Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Hyundai ix35 přichází na trh jako nástupce úspěšného modelu Tucson. Vyznačuje se novým vzhledem a špičkovou úrovní techniky tak, aby uspokojil rozmanité požadavky evropských motoristů a jejich rodin s aktivním životním stylem.
Kromě elegantnějšího designu, většího vnitřního prostoru, bohatší výbavy a inovativních technických prvků nabízí tato novinka evropským zákazníkům nízkou spotřebu paliva s minimálními emisemi, zlepšuje ekologickou bilanci vozů SUV a demonstruje snahu společnosti Hyundai o ochranu životního prostředí. Důkazem kvality a spolehlivosti produktů společnosti Hyundai, je nový model ix35, který jako první vůz této značky, přichází s novým záručním paketem „Triple5". Ten je tvořen vylepšenou pětiletou zárukou na celý vůz, bez omezení počtu ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službou a každoročními preventivními servisními prohlídkami po dobu prvních pěti let stáří vozidla.
Zcela nový vzhled modelu ix35 si s prvky sportovního kupé a atletickou postavou, zachovává i v pětimístném interiéru vysokou úroveň komfortu a praktičnosti, kterou dokumentuje větší prostor pro hlavu a nohy a výrazně větší objem zavazadlového prostoru. Nový ix35 je delší, širší a nižší než Tucson (o 85 mm, 20 mm a 20 mm) a jeho rozvor byl prodloužen o 10 mm na 2640 mm. Nejnovější SUV značky Hyundai se vyznačuje kompaktností, když svým půdorysem odpovídá mnohým hatchbackům segmentu C. Díky tomu dokáže oslovit nejširší vrstvy zákazníků, a to i mimo zájemce o běžný segment kompaktních SUV. Navzdory dopadům současného globálního ekonomického útlumu očekává společnost Hyundai během následujících pěti let, v důsledku přechodu zákazníků k menším vozům nebo jejich většímu důrazu na využívání volného času, každoroční růst evropského segmentu C-SUV o téměř 10 procent.
„Zákaznické průzkumy s modelem ix35 v Evropě přinesly nesmírně pozitivní reakce," poznamenává Allan Rushforth, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe. „Představení modelu ix35 je pro Hyundai enormně důležitou událostí. Na vrcholu své slávy tvořil Tucson 20 % našeho odbytu v Evropě a my jsme přesvědčeni o tom, že naše zcela nové SUV, které je naprosto odlišné od svého předchůdce, udělá vynikající dojem na všechny loajální majitele vozů Tucson a zároveň přivede k naší značce tisíce nových zákazníků. Naše prodejní cíle pro ix35 jsou ambiciózní a zároveň dosažitelné: do roku 2011 chceme v Evropě prodávat 50 000 těchto vozů."
Hyundai učinil odvážný krok k dalšímu posílení své pozice v segmentu SUV
Hyundai se v uplynulých 10 letech pravidelně umisťoval mezi nejlepšími pěti značkami v evropských prodejních statistikách segmentu SUV. V roce 2000 držel Hyundai na evropském trhu SUV podíl 5,6 % a tehdejší představení modelové řady Santa Fe s pohonem předních nebo všech kol zanechalo na trhu výrazné stopy. Do roku 2002 vzrostl podíl značky Hyundai na pozoruhodných 18 % díky velmi silné produktové řadě a její rostoucí akceptaci ze strany zákazníků. Hyundai představil od té doby další úspěšná SUV, např. Tucson nebo druhou generaci Santa Fe, a obě tyto modelové řady hrály hlavní roli v dalším upevňování pozice značky v této části trhu. Přitažlivý design, vynikající provozní vlastnosti a dobrý poměr mezi výkonem a cenou přispěly ke zvýšení povědomí zákazníků o značce. Oba modely zároveň získaly pro sebe velkou část příslušných segmentů. Tucson patří mezi desítku nejprodávanějších SUV v segmentu C od svého uvedení na trh v roce 2004. V jeho nejlepším roce se v Evropě prodalo 63 000 těchto vozů, což znamenalo neuvěřitelný 20 % podíl na celkovém odbytu v tomto segmentu. Kvality vozů Hyundai v tomto segmentu jsou všeobecně velmi uznávané. Korejská automobilka se nyní připravuje na změnu v potřebách a požadavcích zákazníků, kterou očekává během následujícího desetiletí. V uplynulých letech se poptávka po vozech SUV posunula od výkonných a drahých SUV ve prospěch hospodárnějších modelů, které si zachovávají svou praktičnost. Zákazníci ovšem stále hledají při výběru svého vozidla silnou osobnost, styl a originalitu. Hyundai na tyto změny v poptávce odpovídá zcela novým přístupem k automobilovému designu a použitím inovativní techniky v oblasti pohonu. Výsledkem bude ještě přitažlivější výrobní řada vozidel se sníženou spotřebou paliva a lepšími ekologickými vlastnostmi.
