MotorInfo

Harley-Davidson roku 2011

8.6.2011 10:17
Harley-Davidson roku 2011

Značka Harley-Davidson je americkou motocyklovou legendou, která se dávno stala synonymem pro motocykl a jízdy na něm.

Modely řady Softail nebo Touring jsou toho i jasným důkazem. Nicméně Harley-Davidson je nejen pro opravdové vyznavače značky, tj. skalní příznivce, ale aktivně také získává příznivce nové, a to například dynamičtějším střihem motocyklů, jejich cenovou dostupností nebo prodejním servisem na velmi vysoké úrovni.

Harley-Davidson nejsou pouze klasické velké touringové motocykly, ale i cenově dostupnější modely řady Sportster. Motocykly nesoucí název Sportster jsou čistokrevné Harley-Davidson, které se svými předky sdílejí typické rysy pro bezstarostnou jízdu a výkonný motor V-Twin. Zároveň jsou vybaveny nejnovější technologií, jejich vzhled je neotřelý a vyznačují se moderní praktičností. Například velmi povedený model Sportster Iron 883 se v České republice prodává za cenu nepřesahující magickou hranici dvě stě tisíc korun. Dávno neplatí, že motocykly Harley-Davidson jsou pouze velké a velmi drahé. Sportster si kupují například lidé, kteří vyznávají moderní styl života a víkendy chtějí trávit nekonvenčně a trochu netradičně.

 

HD_Sportster_Iron.jpg

 

V České republice funguje spolehlivá síť autorizovaných dealerství včetně servisů. Majitel motocyklu se může soustředit pouze na jízdu a vlastní prožitek. Vlastnit motocykl je dnes velmi pohodlné. Samotné ovládání motocyklu je velmi jednoduché a s přehledem to zvládají i ženy.

Strategii značky lze také charakterizovat jako velkou otevřenost. Pečlivě si uvědomuje odkaz legendy, ale zároveň citlivě pracuje s novými technologiemi a snaží se oslovit i mladší generaci jezdců. Tomu nasvědčuje i atmosféra, která panuje v jednotlivých showroomech nebo servisech. Školený personál, mnohdy ženy, ochotně poradí i s těmi nejzáludnějšími dotazy. Cílem je, aby se v autorizovaných dealerstvích cítili dobře jak skalní příznivci značky Harley-Davidson, tak i ti, kteří o motocyklu stále pouze uvažují nebo zatím ještě nemají vybranou konkrétní značku či model. Není ani problém zařídit odpovídající řidičské oprávnění. Personál je kontinuálně školen a snaží se každému zákazníkovi individuálně přizpůsobit a držet tak celosvětovou strategii „Every customer a custom“. Podle typu zákazníka prodejci volí i vhodnou komunikaci a přístup.

Samozřejmostí jsou testovací jízdy zdarma. Koupí nového motocyklu se majitel stává i členem chapteru H.O.G. (Hog Owners Group), který dnes sdružuje více jak milion členů po celém světě. Nicméně je na každém, zda se rozhodne pro skupinové ježdění a bude chtít navštěvovat nejrůznější srazy, nebo si bude užívat svůj víkendový „únik“ sám případně ve dvou.