilová společnost stal součástí univerzity. To GM umožnilo soustředit se na špičkové absolventy: kolem 60 procent zaměstnanců střediska tvoří absolventi z "Politecnico", které je oficiálně hodnoceno jako nejlepší italská univerzita. Vývojové centrum vzniklo před šesti lety a od té doby se rozrostlo na více než trojnásobek: v současnosti v něm pracuje 450 pracovníků.
Rita Forst, která vede GM engineering operations v Evropě, byla jedním z prvních výkonných ředitelů v Turíně. Jak sama prohlašuje, je hrdá na to, jak se centrum neustále posiluje. „Je přímo elektrizující vracet se do Turína, kde jsou mladý duch a energie přímo hmatatelné," říká.