Design, vývoj a výroba v Evropě
Nový ix35 získal svůj elegantní vzhled a inovativní konstrukci ve výzkumném a vývojovém středisku Hyundai v Rüsselsheimu. Na první pohled zaujme novým designérským jazykem „fluidního tvarování", který mohla veřejnost poprvé obdivovat na konceptu ix-onic v roce 2009, jehož ztvárnění v sobě spojuje tři důležité atributy: eleganci, odvahu a dynamiku. V případě sériového modelu ix35 je elegance vyjádřena zakřivenými osobitými liniemi a rozvážným postojem. Odvaha pramení z jedinečných a agresivních linií na bocích, smělých detailů a robustních hliníkových kol. Dynamiku odráží nízký profil ix35 a plynule integrovaný zadní spoiler. V celkovém řešení vozu ix35 zdůrazňuje tyto tři atributy šestiúhelníková přední maska chladiče, která se stane nezaměnitelným znakem a klíčovým vizuálním prvkem nové rodinné podoby evropských modelů Hyundai. Koncepce fluidního designu pokračuje rovněž v interiéru, v jehož čistém stylu se odráží dynamika exteriéru. Evropští designéři značky Hyundai navrhli interiér, který je především prostornější, takže si v něm cestující mohou užívat skvělého komfortu díky většímu prostoru pro nohy a hlavu. Větší velkorysostí oplývají rovněž rozměry zavazadlového prostoru a rozsah nabízené výbavy.
Maximální přitažlivost pro „staré" a nové zákazníky
Nový ix35 z evropské produkce se bude prodávat se čtyřmi motory (dvěma zážehovými a dvěma vznětovými s rozpětím výkonů od 84,5 kW (115 k) do 135 kW (184 k), mechanickými a samočinnými převodovkami a pohonem předních nebo všech kol. Hyundai bude vyrábět celkem devět různých verzí ix35, nicméně s ohledem na místní požadavky a preference nemusí být tato modelová řada zastoupena na jednotlivých evropských trzích v plném obsazení. Tři z uvedených motorů jsou nové konstrukce - vznětové jednotky R 2.0 a U2 1.7 a oblíbený zážehový motor Hyundai 1.6 Gamma ve verzi GDI. Pro menší zážehové a vznětové motory se bude dodávat systém ISG (Integrated Stop & Go) pro snížení spotřeby paliva, zatímco na některých trzích bude k dispozici dvoulitrový turbodiesel v provedení s výkonem sníženým na 100 kW (136 k). Všechny modely ix35 se mohou pochlubit optimalizovanou spotřebou paliva a sníženými emisemi díky novému systému řízení alternátoru (redukuje zatížení motoru), funkci podporující hospodárný styl jízdy, zadnímu spoileru, který snižuje aerodynamický odpor vzduchu, a pneumatikám s nízkým valivým odporem a směsí s obsahem siliky. Modely ix35 vybavené systémem ISG dosahují nízkých hodnot emisí CO2 ve výši jen 139 g/km (1.7 CRDi), resp. 149 g/km (1.6 GDI). V porovnání s dosavadními modely Tucson doznaly veškeré varianty nové řady ix35 výrazného zlepšení. Modelová řada ix35 byla sestavena s cílem uspokojit co nejširší skupinu zákazníků, a proto ji budou tvořit čtyři úrovně výbavy (pro porovnání: Tucson nabízel dvě), zvané Classic, Comfort, Style a Premium. Zákazníci budou mít na výběr devět barev karoserie a tři barvy interiéru. Pro tři nejvyšší stupně výbavy bude možné na přání objednat kožené čalounění interiéru.
Příspěvek k větší bezpečnosti
Mezi nové prvky aktivní bezpečnosti dodávané ve většině zemí jako součást sériové výbavy patří stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program), nový senzor převrácení (v případě potřeby aktivuje boční a hlavové airbagy a předpínače bezpečnostních pásů), asistent rozjezdu do kopce HSA (Hillstart Assist Control), který zabraňuje samovolnému pohybu vozidla při rozjezdu do svahu, a asistent pro jízdu ze svahu DBC (Downhill Brake Control), jehož úkolem je udržovat velmi nízkou rychlost jízdy z prudkého kopce. Pro všechny modely se na přání dodává nová zadní bezpečnostní kamera, která účinně předchází nehodám při couvání. Kamera uložená v zadním výklopném víku se zapíná při zařazeném zpětném chodu a její obraz se přenáší na barevný displej LCD integrovaný do vnitřního zpětného zrcátka.
Nová řada ix35 se objeví v celoevropské síti 2 350 prodejců Hyundai během jara. Společně s modernizovaným modelem Santa Fe přispěje ix35 k posílení pozice automobilky Hyundai mezi nejoblíbenějšími pěti značkami vozů SUV v Evropě a výrazně tak podpoří růst odbytu, zlepšení povědomí o značce a zvýšení tržního podílu.