MotorInfo

Hattrick pro technologii Volkswagen TSI

23.6.2009 18:18
Hattrick pro technologii Volkswagen TSI

Velký úspěch dosáhl motor Volkswagen 1.4 TSI na mezinárodní soutěži pohonných jednotek „International Engine of the Year".

Kromě celkového vítězství a titulu „Mezinárodní motor roku" získal dvojitě přeplňovaný agregát také ocenění v kategoriích „Nejúspornější motor" a „Nejlepší motor" v kategorii 1,0 - 1,4 litru.

„S technologiemi TSI dodáváme našim zákazníkům motory budoucnosti v autech dneška. Kombinace redukce objemu, přímého vstřikování a inteligentního přeplňování umožňuje maximální dynamiku s minimální spotřebou a emisemi. Získané trojité ocenění, kterého se nám podařilo dosáhnout, je velkým uznáním pro celé vývojové oddělení a pro všechny, kteří se na produkci této jednotky podílejí. Agregáty TSI, kterých se dosud vyrobilo bezmála 2,3 milionu, jednoznačně nastavují trend v současném automobilovém průmyslu," uvádí Dr. Rüdiger Szengel, vedoucí vývoje motorů Volkswagen.

Rootsovým kompresorem a turbodmychadlem přeplňované motory TSI (dostupné ve výkonových variantách 103 kW/140 k, 110 kW/150 k, 118 kW/160 k a
125 kW/170 k) patří k nejúspornějším zážehovým motorům na světě. Stejný pohled na věc má i porota soutěže „International Engine of the Year" složená ze 65 novinářů z 32 zemí: „Volkswagen získal nejen celkové vítězství v soutěži, ale také ocenění za ‚Nejúspornější motor‘. Prokázal totiž, že zábavu a hospodárnost lze spojit v jeden celek."

Od Pola k Passatu CC

Přeplňované zážehové motory s přímým vstřikováním pokrývají modelovou paletu značky Volkswagen až k Passatu CC. Například nový Golf s twinchargerem 1.4 TSI (118 kW/160 k) a sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou DSG se spokojí s pouhými šesti litry benzínu na 100 km jízdy. Princip „downsizingu" Volkswagen rozvíjí i nadále - nejnovějším příkladem je pohonná jednotka 1.2 TSI (77 kW/105 k) pro nové Polo, která přijde na trh během letošního roku.