MotorInfo

Hyundai poprvé překonal 5 % podíl na globálním trhu

30.1.2010 11:25
Hyundai poprvé překonal 5 % podíl na globálním trhu

Společnost Hyundai Motor Company, největší výrobce automobilů v Jižní Koreji, zaznamenala za rok 2009 meziroční nárůst odbytu o 11,7 % na 3 106 178 vozů (korejské závody dodaly 1 611 991 vozů, zahraniční továrny vyrobily 1 494 187 vozů). 

Vzhledem k menšímu počtu vozidel vyvezených z korejských výrobních závodů došlo v roce 2009 k meziročnímu poklesu tržeb o 1,0 % na 31,859 bilionu wonů (518,35 miliardy Kč) navzdory 23 % zvýšení prodeje na domácím trhu v Koreji (701 469 vozů) a zhodnocení korejského wonu vůči americkému dolaru (o 15 %) a euru (o 10,1 %). Čistý zisk vzrostl o 104,5 % na 29,615 bilionu wonů (481,84 miliardy Kč) v porovnání s předchozím rokem, a to díky velké poptávce v Číně a Indii, kde prodej automobilů Hyundai vzrostl v meziročním srovnání o 93,6 %, resp. 14,4 %.

Výhodný vývoj směnného kurzu a intenzivní snaha o snižování nákladů přispěly také ke zvýšení provozního zisku o 19,1 % na 22,350 bilionu wonů (363,63 miliardy Kč) navzdory vyšším nákladům na marketing, rozvoj dealerské sítě a vývoj značky, což jsou nezbytné výdaje pro zajištění budoucí konkurenceschopnosti.

Úspěšné uvedení nových modelů na korejský trh (Equus, Tucson ix a Sonata) přineslo společně s daňovými pobídkami pro zákazníky, kteří si od května do prosince zakoupili nový automobil, a na protiúčet poskytli vozidla stará deset let a více, nárůst prodeje na domácím trhu o 23 %. Export ze tří korejských výrobních závodů ovšem poklesl o 17,1 % na 910 522 vozů. Na tomto vývoji se podílel propad poptávky v Rusku a zvyšování výroby kompaktních hatchbacků i30 ve výrobním závodě v České republice.

Z hlediska regionů se společnosti Hyundai podařilo zvýšit tržní podíl ve vyspělých zemích (USA a EU), přestože v těchto regionech došlo v loňském roce k silnému propadu trhu. V Číně zaznamenal Hyundai vynikající nárůst odbytu o 94 % na 570 300 vozů, čímž se zařadil na čtvrté místo mezi značkami na tamním trhu.