Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Hyundai rozšířil nabídku motorů pro ix35 o dvě nové, mimořádně hospodárné jednotky, které u tohoto oblíbeného SUV přispěly k ještě účinnějšímu snížení průměrné hodnoty emisí CO2.
Motory - jeden zážehový a jeden vznětový jsou vybavené nejmodernější technikou z inovativního ekologického programu Blue DriveTM společnosti Hyundai a budou k dispozici od ledna. K nízké spotřebě paliva přispívá mimo jiné systém Stop & Go (ISG), systém efektivního řízení činnosti a dobíjení alternátoru, ukazatel vhodného řazení převodových stupňů, podporující ekonomický styl jízdy a použití pneumatik s nízkým valivým odporem.
Turbodiesel UII 1.7 CRDi VGT dosahuje největšího výkonu 85 kW (115 k) při 4 000 1/min a poskytuje maximální točivý moment 260 N.m. Nejmodernější jednotku vyvinutou specializovaným střediskem pro vznětové motory Hyundai v Evropském výzkumném a vývojovém centru Hyundai v Německu vyrábí slovenský závod, v němž vznikají rovněž vozy ix35. Model ix35 Blue, poháněný novým vznětovým motorem v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou a paketem technických opatření Blue DriveTM, se může pochlubit hodnotou emisí CO₂ 135 g/km a spotřebou paliva v kombinovaném režimu EU 5,2 l/100 km. Díky nejmodernější konstrukci a elektronickému řízení nového zážehového motoru Gamma 1.6 GDI bylo možné realizovat tři zdánlivě protichůdné cíle: snížení emisí, zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva také u tohoto druhu pohonné jednotky.
Nový benzinový motor Gamma má nejvyšší výkon 99 kW (135 k) při 6 300 1/min a maximální točivý moment 164 N.m. Model ix35 Blue, poháněný tímto motorem v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, spotřebuje v kombinovaném režimu EU 6,4 l benzinu na 100 km, přičemž hodnota emisí CO₂ je jen 149 g/km.
Oba nové motory se montují rovněž pod kapotu běžných modelů ix35 bez loga Blue. V tomto případě jsou hodnoty emisí CO₂pro vznětovou, resp. zážehovou verzi 139 g/km, resp. 158 g/km, a spotřeby paliva v kombinovaném režimu EU 5,3 l/100km, resp. 6,8 l/100km.
„Uvedením obou nových motorů do nabídky modelové řady ix35 přinášíme zákazníkům celou řadu vylepšení a inovací s mnoha přímými pozitivními dopady," poznamenal Allan Rushforth, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe. „Od uvedení modelu ix35 na trh v první polovině letošního roku jsme přijali více než 124 000 objednávek na tento vůz. Vzhledem k současnému trendu, kdy mnozí spotřebitelé přecházejí k menším vozům, očekáváme, že poptávka po našem SUV segmentu C nadále poroste."
„Hyundai v uplynulých letech udělal obrovský pokrok v ekologických parametrech svých produktů a zařadil se v této oblasti mezi přední výrobce automobilů v globálním měřítku. V budoucnosti se budeme i nadále maximálně soustřeďovat na vylepšování techniky našich zážehových a vznětových motorů, abychom všem evropským zákazníkům mohli dodávat stále ekologičtější automobily," dodal Rushforth.