Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Honda CR-Z byla v nezávislých nárazových testech podle nové metodiky Euro NCAP vyhodnocena jako jeden z nejbezpečnějších evropských automobilů, čímž navázala na úspěch modelu Honda Insight ve stejném testu.
V systému hodnocení se organizace Euro NCAP zaměřila na celkové bezpečnostní parametry vozidla a zákazníkům je předkládáno snadno srozumitelné a jednoduché hodnocení. Tento systém bere v úvahu ochranu cestujících při čelním a bočním nárazu, při nárazu do sloupu a při nárazu do vozidla zezadu. Dále je hodnocena ochrana dětí, ochrana chodců a dostupnost podpůrných systémů řidiče. Honda CR-Z obdržela nejvyšší hodnocení - pět hvězdiček. Nový systém hodnocení, který byl zaveden v únoru 2009, využívá vážené hodnocení jednotlivých parametrů a bere v úvahu celou řadu aspektů a bezpečnostních parametrů vozidel: hodnocení ochrany dospělých (50 %), dětí (20 %) a chodců (20 %) doplňuje hodnocení dostupnosti bezpečnostních asistenčních systémů (10 %). Aby mohl být vůz zařazen do hodnocení, musí být bezpečnostní asistenční systémy (v případě značky Honda se jedná o systém VSA) součástí standardní výbavy vozů modelového roku 2010 na 90 % trhů 27 zemí EU.
CR-Z je nejnovějším modelem značky Honda, který nejvyšší hodnocení obdržel. Od zavedení nového systému hodnocení Euro NCAP byly testům podrobeny 4 další modely značky Honda: Civic, Accord, Jazz a naposledy Insight. Všech 5 modelů získalo hodnocení 5 hvězdiček, přičemž Honda Insight byla rovněž vyhlášena „nejbezpečnějším hybridním vozidlem" a zároveň se stala 2. nejbezpečnějším testovaným vozidlem za celý rok 2009.
Nový systém hodnocení podle metodiky Euro NCAP odráží úsilí společnosti Honda v oblasti celkové bezpečnosti vozidel a potvrzuje výsledky interních dlouhodobých bezpečnostních testů této značky, která usiluje o zvyšování bezpečnosti každodenního silničního provozu. Zkušební nárazové středisko značky Honda ve výzkumném a vývojovém centru v japonském městě Tochigi umožňuje analýzu nárazů mezi různými modely vozidel různých velikostí a hmotností. Na základě výsledků těchto testů konstruktéři společnosti Honda vyvíjejí řešení, která pomáhají zmírňovat následky nehod pro posádky vozidel i pro chodce. Toto univerzální středisko pro nárazové zkoušky bylo uvedeno do provozu v roce 2001 a je prvním uzavřeným zařízením svého druhu na světě.
Bezpečnostní prvky v modelech Honda
Všechny modely Honda na českém trhu nabízí již v základních stupních výbav kompletní škálu bezpečnostních prvků, včetně 6 airbagů a stabilizačního systému VSA.*
* model City neobsahuje VSA, počet airbagů se v jednotlivých výbavových stupních liší.