MotorInfo

GT-R Egoist je tady

23.2.2011 09:16
GT-R Egoist je tady

Zakázkový supersport Nissan GT-R Egoist je tady. Každý vůz vzniká přímo na míru svému majiteli.

„Pro většinu z nás je GT-R supersport se špičkovým výkonem a schopnostmi. Nyní však přichází GT-R pro ty, kteří chtějí ještě více... vlastní vůz na míru využívající ty nejkvalitnější materiály a postupy řemeslného zpracování. Je to nejexkluzivnější GT-R všech dob,"  říká Simon Thomas, senior viceprezident pro prodej a marketing, Nissan International SA

Pro ty, kterým nestačí 530 koní pod kapotou, jeden z nejlepších podvozků s pohonem všech kol a výjimečnost supersportu, připravil Nissan speciální nabídku: Egoist, vrcholné provedení modelu GT-R, vyráběné na míru každému majiteli. Tato exkluzivní verze navržená hlavním konstruktérem GT-R Kazutoshim Mizunem, se může pochlubit ručně zpracovaným interiérem čalouněným výhradně nejkvalitnější kůží,  na míru nastaveným audiosystémem Bose a dalšími, originálními prvky, které odkazují na starobylé japonské umění.

Nepřekvapí proto, že GT-R Egoist vyráběný pouze na speciální objednávku je poměrně drahý vůz zaměřený na velmi úzkou cílovou skupinu. Ani standardní GT-R nikdy nebude obyčejný automobil, ale Egoist tuto výjimečnost navíc spojuje s maximální exkluzivitou Na vzniku každého exempláře se podílejí  pečlivě vybraní řemeslníci a díky nabídce barevných kombinací karosérie a interiéru je velmi nepravděpodobné, že by kdy vznikly dva stejné vozy.

GT-R Egoist se představuje

Egoist vychází z modelu Nissan GT-R 2011, který sám o sobě nabízí mnoho výrazných vylepšení na motoru, podvozku i pokud jde o aerodynamiku. Přepracovaný vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním o objemu 3,8 litru poskytuje více výkonu i točivého momentu. Výkon vzrostl ze 485 na 530 k a točivý moment z 588 na 612 N.m. Bonusem jsou nižší emise a nižší spotřeba paliva. Vylepšená aerodynamika zvýšila přítlak o 10 procent, zatímco změny na podvozku a tlumičích zpřesnily řízení a uhladily jízdní chování. Verze Egoist však posouvá GT-R na zcela jinou úroveň. Většina pozornosti se zde soustředí na kabinu s celokoženým interiérem vyráběným společností Seton Leather v Německu. Tato společnost je předním dodavatelem pro úzkou skupinu výrobců supersportů a luxusních vozů. Kůže, které používají jsou ceněny pro svoji vysokou kvalitu a konzistentní vzhled. Pouhé zpracování surových kůží na kožené čalounění zabere společnosti Seton déle než dva měsíce. Teprve poté mohou být čalouněné díly expedovány k montáži do Japonska. Celkem existuje nejméně 20 barevných provedení -  spodní část interiéru může být vyvedena v deseti různých odstínech, zatímco horní partie nabízí výběr ze čtyř odstínů. Na výběr je dále šest druhů kontrastního prošívání. Se zbytkem interiéru jsou barevně sladěné i koberečky. Celkem je tak na výběr 84 různých barevných kombinací. Kožené čalounění Seton vhodně doplňuje materiál připomínající semiš, který pokrývá strop, sluneční clony, kryt zavazadlového prostoru a spodní část dveřních panelů.

Interiér každého vozu Egoist je kompletován ručně v závodě na výrobu GT-R v Tochigi a zodpovídá za něj jeden takumi - mistr řemeslník. Jednotlivé vozy jsou převáženy z hlavní výrobní linky do speciálního studia, kde se instaluje kožený paket Seton. Po očalounění se vůz vrací na výrobní linku, kde je výrobní proces završen a vystřídán komplexním záběhem, jemuž může přihlížet i sám zákazník.

Další ukázkou preciznosti a časové náročnosti výroby GT-R Egoist je emblém na volantu, kde na pomoc přišlo starobylé japonské umění. Písmena vznikají ručně tradičním dekorativním postupem nazývaným „maki-e". Tato dovednost se učí výhradně v prefektuře Ishikawa, která je domovem GT-R, a nelze ji praktikovat, pokud řemeslník nezíská úřední licenci. Výroba každého emblému pro unikátní provedení GT-R je svěřena jedinému člověku. Nanesení vrstev laku tak, aby u emblému vznikl dojem barevné hloubky, trvá mnoho dnů. Každý kus je tím pádem unikát.

Podobná pozornost byla věnována detailům při vývoji zakázkového audiosystému. Přední výrobce zvukových aparatur Bose zkonstruoval systém s 11 reproduktory, novým spínaným zesilovačem a devítipalcovým basovým reproduktorem, který jako vůbec první na světě využívá montáž z uhlíkového kompozitu. Základna s vysokou tuhostí a tlumící schopností zvyšuje kvalitu zvuku reproduktoru bez nárůstu hmotnosti. Při ladění systému k dokonalé spokojenosti majitele jde však Bose ještě o krok dále. Při návštěvě autosalonu je budoucí majitel během zpracování objednávky přesně změřen a je určena jeho ideální pozice při řízení. Na základě toho pak výrobce zajistí optimální umístění reproduktorů tak, aby bylo dosaženo nejvyšší kvality zvuku. 

Výbavu modelu Egoist završují doplňky známé z  verze Spec-V - patří mezi ně speciální šestipaprskové kované slitinové ráfky RAYS - v případě provedení Egoist v jedinečném provedení „Blue Sword" - a karbonový zadní spoiler. Na výběr jsou také různé odstíny karosérie. Některé z nich se objevují i u jiných verzí GT-R, ale jedině Egoist lze objednat např. v exkluzivním odstínu bílé Ultimate Opal.

Maximální diskrétnost je zaručena. Jedinou indicií zůstává nenápadné logo Egoist na zavazadelníku. Přestože Egoist není tak ostře sportovně laděný jako limitovaná série Spec-V, zůstává jedním z nejlepších supersportů dneška. Zvýšený výkon a točivý moment se postarají o zrychlení z 0 na  100 km/h v čase 3,046 sekundy. Maximální rychlost činí 315 km/h. 

Kombinace moderní elektroniky včetně režimu „R Start" pro rozjezdy v závodním stylu a šestistupňové dvouspojkové převodovky ovládané magnéziovými pádly pod volantem zajišťuje maximální využití výkonu pokud to podmínky dovolují. Podvozek nabízí bezkonkurenční trakci a jízdní vlastnosti. Modelová verze 2011 nabízí díky přepracovaným pružinám a tlumičům ještě citlivější odezvu při jízdě. Vyšší je také účinnost brzd - rozměrnější kotouče lépe odolávají vadnutí při dlouhodobém silném brzdění a svým dílem přispívají i kované slitinové ráfky, které nyní obouvají nové pneumatiky Dunlop navržené speciálně pro Nissan GT-R.

 „Není pochyb, že Egoist je nejunikátnějším Nissanem GT-R vůbec. Věříme, že osloví movité zákazníky, kteří v životě oceňují ty nejkvalitnější věci, ale současně se jimi nepotřebují chlubit. GT-R Egoist je výjimečný a exkluzivní avšak možná nejpůsobivější je to, jak je diskrétní," uzavírá Simon Thomas.